Vývojáři hovoří o  technologiích Detroitu
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Vývojáři hovoří o technologiích Detroitu

Vývojáři hovoří o technologiích Detroitu

David Plecháček

David Plecháček

18. 4. 2018 14:19 1
Reklama

Není příliš obvyklé, aby Sony pustila do světa dvě hry v relativně krátkém sledu. Letošní jaro je ale nabité a v případě God of War a Detroitu to vyšlo tak, že oba velké tituly dělí přibližně měsíc. Jedna kampaň nestačí sotva vychladnout a už už poběží druhá. Magazín IGN ale pomalu kouká do budoucna a představuje další ze svých videí z IGN First popisující Detroit: Become Human.

V něm se neobjevuje nikdo jiný, než David Cage ze studia Quantic Dream. Člověk, který je zodpovědný za Indigo Prophecy, Heavy Rain nebo Beyond: Two Souls, opět posouvá vlastní hranice, a to nejen, co se týče scénáře a větvení příběhu či dopadu vlastních voleb, ale i technologií. Detroit, stejně jako každá z předchozích her, si vyžadál nový engine. „S každou další hrou se snažíme posouvat hranice toho, co dokážeme. Detroit byl ale extrémně náročný co do scén, které jsme chtěli vytvořit, a neustále nás tlačil až na samotné hranice možného,“ říká hlava pařížského studia.

Video se zaměřuje na technologie, které Detroit využívá. Právě z něj jsme se dozvěděli, že hra poběží na PS4 Pro v nativním 4K. Jednotliví autoři popisují vývoj z každého možného aspektu, od 3D nástrojů až po motion capture. Právě ten umožní vznik 3D kopií sebe samých, díky nimž tato digitální já vypadají naprosto přirozeně, ať už jde o detaily nebo celkovou konstituci. Angeline Liotová toto dvojí snímání označuje „performance capture“. Z každého herce je potřeba získat co nejvíce pohybů, jak těla, tak zároveň i obličejových svalů.

A pak samozřejmě přichází grafici, kteří z těchto materiálu vytvoří prostřednictvím 3D enginu záběry do hry. Tyto snímky následně vidíte třicetkrát za vteřinu, přičemž jeden snímek trvá vytvořit pět až deset hodin. Dokážete si asi představit, jak je tudíž CGI náročnou disciplínou.

Nechybí ani velebení samotného systému PlayStationu 4, jmenovitě síly konzole PS4 Pro. Christophe Brusseaux tak říká, že toto zařízení má tolik síly, že je schopné neuvěřitelného vizuálního zpracování. Engine s PS4 Pro už počítal, a tak mají vývojáři pro hráče nejrůznější překvapení, včetně lepšího nasvícení scén a již zmíněného nativního 4K. Cage následně dodává, že je to právě nová verze konzole, bez níž by podobné kvality nebylo studio schopné dosáhnout v takové kvalitě při zachování stabilně vysokého framerate.

„Vizuální stránka ale samozřejmě není to jediné. Museli jsme přijít s novými nástroji, díky nimž jsme mohli příběh větvit, mohli jsme všechny varianty náležitě otestovat a opravit, a že toho k opravování bylo vážně dost,... mohl bych zkrátka o použitých technologiích mluvit celé hodiny,“ uzavírá Cage přiložené video. Prozatím ale tohle musí stačit. Na výsledek se podíváme v květnu, ještě před tím vás čekají naše dojmy z akce, která se odehrávala před několika dny v Praze. A pokud vás přesvědčíme, neváhejte si předobjednat Detroit s českými titulky na Xzone.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama