Prototyp Horizonu byl "nadmíru nudný"

29. květen 2018 17:05 / Pavel Makal / Novinky / Diskuze (15)

Horizon Zero Dawn patří mezi ty nejlepší hry uplynulého roku. Dařilo se mu nejen v recenzích, ale i v prodejích, ostatně společnost Sony se počátkem roku pochlubila více než sedmi a půl miliony prodaných kopií po celém světě, což ze hry dělá nejúspěšnější start nové first party IP na PS4. S Horizonem to ale nevypadalo vždy tak růžově.

Dozvídáme se to z přednášky výkonné producentky Angie Smets, která proběhla na Nordic Game Conference 2018. Mapa Horizonu rozhodně není malá, původně ale měla být mnohem, mnohem větší. Rozloha měla překonat World of Warcraft, Skyrim, GTA V a GTA San Andreas dohromady. To se ale nakonec neukázalo jako šťastné rozhodnutí a testeři hry prohlašovali, že hrát prototyp Horizonu je absolutní nuda. Kvůli rozloze hry totiž vývojáři ztratili soustředění na klíčové prvky hratelnosti.

Zajímavé je i prohlášení, že Horizon byl Sony představen společně s bojovkou Dark Silence, ta ale vydavatelství rozhodně nezaujala tak jako budoucí open-worldový hit z postapokalyptické budoucnosti.

Horizon Zero Dawn byl představen na E3 2015, vydání jsme se dočkali loni v březnu a vývojáři naštěstí dokázali nalézt rovnováhu v rozlehlosti mapy a zábavnosti herních principů. Hra se následně dočkala ještě vydařeného rozšíření Frozen Wilds, koncem roku pak vyšla kompletní edice hry i dodatku. Zakoupit si ji můžete v e-shopu Xzone.cz.

Zdroj: WCCFTech

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20911257
uprocker napsal 31. 5. 2018 v 18.39

Nesmite hry hrat na easy nebo normal. Pak budou mnohem zabavnejsi. Jestli nejste lamy.

Editováno: 31. 05. 2018 v 18.39

Nahlásit nevhodný obsah

20866316
Wumitai napsal 30. 5. 2018 v 13.21

Wexz: nejsem ukňučený, jen prostě dávám přednost hrám, které si na nic nehrají a netváří se jako tofu, tedy bez chuti a jenom tu chuť napodobují.

Nahlásit nevhodný obsah

20866316
Wumitai napsal 30. 5. 2018 v 13.19

Zerosekai: Mně AC Origins baví hodně, já sem k Ubi hrám celkém férový, trojka a Unity, nebyli nic moc Syndicate bylo celkem dobré, ale ten konec ??? No Origins je ale ve všech ohledech, prostě famozní, ale jasně ten hate, tady bude vždycky.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 30. 5. 2018 v 12.30

Taky přihodím své polínko do ohně.
Horizon právě hraju (momentálně nahráno cca 45 hodin). Hra mne baví, ale podobně jako u jiných pisatelů se u mne neobjevují pocity, které bych nazval nadšením. Snažil jsem se přijít na to, čím to je a došel jsem k závěru, že je to z velké části mou přesyceností open-world hrami, které používají velmi podobné mechanismy k zaplnění světa a k vytvoření herní náplně.
Ani v Horizon mne nebaví běhat po mapě z jednoho kouta do druhého, což je pohříchu právě obvyklé u hlavních misí, a tak už většinou používám fast-travel. V důsledku je tak celý svět a jeho mapa jen velmi nákladným "menu" s výběrem lokací.
Uznávám, že hra je velmi hezká (a na poměry open-world jistě nadstandardně), ale po těch desítkách hodin běhání už ty "dechberoucí výhledy" ani nevnímám. Ještě si sem tam všimnu paprsků slunce, jak prosvítají skrz hustý porost pralesa, ale to je možná jen vteřina nebo dvě. Víc si všímám nudných postranních misí (běž tam, rozhovor, znič roboty, rozhovor, získané XP), nezajímavých postav (buď to jsou zlí zlouni nebo hodní klaďasové a Aloy je přímo Mirek Dušín) a grind grind grind... Buď se vyleveluju nebo musím snížit obtížnost. Volím tu první možnost, a tak běhám po mapě a plním side-questy příznačně pojmenované "errands".
V čem pro mne hra exceluje jsou souboje s roboty a jejich design. Ale ani tady se po těch desítkách hodin nedokážu zbavit myšlenky, jestli si tedy nemám spíš pořídit Monster Hunter a hrát špičku v tomto oboru?
Hru samozřejmě dohraji, stále je to solidní zábava, ale mám pocit, že do přídavku Frozen Wilds se už nepustím (byť ho mám v Complete Edition) a že si za rok na hru ani nevzpomenu (i když Sony tuhle svou novou IP jistě bude stále připomínat).

Editováno: 30. 05. 2018 v 12.31

Nahlásit nevhodný obsah

20921836
oleg.rusov napsal 30. 5. 2018 v 10.55

Me na Horizonu hodne bavil soubojak, ty boje proti robotum byli paradni a v tomhle ohledu ta hra nakopala celeho Zaklinace, kde byl soubojovy system uplne otresne nudny.
Taky se me libil pribeh, to jak bylo vse vysvetleno a vse do sebe zapadlo, to se me moc libilo.
Audiovizualu se taky neda nic vytknout, na cem by meli do budoucna zapracovat jsou vedlejsi mise a celkove tomu svetu dat vetsi hloubku.
Hral jsem i AC Origin, ale to uz je fakt hodne vyzdimana serie a jiz me nema cim prekvapit.

Nahlásit nevhodný obsah

20919665
Zerosekai napsal 30. 5. 2018 v 10.28

Wumitai: tak já myslím že Origins zase tolik hatu nesklízí, je to AC a je to od ubi takže někteří pánové budou prostě jen papouškovat jak strašný to je, ale obecně co tak vidím tak se Origins celkem chytl, pokud teda nejdeš do games.cz diskuzí, ale narovinu, diskuze tam je žumpa takže co jinýho čekat

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 30. 5. 2018 v 09.57

Pak se nemá o hráčích říkat to klišé...že jsou to ukňučený děcka...

Nahlásit nevhodný obsah

20866316
Wumitai napsal 30. 5. 2018 v 09.45

no jo, i já sem zklamaný, ta hra neví jestli chce být RPG, nebo stealth záležitost. Na to jak je to velký, tak je to i nudný, za to AC: Origins, který je všude (tradičně) vláčen bahnem, tak je fakt zábavnou hrou, při hraní mně tam všechno baví a hrdina, neni tak nevýrazný, jako ta ženská z HZD, ta hra ani neni postapokalyptické, hru sem nedohrál, bylo to únavné a vyčerpávající.

Editováno: 30. 05. 2018 v 09.47

Nahlásit nevhodný obsah

20910101
patrik.semerak napsal 30. 5. 2018 v 08.27

Já teda souhlasím též, absolutně nechápu proč to bralo tak vysoké známky, vždyť to bylo far cry primal s mechama ala assassin..

Nahlásit nevhodný obsah

20869592
tomas.hluchnik napsal 29. 5. 2018 v 23.58

spoock: Naprosto se ztotožňuji s Tvým názorem. Když jsem viděl tento nadpis, tak první, co mne napadlo, bylo: "však je nudná i výsledná hra".

Side questy byly o ničem, ale člověk je musel dělat, protože jinak neměl level na main questy. Svět byl příliš velký a cestování v něm otravné, protože se vás co deset sekund pokusil někdo zavraždit. Naučil jsem se to ignorovat a prostě běžet, ale chápal jsem, že to asi není ten způsob, jak by se ta hra měla hrát. Souhlasím i s grafikou, která mi nepřijde nikterak oslnivá a třeba Origins mi přijde hezčí. Ale možná je to tím, že to hraju ještě na původní PS4...

Nevím, asi jsem už staromylskej, ale taky mi vadí to, jak na mne ta hra furt něco háže, do něčeho mě nutí..co 3 kroky nějaká kytka, co 10 kroků nějakej krvelačnej robot, co 20 kroků nějakej datapad, co 40 kroků nějakej point of interest...ale v konečným důsledku je stejně jediný zajímavý akorát ten hlavní děj, kterej ale člověk nemůže sfouknout jako svíčku, protože je nucenej grindovat a samotným cestováním navíc stráví minimálně půlku herní doby.

Před pár týdny jsem psal do podcastu, jak mě ta hra nebaví. Od té doby se to vpodstatě nikam neposunulo (taky že jsem to akorát dvakrát zapnul). Trochu víc se mi začal líbit soubojový systém, jelikož jsem si už odemkl většinu zbraní a typů "nábojů", ale to je +- vše. Té hře by obrovsky slušela koridorovější hratelnost. Ještě aspon o 50 % zmenšit svět, ubrat tak 80 % "divoké zvěře", více semknout hlavní dějovou linku a méně hráče nutit do zbytečných vedlejších aktivit.

Jako příklad skvěle fungujícího openworldu bych uvedl Fallout 4, který nemá nikterak velkou mapu, ale má ji plnou zajímavého contentu. A tím nemyslím nějaký collectibles, ale to, že na každým kroku na vás čeká nějaký zajímavý side quest, který je zábavný a dává smysl ho hrát.

Nahlásit nevhodný obsah

20921934
Adam2153 napsal 29. 5. 2018 v 19.47

spoock: souhlas já taky mám radši ty lineární, ale u toho Horizonu jsem se cítil že to kvalitativně je jako lineární hra. Třeba když jsem šplhal tak mě to ukazovalo fakt nádherný scenérie jako třeba v Uncharted. Hlavně při sbírání banuk figures.

Nahlásit nevhodný obsah

7739207
spoock napsal 29. 5. 2018 v 19.31

Adam2153: jsem rád, že tě to baví, mě to taky bavilo, ale asi mi víc sedí lineárnější story, obvykle u her jsem ochoten strávit 15-30h, výjmečně i déle, ale když ta hra chrlí na každém kroku "vyleveluj se jinak to nedáš", tak si říkám Eh? vážně musím, aniž bych to přepnul na easy?
jeden z důvodů proč jsem položil solidní AC Origins.

Nahlásit nevhodný obsah

20921934
Adam2153 napsal 29. 5. 2018 v 19.16

spoock: Mě to hrozně bavilo. Já do toho šel jen kvůli recenzím a kvůli vývojářům, protože mám rád Killzone, ale ty obrovský open-worldy mě fakt nelákali po Skyrimu, protože mě přijde že když je Open-world tak je hrozně nudnej a krkolomnej gameplay tak sem od toho tolik nečekal, ale byl jsem fakt nadšenej. Navíc jsem doteď nehrál Zaklínače, takže nemůžu porovnat.

Nahlásit nevhodný obsah

7739207
spoock napsal 29. 5. 2018 v 19.09

Adam2153: to ti závidím, já si ji teď koupil z toho hypu jak jsem dohrál God of War, nebylo to špatné, hrál jsem to cca 5 hodin a vůbec mě to nechytlo, ani manželku, tak jsme to hodili na Bazos.
Na můj vkus, byť z příběhového hlediska je to vysvětleno slušně, je tam moc potvor, všechny se aktivujou do bojového módu, což mě strašně štvalo. Stealth je meh. Strašně mi to připomínalo Zaklínače ve scifi hávu, jen ty sidequesty jsou víc nuda. Strašně velké, asi jsem na tyhle obří openworldy starý. Mapa samá ikonka jak na pouti. Upřímně jsem rád, že jsem loni, když ta hra vyšla sáhl po Zeldě, která má sice hloupočký příběh, průměrnou grafiku, ale mechaniky světa mě bavily stokrát víc.
A jak Pavel M. se rozplýval nad úžasnou grafikou, tak nevím, nebyla špatná na openworld a možnosti PS4, ale Zaklínač 3 je jinde a toho jsem hrál taky jen asi 20 hodin.

Editováno: 29. 05. 2018 v 19.11

Nahlásit nevhodný obsah

20921934
Adam2153 napsal 29. 5. 2018 v 18.51

Horizonu se podařilo to, co žádné jiné open-world hře. Za těch celejch 70 hodin co jsem tam strávil mě hra nepřestala ani o kousek bavit a hlavně jsem se po celou dobu cítil jako že hraju precizní coridorovku jako Uncharted akorát v open-worldu.

Nahlásit nevhodný obsah