Nové informace o Call of Cthulhu od Cyanide

23. srpen 2018 12:05 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (1)

Je sympatické, kolik menších, přesto neméně ambiciózních her vlastně vychází. Ano, některým to trvá, tak jako investigativnímu Call of Cthulhu založeném na světě H.P. Lovecrafta. Hra vycházející ze známého pen-and-paper RPG od studia Cyanide se ale chýlí ke svému vydání a Gamescom je opět příležitost, jak ukázat, na co se máme těšit.

Do studia IGN zavítal Ben Barrett a Tom Butler, produktoví manažeři studia, kteří o svém projektu horoucně povídali a prozradili několik zajímavých informací. Úvod je poplatný svému žánru, a jak už to tak v něm bývá, vše začalo záhadným balíčkem, na jehož základě se soukromé očko pustilo do vyšetřování, které ho přivádí na děsivě vyhlížející ostrov.

Právě jeho atmosféra je jedním ze stavebních kamenů. Vývojáři se od začátku snaží, aby byla polovina dvacátých let minulého století děsivým místem. „Atmosféra je pro mě osobně tou nejdůležitější věcí,“ řekl Barrett. Je nutné, aby byli hráči ve střehu, napjatí, často i vyděšení z toho, co vidí nebo slyší. „Ale nemůžete to dělat lacinými lekačkami, ani elementy z klasických hororů. Jde nám o specifický pocit toho, že tam něco venku není v pořádku. Není to o nepřátelích ve tmě, je to prostě o tom, co neustále pozorujete, slyšíte, pocit, že je něco špatně.“

Samozřejmě na vás čas od času něco zaútočí, ale nikdy si nemůžete být jistí, zda se jedná o skutečnost nebo o pouhou představu ve vaší hlavě. „To je ta otázka, že? Nechci o tom samozřejmě moc mluvit, protože to je spíše záležitost pozdějších fází hry, ať už jde o gameplay nebo o příběh. Ale ano, takové momenty tam jsou. Není to vyloženě jumpscare, ale zajdete za roh, něco spatříte a říkáte si, co to je, a pak to zmizí, a pro změnu si říkáte, co se to děje.“ Těmto otázkám ani příliš nepomáhá fakt, že je hlavní hrdina alkoholik, tudíž jeho představy ani nemusí vycházet z podstaty místa, na němž jste, jako spíše z toho, kým vlastně jste.

Tom Butler v průběhu také prohlásil, že to jsou všechno prvky, které jsou lovecraftovské. Cyanide si dává opravdu pozor, aby tyto typické aspekty zachovali i ve hře, takže v úvodu máme relativně normálního klasického hlavního hrdinu, pak objeví něco záhadného, najednou se to celé vymyká mimo jeho kontrolu a v okamžiku už ji nemá vůbec a prakticky bojuje o příčetnost i přežití.

Kromě jiného je ve videu i řeč o různých přístupech řešení jednotlivých situací, nebo i o tom, jak vlastně funguje investigativní režim, který je pro hru velice důležitý. Ten funguje v podobě rekonstrukcí jednotlivých scén a objevování určitých posloupností. Pierce nemá žádné magické schopnosti, ale v tom, co dělá, je dobrý. Dokáže si tak v hlavě představit, jak se co asi stalo. Podle toho, kolik jste našli důkazů, se vám otevírají možnosti, jak si dát dvě a dvě možnosti dohromady. „Kus práce odvede Pierce, ale na část musí přijít vždy i sám hráč,“ říkají autoři.

Pokud vás zajímá více, můžete se podívat na přiložené video. Call of Cthulhu vychází už 30. října. Předobjednat si jej můžete na Xzone.cz.

Zdroj: IGN

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20860885
Corvus von Corax napsal 24. 8. 2018 v 07.33

Paráda! Je sranda jak se u mě v průběhu vývoje obou cthulhu her neustále střídají pocity. Nejdříve se mi více líbila Call of Cthulhu, ale aktuálně mám v merku spíše The Sinking City. Jsem opravdu zvědavý, co si ve finále povede lépe.

Jinak jsem u Call Of Cthulhu čekal drobet lepší grafiku, jsem docela zaskočený, že vizuál nevypadá nic moc. Ale tak u cthulhu tématu jde o jiné věci. Hlavně aby to bylo řádně psycho :-)

Editováno: 24. 08. 2018 v 10.19

Nahlásit nevhodný obsah