Hráči se bouří kvůli změnám v BF V

13. prosinec 2018 01:02 / Marek Selinger / Novinky / Diskuze (24)

Z bláta do louže, asi takový je zatím život Battlefieldu V. Směšný představovací trailer, marketingové přešlapy během léta, rozpačitá beta, měsíční odklad, nakonec ale relativně kladné recenze, následované však slabými prodeji, které logicky měly za dopad rychlé zlevnění, což v komunitě nebylo přijato s nadšením. Ta nyní dostává další ránu, kterou si však evidentně nechce nechat líbit. Jen pár týdnů po vydání mění DICE jednu z nejdůležitějších herních mechanik, TTK (time to kill), a vývojáři za to dostávají pěkně za uši.

Ono se není čemu divit. Jeden z nejopěvovanějších bodů nového Battlefieldu byl právě systém střelby, jehož základem jsou dvě hodnoty – TTK a TTD (time to death). V porovnání s prvoválečným dílem byla obě numera zkrácena s cílem dosáhnout taktičtějšího a na tým zaměřeného zážitku. To se švédskému studiu víceméně podařilo, ostatně jak popisuji ve své recenzi, hráč musel o dalším svém tahu na bojišti daleko více přemýšlet. Nicméně jak se zdá, minimálně nováčci v sérii s tím měli problém, jednoduše řečeno umírali příliš rychle a příliš často. Na to vývojáři reagovali tak, že ve včerejším patchi navýšili hodnotu času potřebného k zabití nepřítele, respektive v současnosti je nutné u valné většiny zbraní zasáhnout soupeře jednou kulkou navíc. A byť se to tak nemusí zdát, ona jedna kulka dělá významný rozdíl. DICE tak vyslyšeli volání nových hráčů na úkor jádrové komunity, která při autorech stála již od onoho nepovedeného představení i přes všechny následující problémy.

Změna TTK byla taktéž nedostatečně vykomunikována. Již před několika týdny bylo ústy vývojářů řečeno, že TTK bude v budoucnu předmětem diskuzí, nicméně ti z ničeho nic dnes spustili jakýsi podivný test na všech platformách (tedy PC, PS4 i Xbox One), ve kterém jsou zahrnuty ony změny v TTK. Jako snad úlitbu komunitě do hry přibyl nový playlist zvaný Conquest Core, kde se odehrávají zápasy s původními hodnotami TTK s tím, že se dle Švédů jedná o začátek hardcore fáze Battlefieldu V. Takže to, že je zrušen season pass s cílem přestat dělit komunitu, vlastně neplatí, a ta je nyní dělena mezi ty, kterým vyhovovala původní hodnota TTK a ty, kterým zase ta nová? Osobně podezírám samotnou EA, že donutila DICE k tomuto kroku, aby se zavděčila nováčkům a případným novým zájemcům o hru. Ale jak tito hráči budou titul hrát v nadcházejích měsících, když komunita, která dává autorům feedback, přestane Battlefield V podporovat? S kým budou DICE najednou diskutovat další osud hry?

S celou situací se pojí ještě jeden problém. DICE sami přiznali, že hodnota TTD je zabugovaná, což pravděpodobně způsobuje to časté umírání. Ale místo toho, aby se zaměřili na odstranění této chyby, tak jí maskují zvýšením TTK, které drtivá část komunity odmítá, což je jasně znát na všech možných místech (Reddit, YouTube, Twitter), kde aktuální změna vyvolala vlnu nevole. Vývojáři dlouho pracovali na novém systému střelby v Battlefieldu V a najednou ho hází do koše jen měsíc po vydání? Navíc tak, jak si fanoušci nepřejí? Navíc po téměř nulové komunikaci? Byť Battlefieldu V fandím a hraju ho téměř na denní bázi, švédští vývojáři dále pracují na vykopání vlastního hrobu. Osobně doufám, že toto testování nervů fanoušků co nejdříve skončí a Battlefield V bude moci být dále hrán v takové formě, v jaké byl zamýšlen.

Co říkáte na dané změny vy, kteří jste je již měli šanci vyzkoušet? Zamlouvají se vám, nebo se ztotožňujete (nejen) s mým názorem? Dejte nám vědět do diskuze.

Zdroj: Vlastní

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20878022
John Niccon napsal 13. 12. 2018 v 09.50

Hru hrám od vydania na Origin Access, zvýšený HC zážitok sa mi veľmi páči a aj hodnota TTK a TTD bola podľa mňa výborná. No je jasné, že na úkor nováčikov, alebo menej zdatných v FPS ktorí sa teraz často objavujú na zemi a ich hodnota KD je pod 1.
Napriek všetkým bugom, nespokojnosti a prešľapom BFV fandím a prajem mu aby sa konečne vykopal z hrobu, ale tieto zmeny sa mi tiež nepáčia. Momentálne sa už znova vraciam k Tarkovu, pretoýe BFV sa nikam neposúva a keď tak tak skôr späť.

Nahlásit nevhodný obsah

20825059
LebowskehoTepich napsal 13. 12. 2018 v 09.20

Hru jsem si koupil tři dny zpět. Btf 1 jsem hrál s přestávkami rád a vcelku dost. Musím říct, že mi normálně fps hry jdou, stejně jako bf1, ale v BF V jsem pořád na zemi.. Je pravda, že jsem si začal zvykat, ale chci říct, že z prvotních dojmů ze hry se ani nedivím tomuto kroku.
Věc může být jiná na konzolích, předpokládám, že hra je na nich pomalejší vlivem opilého ovládání na gamepadu, opravte mě jestli se mýlím, ale prostě klávesnice/ myš dovoluje v fps žánru jednat rychleji. Naopak vlastně.. , handicap mají vsichni stejný..

Editováno: 13. 12. 2018 v 09.21

Nahlásit nevhodný obsah

20865809
Jarcze napsal 13. 12. 2018 v 08.35

Není proč zoufat, takto se už můžeme těšit na Transfield 6.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 13. 12. 2018 v 05.51

Ja nevim co se v tech spolecnostech posledni dobou deje, u zadny problematicky hry nejsou autori schopni ji udelat tak jak ji hraci chteji a misto toho delaj kraviny. Co se tyce BFV tak myslim ze si prave uspesne zkazili to jediny, co meli (dobry recenze).

Editováno: 13. 12. 2018 v 05.52

Nahlásit nevhodný obsah