Nové info a záběry z hraní Days Gone

9. květen 2018 10:43 / Pavel Makal / Novinky / Diskuze (2)

Jedním z exkluzivních titulů, které jsou v přípravě pro PlayStation 4, je survival akční adventura v otevřeném světě s názvem Days Gone. Tento počin, na němž pracuje studio Bend, je první novou značkou firmy od Syphon Filteru z roku 1999 a její první konzolovou hrou od Syphon Filter: Logan’s Shadow z roku 2010. Days Gone byly oznámeny na E3 2016 a až dosud bylo informací poskrovnu. Nyní se ale hra dostala na obálku aktuálního čísla magazínu Game Informer a spolu s tím se objevila řada nových informací.

Ty pocházejí například z rozhovoru s kreativním šéfem projektu Johnem Garvinem. Hned na počátku dostává Garvin poměrně palčivou otázku, jak hra hodlá přesvědčit ty hráče, kteří v ní vidí jen další open-world zombie titul. Garvin říká, že v počátcích vývoje vůbec nepočítal s tím, že by zařazení do zombie žánru mohl být problém. On sám je údajně fanouškem a z chodících mrtvol není na rozdíl od jisté části publika unavený. Podotýká ale, že lidem, kteří hru šmahem odsuzují pro nedostatek originálního námětu, doporučuje, aby si ji sami zahráli, protože je to prý něco úplně nového. Jako příklad zmiňuje obrovské hordy nepřátel, nutnost přežívání v otevřeném světě, kde rozhoduje mnoho faktorů včetně počasí a vašeho vybavení. To vše podle Garvina odlišuje Days Gone od jiných zombie stříleček, které v minulosti hrál.

Garvin zmiňuje celou řadu různých postapokalyptických scénářů, zombie dle svých slov vybral proto, že dokáží vzbudit dojem neustálého nebezpečí. Hovoří například o mimozemšťanech, kteří jsou ale podle něj příliš odosobnění, cituje konkrétně seriál Falling Skies. Démoni by pro něj zas byli příliš poplatní fantasy, navíc říká, že takový démon může dělat cokoli. Freakeři, jak se místní zombie nazývají, mají jasně dané limity a charakteristiku.

Další neméně závažnou otázkou je, jak se studio vypořádává s hrou v otevřeném světě. Je na tom podobně jako Guerrilla s Horizonem, podobnou hru vyvíjí poprvé a zároveň může čelit názoru hráčů, kteří nejenže hráli mnoho her se zombiemi, ale jsou už přesyceni i masivními otevřenými světy. Garvin tvrdí, že rozdíl mezi jejich hrou a těmi ostatními je jasný - v Days Gone budete čelit nebezpečí naprosto neustále. Ve hře na vás čekají náhodné události, ale i potíže, které nastanou vaší vlastní nepřipraveností - jako třeba když vám dojde benzín uprostřed divočiny, nebo když si offroadovým ježděním příliš poničíte motorku. Studio Bend cílí na co největší realismus, ať už co se týče prostředí, postav a tak dále. A snaží se při tom vyvarovat co největšího množství kompromisů.

Dohrání Days Gone by vám mělo zabrat kolem 30 hodin, ale to jen v případě, že půjdete pouze po hlavní dějové linii. Příběh Deacona St. Johna by měl dorazit v příštím roce. Předobjednat si jej můžete v e-shopu Xzone.cz.

Zdroj: Game Informer

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20921934
Adam2153 napsal 9. 5. 2018 v 18.47

Masarkavtrenyrkach: Přesně to se stalo i Ready at Dawn s The Order 1886

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 9. 5. 2018 v 15.01

V příštím roce?
Tak to asi The Last of Us 2 vyjde až ve 2020?
Z Days Gone mám takový divný pocit, že vývoj nejde tak úplně podle plánů. Přece jen to letos bude už třetí E3, na které se bude o hře mluvit.
Tak aby to nebyl projekt, po kterém bude Bend Studio "gone".
Poslední, co oficiálně dělali, bylo Uncharted pro PS Vitu. A to je už sedm let.

Nahlásit nevhodný obsah