Hráči se bouří kvůli změnám v BF V
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Hráči se bouří kvůli změnám v BF V

Hráči se bouří kvůli změnám v BF V

Marek Selinger

Marek Selinger

13. 12. 2018 00:02 24
Reklama

Z bláta do louže, asi takový je zatím život Battlefieldu V. Směšný představovací trailer, marketingové přešlapy během léta, rozpačitá beta, měsíční odklad, nakonec ale relativně kladné recenze, následované však slabými prodeji, které logicky měly za dopad rychlé zlevnění, což v komunitě nebylo přijato s nadšením. Ta nyní dostává další ránu, kterou si však evidentně nechce nechat líbit. Jen pár týdnů po vydání mění DICE jednu z nejdůležitějších herních mechanik, TTK (time to kill), a vývojáři za to dostávají pěkně za uši.

Ono se není čemu divit. Jeden z nejopěvovanějších bodů nového Battlefieldu byl právě systém střelby, jehož základem jsou dvě hodnoty – TTK a TTD (time to death). V porovnání s prvoválečným dílem byla obě numera zkrácena s cílem dosáhnout taktičtějšího a na tým zaměřeného zážitku. To se švédskému studiu víceméně podařilo, ostatně jak popisuji ve své recenzi, hráč musel o dalším svém tahu na bojišti daleko více přemýšlet. Nicméně jak se zdá, minimálně nováčci v sérii s tím měli problém, jednoduše řečeno umírali příliš rychle a příliš často. Na to vývojáři reagovali tak, že ve včerejším patchi navýšili hodnotu času potřebného k zabití nepřítele, respektive v současnosti je nutné u valné většiny zbraní zasáhnout soupeře jednou kulkou navíc. A byť se to tak nemusí zdát, ona jedna kulka dělá významný rozdíl. DICE tak vyslyšeli volání nových hráčů na úkor jádrové komunity, která při autorech stála již od onoho nepovedeného představení i přes všechny následující problémy.

Změna TTK byla taktéž nedostatečně vykomunikována. Již před několika týdny bylo ústy vývojářů řečeno, že TTK bude v budoucnu předmětem diskuzí, nicméně ti z ničeho nic dnes spustili jakýsi podivný test na všech platformách (tedy PC, PS4 i Xbox One), ve kterém jsou zahrnuty ony změny v TTK. Jako snad úlitbu komunitě do hry přibyl nový playlist zvaný Conquest Core, kde se odehrávají zápasy s původními hodnotami TTK s tím, že se dle Švédů jedná o začátek hardcore fáze Battlefieldu V. Takže to, že je zrušen season pass s cílem přestat dělit komunitu, vlastně neplatí, a ta je nyní dělena mezi ty, kterým vyhovovala původní hodnota TTK a ty, kterým zase ta nová? Osobně podezírám samotnou EA, že donutila DICE k tomuto kroku, aby se zavděčila nováčkům a případným novým zájemcům o hru. Ale jak tito hráči budou titul hrát v nadcházejích měsících, když komunita, která dává autorům feedback, přestane Battlefield V podporovat? S kým budou DICE najednou diskutovat další osud hry?

S celou situací se pojí ještě jeden problém. DICE sami přiznali, že hodnota TTD je zabugovaná, což pravděpodobně způsobuje to časté umírání. Ale místo toho, aby se zaměřili na odstranění této chyby, tak jí maskují zvýšením TTK, které drtivá část komunity odmítá, což je jasně znát na všech možných místech (Reddit, YouTube, Twitter), kde aktuální změna vyvolala vlnu nevole. Vývojáři dlouho pracovali na novém systému střelby v Battlefieldu V a najednou ho hází do koše jen měsíc po vydání? Navíc tak, jak si fanoušci nepřejí? Navíc po téměř nulové komunikaci? Byť Battlefieldu V fandím a hraju ho téměř na denní bázi, švédští vývojáři dále pracují na vykopání vlastního hrobu. Osobně doufám, že toto testování nervů fanoušků co nejdříve skončí a Battlefield V bude moci být dále hrán v takové formě, v jaké byl zamýšlen.

Co říkáte na dané změny vy, kteří jste je již měli šanci vyzkoušet? Zamlouvají se vám, nebo se ztotožňujete (nejen) s mým názorem? Dejte nám vědět do diskuze.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama