Úspěch Hellblade na PC nikdo nečekal

26. duben 2018 12:26 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (13)

Loňský Hellblade: Senua’s Sacrifice byl po všech stránkách úspěch. Ninja Theory se vytasili s nezávislou AAA hrou, a i když se jednalo o sázku stále netradiční, nakonec jim vyšla na výbornou. Nebylo to sice úplně jednoduché, ale autorům tehdy vyšlo to, na co sáhli. Například volba platforem.

Během původního data vydání hra vycházela jak na konzoli PlayStation 4, tak na osobní počítače. O portu na Xbox One jsme se vlastně dozvěděli až nedávno, a tak se o prodeje dělila již zmíněná dvojice zařízení. Tameem Antoniades sám už v listopadu loňského roku zveřejnil čísla, jak se Senuině dobrodružství vede. Z dat vycházelo, že přibližně polovina prodejů patřila na vrub PC, druhá tím pádem připadala PlayStationu.

K těmto údajům se po několika měsících vracíme. Ne, nečekejte žádný update v počtu prodaných kusů, spíše jde o to, jak Antoniades tyto hodnoty vnímá. Pro PC Gamer totiž přiznal, že ho tento poměr překvapil a do jisté míry i zaskočil: „Vnímali jsme totiž Hellblade primárně jako PlayStation 4 titul,“ přiznává po čase.

„Mysleli jsme, že odtud tedy bude pocházet majoritní část prodejů, ale ve skutečnosti byly obě verze vyrovnané. Čili pohledem do budoucna se musíme ujistit, že pro počítače vytvoříme i adekvátní rozhraní a i všechno ostatní bude v absolutním pořádku,“ řekl. Vzhledem k výše vyřčenému tak bylo i určitým překvapením, s jakými periferiemi hráči hráli.

Prioritou byl samozřejmě gamepad, ale kreativní ředitel přiznává, že mnoho hráčů sáhlo od začátku po klávesnici a myši. S tím Ninja Theory nepočítalo, takže v úvodu studio poněkud zaspalo. „Zpětně jsme vydali patch, který situaci zlepšil, ale s podporou klávesnice a myši jsme v úvodu vážně zaspali,“ potvrdil slavnému magazínu problémy, s nimiž nikdo nepočítal.

Možná i díky PC hráčům si tak studio mohlo dovolit vytvořit i verzi pro Xbox One. Ta už je několik dní v prodeji, a stejně ani nikdo jiný z jiných platforem, ani na Xboxu by Hellblade nikdo neměl minout. Když kvůli ničemu, tak kvůli příběhu a výkonu Meliny Juergensové v hlavní roli. Za svůj výkon si poprávu odnesla i několik ocenění.

Zdroj: PC Gamer

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20811703
Bohemund napsal 28. 4. 2018 v 12.18

Fascinuje mě, že někdo vydává pravidelně skvělá videa, získá si tím docela velký zájem, pak to vydá i na PC, recenze dopadnou dobře, ocenění lítají a diví se, že se na PC taky dobře prodává. Neblbněte zase tolik s tou PS komunitou. :) Na PC se to taky hraje.

---------
Fan video - https://www.youtube.com/watch?v=DfohXMQWwVE

Nahlásit nevhodný obsah

20866316
Wumitai napsal 26. 4. 2018 v 20.30

taky jste u konce brečeli, jako malé děti ?

Editováno: 26. 04. 2018 v 20.31

Nahlásit nevhodný obsah

20911517
Pavel1893 napsal 26. 4. 2018 v 19.43

Jsem hlavně zvědavej jaký to bude mít na XBOXU úspěch (ja to té hře přeju),přece jenom je to trochu jiná hra a není tam mulťák :-).

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 26. 4. 2018 v 16.33

Pro lidi co porad tapou v zakladni logice:

Je rozdil mezi "pes" a "kockopes" stejne jako je rozdil mezi "AAA" a "indieAAA". Uz je to jasny?

Editováno: 26. 04. 2018 v 16.34

Nahlásit nevhodný obsah

2502469
omatousek napsal 26. 4. 2018 v 14.47

Mitsurugi a oleg.rusov... AAA je přesně to, co vystihuje vaši debatu...ještě bych pár Áček přidal :-D

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 26. 4. 2018 v 14.17

oleg.rusov: Jasně, že grafika z toho nedělá AAA hru, Hellblade není AAA hra. Technická úroveň tomu dává přívlastek independent AAA, jehož význam už jsem vysvětlil. Stačí číst :)

Jinak rozpočet Hellblade byl v řádu miliónů dolarů, rozhodně to není nějaká garážovka.

Nahlásit nevhodný obsah

20921836
oleg.rusov napsal 26. 4. 2018 v 13.55

Na Hellblade proste neni nic AAA, je to indian z “garaze” co ma peknou grafiku, ale grafika tomu privlastek AAA jednoduse nedava. :-)

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 26. 4. 2018 v 13.40

oleg.rusov: Ano, každý ví co znamená AAA, a znovu, nikdo netvrdí, že Hellblade je AAA, takže se můžeš přestat opakovat. Independent AAA je normální pojem se specifickým významem. To AAA tam je proto, že taková hra vypadá jako AAA, ne že je AAA.

Používá se k odlišení klasické indie hry udělané v garáži pár lidmi a indie hrou s vysokými produkčními hodnotami, jako třeba právě Hellblade. Kvalitou se samozřejmě myslí technická úroveň, ne to jak je hra dobrá.

Nahlásit nevhodný obsah

20921836
oleg.rusov napsal 26. 4. 2018 v 13.22

Nezávislá AAA hra je jenom blabol, tripl A hra ma mnohem vetsi rozpocet a dela to mnohem vice lidi, staci vedet co to AAA vlastne znamena. Hellblade je proste indie hra, to je vse.
Samozrejme kvalitu hry neurcuje to zda je AAA a nebo indie.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 26. 4. 2018 v 13.01

oleg.rusov: Proto se tomu také říká "independent AAA", neboli "nezávislé AAA", což znamená menší hru s AAA kvalitou a indie vývojem. Přesně jako Hellblade.

Editováno: 26. 04. 2018 v 13.05

Nahlásit nevhodný obsah

20921836
oleg.rusov napsal 26. 4. 2018 v 12.48

Tahle hra skutecne neni AAA, delalo to 30 lidi za par babek. Proto take nepotrebuji prodat miliony kusu aby se to zaplatilo.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 26. 4. 2018 v 12.44

Haha, diky za informaci. Ja sem si az do ted myslel ze Hellbade je konzolova exkluzivita :D

Supr zprava, doufam jenom ze mi z ty hry nejebne v kouli kdyz je o dusevni poruse.

Editováno: 26. 04. 2018 v 12.45

Nahlásit nevhodný obsah