Hodnotíme nový obsah pro Battlefield V
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Hodnotíme nový obsah pro Battlefield V

Hodnotíme nový obsah pro Battlefield V

Marek Selinger

Marek Selinger

6. 12. 2018 14:36 9
Reklama

Před cirka 24 hodinami uvolnili vývojáři ze studia DICE po drobném zpoždění masivní patch, který krom mnoha oprav a vylepšení přinesl především tunu nového obsahu. My jsme ho již zvládli otestovat, proto přijměte pozvání na zhodnocení toho, jak se rozjezd služby Tides of War, která bude zajištovat přísun nového obsahu do Battlefieldu V, vlastně povedl.

Zaprvé, konečně jsme se dočkali poslední kapitoly singleplayerového režimu War Stories. První tři zůstaly se svou kvalitou cesty někde na půli cesty, ani to však bohužel nelze říct o tom posledním, The Last Tiger. Jak už název napovídá, hlavní roli v něm bude hrát německý tank Tiger I, potažmo jeho velitel, německý voják Peter Müller.

Celá část zabere něco málo přes hodinku, a byť obsahuje i krátké pasáže na vlastních nohou, větší část strávíme ostřelováním spojeneckých tanků na nizozemských mapách Rotterdam a Devastation. Povětšinou je hráč v roli neohroženého tankisty, pod jehož náporem padají celé divize nepřítele. Navíc nemá příliš šanci uhnout z předem dané cesty, pouze jede dopředu a ničí jeden tank za druhým. Přitom historicky je tato část zasazena na úplný konec války, kdy Němci ustupují, nicméně zde to vypadá, že jediný tank snad dokáže zvrátit průběh. Dojem kazí í skutečnost, že v celé kampani pro jednoho hráče se nevyskytují hákové kříže, zde však je tento nešvar nejvíce patrný, jelikož všude okolo visí různé jiné nacistické symboly. Přitom na výskyt svastiky ve hrách jsme si už tak nějak zvykli.

Nicméně za některé rozhodnutí lze autory pochválit. Kvalita animací je znovu vysoká, navíc tentokrát jsme se dočkali i jejich komentáře ohledně dezerce, uvědomění si hrůz války či zapojení dětí do zoufalé obrany před nepřítelem. Nicméně poslední War Story zůstala za očekáváními a nevylepšila tak příběhovou stránku hry, jež sice neurazila, ale ani nenadchla.

Většinu hráčů však více zajímají novinky v multiplayeru. Ten krom jiného obohatila zbrusu nová mapa Panzerstorm, kdy se přesuneme do roku 1941, a německého postupu západní Evropou. Konkrétně budeme válčit na belgických bojištích, především ve vojenské technice. Na mapě jsem odehrál několik kol v Conquestu, a byť jsem především pěchotní hráč, Panzerstorm jsem si relativně užíval. Celá situace mi připomíná mapu Heligoland Bight z Battlefieldu 1, kde se hráči utkávali na lodích, vzducholodích a křižnících. I zde byla pěchota upozaděna a mně to vlastně nevadilo. Na nové mapě pro Battlefield V mají pěšáci šanci bojovat mezi body C, E a D, přebíhání mezi ostatní body nedává moc smysl. Mapa je to opravdu gigantická, proto využívání letadel, ozbrojených vozidel a letadel je klíčem k vítězství. Celkově se z pohledu herního designu nejedná o žádný geniální kousek, nicméně až na Panzerstorm dojde v rotaci map řada, s chutí si ji jednou za čas zahraji.

V rámci patche jsme se dočkali i mnoha vylepšení hry pro více hráčů, my v následujících bodech shrneme ty nejdůležitější:

  • Byla přidána nová animace, kdy vrchní střelec tanku se může schovat a lépe tak čelit případnému ostřelování (na PS4 se jedná o tlačítko kolečka),
  • Mechanika v Conquestu, která pomáhala horšímu týmu dohnat ten lepší, byla utlumena pouze pro případy, kdy rozdíl ve skóre je skutečně velký,
  • Byla snížena síla a počet munice některých letadel,
  • Automatický spawn na začátku kola byl zrušen (krom módu Final Stand),
  • Během Airborne bude ikona bomby viditelná pouze na krátký okamžik poté, co daný hráč bombu sebere, následně už nikoliv,
  • Frontlines byly navráceny do podoby z Battlefieldu 1, tedy opět je nutné interagovat s M-COM stanicemi,
  • Bylo přiděleno více tiketů obou týmům v rámci Conquestu, Domination a Breakthrough, což bude mít za následek prodloužení zápasů
  • Proběhl taktéž balanc některých zbraní (oslabení KE7, M1928, posílení Panzerstorm, snížen počet nožů z 6 na 2).

Dále do hry přibyla tréninková střelnice, kde až s dalšími třemi hráči si můžeme otestovat různé zbraně a vozidla. Krom toho započala první kapitola Tides of War zvaná Overture, díky čemuž hráči můžou úspěšným plněním úkolů získat novou zbraň VGO a další drobné obměny, hlavně co se týče customizace. Když už jsme u ní, nyní si můžeme upravovat i vzhled vozidel. Overture trvá ode dneška do 26. prosince, během té doby nabídne mnoho výzev, úkolů a samozřejmě odměn.

Nuže, novinek v tomto patchi není vůbec málo. Přesto po něm zůstává tak trochu pachuť. Sice jsme se dočkali některých změn, po kterých komunita volala, přesto si myslíme, že vydání celé hry mohlo ještě být o dané dva týdny pozdrženo a tento obsah mohl být součástí launchové verze. A nelze ani nepřipomenout jednodenní zpoždění dané bugem, o kterém se vývojáři dozvěděli jen pár hodin před samotným vydáním updatu. Co na vše výše uvedené říkáte vy? Dejte nám vědět do diskuze!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama