Z bláta do louže, asi takový je zatím život Battlefieldu V. Směšný představovací trailer, marketingové přešlapy během léta, rozpačitá beta, měsíční odklad, nakonec ale relativně kladné recenze, následované však slabými prodeji, které logicky měly za dopad rychlé zlevnění, což v komunitě nebylo přijato s nadšením. Ta nyní dostává další ránu, kterou si však evidentně nechce nechat líbit. Jen pár týdnů po vydání mění DICE jednu z nejdůležitějších herních mechanik, TTK (time to kill), a vývojáři za to dostávají pěkně za uši.
Ono se není čemu divit. Jeden z nejopěvovanějších bodů nového Battlefieldu byl právě systém střelby, jehož základem jsou dvě hodnoty – TTK a TTD (time to death). V porovnání s prvoválečným dílem byla obě numera zkrácena s cílem dosáhnout taktičtějšího a na tým zaměřeného zážitku. To se švédskému studiu víceméně podařilo, ostatně jak popisuji ve své recenzi, hráč musel o dalším svém tahu na bojišti daleko více přemýšlet. Nicméně jak se zdá, minimálně nováčci v sérii s tím měli problém, jednoduše řečeno umírali příliš rychle a příliš často. Na to vývojáři reagovali tak, že ve včerejším patchi navýšili hodnotu času potřebného k zabití nepřítele, respektive v současnosti je nutné u valné většiny zbraní zasáhnout soupeře jednou kulkou navíc. A byť se to tak nemusí zdát, ona jedna kulka dělá významný rozdíl. DICE tak vyslyšeli volání nových hráčů na úkor jádrové komunity, která při autorech stála již od onoho nepovedeného představení i přes všechny následující problémy.
Změna TTK byla taktéž nedostatečně vykomunikována. Již před několika týdny bylo ústy vývojářů řečeno, že TTK bude v budoucnu předmětem diskuzí, nicméně ti z ničeho nic dnes spustili jakýsi podivný test na všech platformách (tedy PC, PS4 i Xbox One), ve kterém jsou zahrnuty ony změny v TTK. Jako snad úlitbu komunitě do hry přibyl nový playlist zvaný Conquest Core, kde se odehrávají zápasy s původními hodnotami TTK s tím, že se dle Švédů jedná o začátek hardcore fáze Battlefieldu V. Takže to, že je zrušen season pass s cílem přestat dělit komunitu, vlastně neplatí, a ta je nyní dělena mezi ty, kterým vyhovovala původní hodnota TTK a ty, kterým zase ta nová? Osobně podezírám samotnou EA, že donutila DICE k tomuto kroku, aby se zavděčila nováčkům a případným novým zájemcům o hru. Ale jak tito hráči budou titul hrát v nadcházejích měsících, když komunita, která dává autorům feedback, přestane Battlefield V podporovat? S kým budou DICE najednou diskutovat další osud hry?
S celou situací se pojí ještě jeden problém. DICE sami přiznali, že hodnota TTD je zabugovaná, což pravděpodobně způsobuje to časté umírání. Ale místo toho, aby se zaměřili na odstranění této chyby, tak jí maskují zvýšením TTK, které drtivá část komunity odmítá, což je jasně znát na všech možných místech (Reddit, YouTube, Twitter), kde aktuální změna vyvolala vlnu nevole. Vývojáři dlouho pracovali na novém systému střelby v Battlefieldu V a najednou ho hází do koše jen měsíc po vydání? Navíc tak, jak si fanoušci nepřejí? Navíc po téměř nulové komunikaci? Byť Battlefieldu V fandím a hraju ho téměř na denní bázi, švédští vývojáři dále pracují na vykopání vlastního hrobu. Osobně doufám, že toto testování nervů fanoušků co nejdříve skončí a Battlefield V bude moci být dále hrán v takové formě, v jaké byl zamýšlen.
Co říkáte na dané změny vy, kteří jste je již měli šanci vyzkoušet? Zamlouvají se vám, nebo se ztotožňujete (nejen) s mým názorem? Dejte nám vědět do diskuze.
Zdroj: Vlastní
FildaT: Jakože historii nějak nefetuju a nezajímá mě. Podle zdrojů co jsem ale viděl na internetu a v diskuzích, tak je to tak napůl. Onaprej reálně byla nějaká norská holčina, která patřila k partizánům a byla celkem i proslavená.
Co se ale týče té mise, ve které se hraje za ženu v tom sněhu, tak ta mise byla provedena nějakým komandem a ne právě touhle ženou. Není to prej kvůli tomu, aby hra byla genderově vyvážená, ale aby tam byla ta možnost hrát i za ženy, asiaty, černochy atd. Chtějí dát hráčům šanci si vybrat. Co se týče těch uniforem, zbraní atd. tak ano, dá se to najít v knihách. Ale právě dost knih to popisuje tak, jak to mělo být a z velké části bylo, ale není tam zmínka o tom,že se našly i případy, které byly odlišné.
Třeba v traileru katana na zádech asi britského vojáka. Prej je to inspiraci nějakým "známějším" vojákem, který bojoval právě s velkým mečem. To samé nejvíc kritizovaná protéza, která měla první prototypy už v 1.sv.válce a v 2.sv.válce sice nebylo moc vojáků co by s tím bojovali, ale třeba v letectvu to bylo využívané.
Nechápem prečo nespravia HC mody a normal mody. Tak isto ako to má COD. Veď to nijako nedelí komunitu. Kto chce hrať HC mod má možnosť si zapnúť.
PS: nemyslím si že je viac ľudí čo chcú HC mod. Ja hrávam si COD a práve 90% častu strávim v HC mode. Tak oveľa vačšia časť komunity práva hráva ten normal mode. A podľa mňa v BF to nebude nejaký rozdiel.
Znáte filmy jako Tucet Špinavců nebo Hanební parchanti apod? Dost mi to tím BFV připomíná. Historický základ z fiktivními postavami a fiktivním příběhem. Pokud to člověk bere takto, tak v tom problém nevidím. Jde o to jak to vidí vlastně DICE. Jestli se snaží překrucovat historická fakta jenom aby to bylo genderově vyvážený a sociálně korektní, tak je to smutný. Třeba pokud chtěli vysloveně ženský v singlu, tak mohli použít třeba sovětské odstřelovačky, zdravotnice, tankistky, pilotky a udělat příběh z Východní fronty. Pokud chtěli mít ve hře Černochy, tak mohli udělat singl o stíhacích pilotech 332. FG z Afriky/Itálie nebo tankisty od stíhačů tanků v Evropě. Pokud chtěli Asiaty, tak mohli udělat misi za Američany Japonského původu co bojovali v Itálii a Evropě v jejich jednotce atd. Za Němce mohli udělat cokoliv, tam je výběr nevyčerpatelný. Jenomže to by hra nesměla vzniknout za rok(informace od JackFragse insidera) Co se týče autentičnosti uniforem a zbraní, tak informací je dost bud v knihách nebo muzeích. Klidně bych se obešel bez 3x optiky na Lewis Gunu nebo na kolimátoru ze Spitfira na STG-44. Takhle to nutí používat to i když nechcete jelikož jste potom v nevýhodě vůši ostatním a to je škoda nemyslíte?
Zarenix: Přesně jak říkáš, EA samo řeklo, že tohle nemá být realita, ale jen hra inspirovaná tímto obdobím. Ostatně, neřekl bych, že by si BF serie nějak zvlášť zakládala na autenticitě. Co si budem povídat, nějaké děti pokřikují a dávají palce dolů v recenzích jen za to, že to je prý cenzurované a že tam nejsou hákové kříže. Ty v BF nikdy nebyly a nepamatuji se, že by to někoho nějak žralo. Tyhle novodobé ubrečené děti si ale tyhle doby nepamatujou... A jak říkáš, je to o zábavě a nemyslím si, že by v tomhle ohledu byl BF V nějaký fail...
nechapu, jak se takticnost hry zvysi tim, ze clovek rychleji umre... naopak, taktika stoupa s tim, ze clovke vydrzi dele a ma cas se stahnout, jako treba ve starsim unreal tournamentu nebo i posledni doom to vcelku vychytal, ale pul sekundovej TTK v BF/COD kdy clovek ma nulovej cas na reakci/obranu me prijde fakt napytel
Ten nový TTK mi vyhovuje víc než ten předtím. Ted mám větší šanci zabít někoho na koho střílím. Dříve to bylo těžší, ale i tak by mi to nevadilo. Jinak hned první Assigment 6xRevive squad teamates as Assault, Support or Recon v druhém týdnu Tides of War je asi zabugovaný. Za 3 hodiny hraní mi to nezapočítalo ani jednou oživení kolegy z čety.Tak nevím jestli to je náhoda.
Drew7878: "raději řeknou, že jsou všichni nevzdělaní". Ale ono je to z velké části pravda. Velká část hejterů ani neví co je na té hře špatně. Nevím na 100% jak je to s autentičností, nikde jsem neviděl, že by EA řeklo, že to bude autentická hra. Co jsem viděl, tak spíš tvrdili něco ve smyslu, že se budou snažit, aby byla z části autentická, ale dávají přednost zábavě. Game Dev v rozhvoru řekl, že se jen inspirovali. Tak pak je těžké vědět kde je pravda, protože zase velká část hejterů je kvůli autentičnosti. Po uvedení prvního trailer jsem viděl neskutečné množství komentů na téma "Robotická ruka" v traileru. Prej je to sci-fi atd. To je pouhá nevzdělanost, stejně jako např. ženy, černoši na různých stranách a v různých armádách.
Syca: Sice JackFrags je neskutečný fanboy, ale jeho názory jsou podle mě nejlepší co se dá na internetu sehnat :D Je to pohled člověka, který tu hru hraje nonstop a ví, co je špatné a co ne. Viz. Battlefront 2 mikrotransakce nebo Battlefield V rozbor traileru.
rohaac: To jsem napsal trochu nepřesně. Ten poměr se dle mého moc nemění. Za 2 měsíce si to koupí další uřvanci, kteří přestanou po chvíli hrát a takhle pořád dokola. Pointa byla spíš v tom, že znepřátelit si i ty věrné fanoušky nevidím jako dobrý krok.
Skill based hru nečekám, ale stejně už u mě BF v podstatě nemá šanci. Mám i jiné zájmy než hry a taky samozřejmě povinnosti, takže by na to nezbyl čas. Všechny moje MP výlety si momentálně bere Black Ops 4 a během toho roku se to asi nezmění. Moje první CoD od MW3 a neskutečně se bavím. Samozřejmě to má taky chyby, ale jednoznačně převažují pozitiva, po třiceti hodinách mě to baví spíš ještě víc. Tohle se povedlo. A k tomu momentálně přidávám Ashen a Mutant Year Zero, obě hry bohužel na můj vkus často padají. Smash na Switch je taky pecka. Není toho málo, ale to už odbíháme od tématu ...
Drew7878: Jo vesměs souhlasím až se divím :) Kdo tvoří jak velkou část komunity v tomto ohledu je pro mě otázka. Je obdivuhodný jak máš jasno. Ted' to nemyslím nijak zle.
Právě jak říkáš ten gameplay je prostě dobrej a tady ten prt'atý posun třeba u mě nic nezměnil. Já jsem byl furt na prdeli před tím jsem i ted' :) A neřvu kvůli tomu vím že jsem dřevák.
Jinak bylo snad jasný že chtějí udělat "co nejzábavnější hru v kulisách druhé světové" A hráči hysteričtí jak starý ženský se chytili každé blbosti aby mohli hru hejtovat.
Z mého pohledu se s TTK nic dramatického nestalo. Zatím. Jestli tě bavila beta můžeš jít klidně do toho. Ty mapy jsou pěkný. Jo jestli od toho čekáš skill based hru jako CSko tak budeš asi zklamanej to BF naštěstí není
rohaac: Zavděčit všem se nejde, právě proto je důležité, stát za svým rozhodnutím. Tohle je zase jenom ústupek té uřvané části komunity. A tihle hráči ti komunitu netvoří, to jsou lidi, co to zapnou na 5 hodin týdně, pak tu máme lidi, kteří jsou schopný to hrát 5 hodin denně. A to jsou hráči, kterým by se mělo asi nejvíce naslouchat. Ti to budou hrát i za rok, ostatní si za 2 měsíce najdou něco jinýho. Jenomže fanoušci, kteří jsou schopní napsat 2 A4, kam by to chtěli posunout a jsou schopní rozumně diskutovat, mají smůlu. Nejvíce se dává na to beeee beeee on mě zabil, to je chyba hry. To je nejvíce vidět.
BFV mě v betě dost bavil, ale rozhodl jsem se nekupovat, neuměli to vůbec prodat, v podstatě všechno kromě gameplaye je na té hře špatně. A teď nemyslím vůbec to, že to není autentická druhá světová, to by mi vůbec nevadilo. Jenže místo přiznání, že prostě chtějí udělat co nejzábavnější hru v kulisách druhé světové, raději řeknou, že jsou všichni nevzdělaní. No a potom už to profláknuté cenzurování výrazů v chatu jako "white man" a podobně. I po tom všem jsem uvažoval a teď vidím, že dělají další ústupek ve své cestě. Z mého pohledu jde ta hra víc a víc špatným směrem.
Drew7878: Hele nevymýšlej si nic takovýho neříkám. Ten poslední komentář není myšlenej tak smrtelně vážně proto ten smajlík. Proto taky říkám at' je tam víc modů HC, normal. Jinak máš třeba pravdu.
Na druhou stranu jak chceš udělat něco aby to sedělo všem ?? To uznej to prostě nejde. A vracíme se ke komentáři od DeviR1.
rohaac: Ty si fakt jinej fanboy, to je u každýho článku o BF ... Všechno je správně a všichni jsou zlí a jen té hře ubližujou.
Já mám letos podobné zkušenosti s NHL. Neskutečně mě bavila beta a konečně jsem viděl správný posun. První zhruba měsíc to byla bomba. Jenže méně zdatní si začali stěžovat, že to je moc " těžký" a byli líný se to naučit hrát. A řešení? Udělali z toho opět NHL 18. Dokonce jsem si po těch updatech i 2x kontroloval, jestli jsem omylem nezapl předchozí ročník. Dal jsem tomu ještě 10 hodin, ale ta hra šla z disku a nikdy víc. Za dlouhou dobu první hra, u které lituju investovaných peněz.
U Maddenu je situace dost podobná. Kdo si to zapne jednou za 14 dní, tomu to je jedno, ale kdo má ten sport rád a chce si zahrát něco kvalitního, nemá šanci. Upřímně u všeho, s čím má něco společného EA se vyplatí 5x rozmyslet, jestli do toho opravdu chci jít a nejlépe aspoň 3 měsíce počkat, kam tu hru "posunou." DICE na tom není o mnoho lépe.
Editováno: 13. 12. 2018 v 12.44
Syca: Ok to chápu a pokud je v tomto bug kterej nemůžou identifikovat tak je to špatný. Na druhou stranu je to to po čem se volalo ne. Autentické :D Jakápak reakce na první kulku. Pokud začnu pálit první ten druhý nemá mít šanci.
Vzpomínám na x případů třeba z BF1. Začnu pálit z levé strany kulometem do vojáka a trefuju se, ten se po vteřině otočí a ještě mě ustřílí. No to byla fakt paráda.
A podle mě ta doba do zabití do ted' žádnej velkej zázrak nebyla. Jestli to někdo považoval za zlatej grál....
rohaac: Ono jde z casti o to, ze diky zminemu TTD bugu lze tezko identifikovat prvni kulku, ktera te zasahne. Diky tomu je sance na reakci minimalni. A jelikoz DICE nejsou schopni tuto chybu v kodu najit a opravit, pristoupili k navyseni TTK, coz jde vsak proti zamyslenemu zpusobu strelby.
DeviR1: Přesně tak. A tak je to u téhle hry se vším. A že i lidi z herních stránek začnou psát zbytečně útočně proti hře jsem naivně nečekal.
Kdybybych se nedočetl že ttk bylo změněno vůbec bych si toho nevšimnul. Podle mě je potřeba udělat normal mod a HC. Ted' člověk padne příliš rychle a některé mody nejsou tak zábavné. Ted' s tím zkusili pohnout s tím že jde hrát i se starou hodnotou a hele hra je zničená. Běžte do pr....
Jedna část křiklounů z redditu chce zvýšení TTK s tím, že jinak se ta hra nedá hrát a podobné nesmysly. Tak to DICE zvýší a v tu chvíli se probudí druhá část křiklounů, která hlásá, že před zvýšením TTK to bylo super a teď je to hrozné a nedá se to hrát.
mimochodem, jsem jediny komu se zdaji animace rukou fakt divne ? Myslim u vlastni postavy.
Ja si nemuzu pomoct, ale prijde mi, ze leva ruka u postav vypada jak ruka nekoho, kdo tak mesic nejedl, navic mi prijde, ze je o nejakou cas delsi nez by mela byt (resp. predlokti je neprirozene dlouhe). At koukam na jakykoliv gameplay, tak vzdycky k tomu zklouznu a zacnu nad tim premyslet, ze tam je "neco spatne".
Mě se BF5 hraje lépe než BF1,kde jsem pořád ležel,protože všichni byli snipeří a jestli si lidi stěžují,že moc rychle umírají,no pokud chtějí aby každý ustál 2 zásobníky tak to nebude moc zábava a můžou všichni hrát za support aby stačil jen jeden zásobník :x
Orochi napsal 15. 12. 2018 v 09.51
Battlefield V je Beepshit roka ,spolu z Falloutom 76