Eidos poodhalil investice do nového TR

12. květen 2018 15:53 / Tomáš Tureček / Novinky / Diskuze (2)

Sledovat informace a detaily o vývoji her je vždy zajímavé. O to zajímavější je, když vývojáři odhalí i nějaký ten špek navíc, po kterém vždy s chutí skočíme. Málokteré větší studio ale poodhalí sumy, které do vývoje té či oné hry investovalo, spíše se až po vydání dozvídáme statistiky prodejů. Montrealská pobočka studia Eidos však udělala příjemnou výjimku a s fanoušky se o tento údaj podělila rovnou u tříáčkového titulu – konkrétně Shadow of the Tomb Raider.

David Anfossi, šéf Eidos Montreal, tak učinil v rozhovoru pro server GamesIndustry.biz. Tak schválně, kolik byste si tipli, že vývoj takové hry může stát? Ti, kteří by tipovali kolem 100 milionů dolarů, by nebyli daleko od pravdy. Právě na tolik se zřejmě vyšplhá částka, kterou Eidos musí zainvestovat vývoj hry samotné. Není to však částka konečná. Dalších 35 milionů dolarů si totiž ukousne propagace hry, tedy veškeré promo včetně trailerů, případně stánku na herních výstavách apod. 135 milionů, to už je slušná částka, co myslíte? Kdo z nás by ji nechtěl mít, byť třeba jen v českých korunách.

Tomb Raider je velice silná značka a v srdcích mnoha hráčů utkvěla už před dlouhou dobou. Poslední dva díly, sledující počátky „kariéry“ mladičké Lary Croft se navíc dají označit za velice povedený restart série, dá se tedy očekávat, že i Shadow of the Tomb Raider by mohl pokračovat v jejich šlépějích. Investice takového rázu je ale vždy pro i tak velká studia jistým rizikem, které v případě neúspěchu může znamenat problémy. Štěstěna je mnohdy potvora vrtošivá, jak si mnohá studia napříč historií vývoje her mohla na vlastní kůži vyzkoušet.

„Studio je tady již 10 let, máme tedy své cesty jak věci testovat spolu s hráči, připravit a vytvořit analýzy trhu, studie a uživatelské průzkumy… Samozřejmě ne vždy obdržíme veškeré odpovědi. Po stránce kreativní musíme přijmout jistá rizika, ale v závěru máme ve svých rukou vcelku dobrý a kvalitní nápad,“ řekl Anfossi v rozhovoru. Je jasné, že za takovou investicí bude podobných analýz, průzkumů a studií veliké množství. Shadow of the Tomb Raider je ve vývoji od roku 2015. Anfossi neuvedl, kolik lidí na ní konkrétně pracuje, pobočka Eidos v Montrealu má údajně přes 500 zaměstnanců a minimálně ze začátku Eidos spolupracoval i s lidmi ze studia Crystal Dynamics. Je běžné, že na vytváření takových her se podílí mnohdy stovky lidí a jejich výplatní pásky za celou dobu vývoje se jistě prodraží.

Shadow of the Tomb Raider se nejspíš nezařadí mezi nejdražší hry v historii. Pro srovnání, vývoj a promo GTA V se vyšplahly na úctyhodných 265 milionů dolarů, MMO Star Wars: The Old Republic stálo EA zhruba 200 milionů a takové Destiny si za celkový kolotoč vývoje včetně obalů, marketingu atd. nenasytně ukouslo pro mnohé nepředstavitelných 500 milionů dolarů, nebo, chcete-li, půl miliardy. Nám nezbývá, než jen počkat si na to, jestli nové dobrodružství Lary Croft bude opravdu tak „milionové“. Co vy, těšíte se? Napište nám do diskuze. Vydání hry je oznámené na 14 září tohoto roku. Předobjednat si ji můžete na eshopu Xzone.cz

Zdroj: Eurogamer

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
12727162
HardBeast napsal 13. 5. 2018 v 15.38

mám trošku obavy že puvodni studio jen pomaha s vyvojem oba předchozí díly jsou pecka snad to nepokazily a snad bude tento díl stejně dobrý nebo lepší

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 12. 5. 2018 v 20.21

Ano ale i trochu ne. Tak povedenou grafiku, pěkné animace, vybroušený technický stav značka Tomb Raider doposud nikdy neměla. Crystal Dynamics to zkoušel s Larou v trilogii Legend-Anniversary-Underworld, ale jako by se ne a ne najít. Chtěli Laru s emocemi, to byl vždy jasný cíl. Není tajemstvím, že toto studio cílilo na masy a jak se ukázalo, restart teprve přinesl úspěch. Lara aby uspěla musela se stát Rambem, bojovníkem, který překonává nástrahy divočiny, bojovníkem který prozkoumává hrobky, bojovníkem, kterému osud světa není lhostejný, má cit a emoce a záleží mu na svých blízkých. A zde bych řekl je trochu to ne. "Ne" ve smyslu, že už nyní víme, že nás nečekají prvky definující kánon, tedy duální pistole, šortky, batůžek či pokročilé prvky gymnastiky ale aby to nebylo jen o Laře tak také přímý střet s dávnověkými dinosaury či využívání vozítek k dosažení jinak nedosažitelných cílů. Přeci jen, série byla hlavně o hledání cesty vpřed s pohlednou badass sexy babou. A to jak pěkně by starý Tomb Raider vypadal nyní nám ukázal třeba Nicobass ve svém demo projektu, když se pokusil o vytvoření prvního levelu remake hry Tomb Raider 2. Osobně se těším na nové možnosti hry jako je slaňování, běhání po stěně, maskování se v bahně atp. Zajímavé bude jistě prozkoumat největší hub v historii restartu s mayskou civilizací, kterou jsme patrně mohli postřehnout v závěru traileru nazvaného "konec začátku". Lara zde bude plnit hlavní a vedlejší úkoly lidu, bude poznávat zvyky kultury, jejich zbraně, legendy a pověsti. Bude to jistě velmi poutavé. Nejvíce se těším ale na ten přerod. Dost se diskutuje na téma, zdali Jonah zemře, osobně bych to viděl klidně i na pohřbení dávnověkého města se všemi těmi lidmi tam. No uvidíme. Jen doufám, že to bude skutečně definitivní přerod, nikoliv jako přerod v roce 2013, kde šlo konstatovat, že je Lara od začátku jen přeživším, či přerod v Rise of The Tomb Raider, kde jsme procházeli hru jako mírumilovný dobrodruh. Lara má po Rise nevyřízené účty s Trinity, které zabilo jejího otce a nyní chce místo ní zachránit svět. Na konci Rise byl vidět při ochodu Lary ze sídla nejen odkaz na Mexiko ale také na zatmění slunce, když pracovnu jejího otce prozářily právě sluneční parsky. Jak je vidět, trilogie byla plánovaná od samého začátku, tak snad bude třetí díl skládačky stát za to a my si budeme moci říct, jo i tahle rebootovaná Lara má co nabídnout a lze jí považovat za silnou osobnost.

Editováno: 12. 05. 2018 v 20.32

Nahlásit nevhodný obsah