Ghost of Tsushima a historické odchylky
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Ghost of Tsushima a historické odchylky

Ghost of Tsushima a historické odchylky

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

4. 7. 2018 09:01
Reklama

Že se Ghost of Tsushima nehodlá svazovat snahou o historickou přesnost, již víme. Vývojáři ze studia Sucker Punch se vydali trochu jinou cestou, než třeba čeští Warhorse Studios, jejichž Kingdom Come: Deliverance lze bez obav využít v hodinách dějepisu. V čem konkrétně se samurajská akce odchyluje?

Chris Zimmerman, spoluzakladatel studia Sucker Punch, který na Ghost of Tsushima pracuje jako programátor, se v rozhovoru pro GameSpot zmínil o konkrétních rozdílech. Podle něj si veřejnost díky komiksům, filmům a hrám s touto tématikou utvořilo jistou představu o tom, jak by měl samuraj vypadat. Tato představa odpovídá spíše vzhledu samuraje z pozdější doby, konkrétně z šestnáctého až osmnáctého století. A přesně tuhle představu by chtěli vývojáři zachovat. Právě z toho důvodu na sobě hlavní postava v ukázce z E3 nemá oblečení typické pro samuraje ze třináctého století, které připomíná krabici a nevypadá zrovna dvakrát dobře.

Zimmerman se také vyjádřil k soubojovému systému, jehož principy taktéž neodpovídají realitě. Ani by nemohly, protože by podle něj byly hodně nudné. „Pokud vezmete do rukou katanu, uvědomíte si, jak je nebezpečná. Je ostrá a je tak trochu děsivé jí vůbec držet. Pokud vás někdo skutečně zasáhne katanou a nejde pouze o škrábnutí, souboj skončil,” řekl Zimmerman. Tuto verzi soubojů, kdy na jednu ránu protivník zemřel, vývojáři dokonce vyzkoušeli. Velká zábava to ale nebyla.

Aby hra měla šťávu, objevují se v soubojích prvky, které by samuraj nikdy nepoužil. Například otočky. Jsou velmi efektní a jejich přítomnost ve hře dělá ze soubojů zajímavou podívanou. Pravý samuraj by se však ke svému nepříteli nikdy neotočil zády. Autoři se tak snaží namíchat tu nejlepší kombinaci z obou světů, kdy souboj působí reálně, ale stále jde o zábavnou videohru.

Vývojářům v tomto ohledu pomáhají konzultanti a experti v daných oborech. Spolu s nimi se třeba povedlo znatelně odlišit mongolský styl boje od japonského, aby hráči pocítili kulturní rozdíl. Jde ale také o maličkosti. Věděli jste třeba, že v Japonsku se koním nedávají jména?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama