Red Dead Online spouští mikrotransakce

15. prosinec 2018 07:53 / Zdeněk Pudivítr / Novinky / Diskuze (25)

Multiplayerová komponenta Red Dead Online letošního hitu Red Dead Redemption 2 dostává další update. Ten kromě zlepšení stability hry a opravy několika bugů ve hře zpřístupňuje i mikrotransakce. A jako bonus můžete zdarma dostat i zlaté cihly.

Update 1.05 spouští obchod se zlatými cihlami za reálné peníze, a to hned v několika cenových kategoriích. Cena začíná na 10 eurech za 25 cihel a postupně se stupňuje až na 100 euro, za které jich obdržíte 350. Nad rámec této nabídky běží časově omezená akce, během které si můžete zakoupit nejmenší balíček 25 cihel za poloviční cenu.

Rockstar zároveň znovu odměňuje fanoušky, kteří vyzkoušeli Red Dead Online v jeho rané verzi. Už jednou jste měli možnost získat 15 cihel zdarma a pokud se do hry přihlásíte do 20. prosince, čeká vás stejný bonus ještě jednou. Dorazit by vám měl nejdéle do 24. prosince.

Další zdarma rozdávanou bonusovou odměnou pro hráče jsou virtuální dolary. Všichni předobjednatelé Red Dead Redemption 2 jich dostanou přesně 100, to samé platí i pro vlastníky speciální edice hry a majitelé ultimátní edice dostanou rovnou 1000 dolarů. Virtuální měna bude na vaše účty připočtena už 21. prosince.

Zdroj: GameSpot

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20842776
JabJab21 napsal 17. 12. 2018 v 19.40

hans999: o sportu ani nemluv, to je hnus velebnosti. Normalni clovek si nemuze sam ze svyho ani koupit to podelany kolo na tour de france a brzo budou sportovci potetovani od hlavy k pate reklamama aby vubec mohli sportovat.

Editováno: 17. 12. 2018 v 19.41

Nahlásit nevhodný obsah

20871756
hans999 napsal 17. 12. 2018 v 19.11

JabJab21: Já to jako obchod neberu, ale je možný že plno lidí to tak bere. Ten skin pro mě rozhodně nemá cenu 10€, nebo kolik stojí (v Dead by Daylight). Je to pro mě bonus. Na Kickstarteru taky nemají pouze donate tlačítko, ale máš tam i nějaký programy. Za $30 hra, za $50 hra + soundtrack, za $100 hra + soundtrack + jméno v titulcích. A má to tam tak skoro každý. Donate tlačítko nestačí. Zdaleka by se nevybralo tolik. Stejně tak je to u těch mikrotransakcích. Holt takhle svět funguje a všechno je to, jak řikáš, obchod. Firma ti taky jen tak nenabídne peníze na kampaň, pokud ji neuděláš pořádnou reklamu a nevychválíš jí, kde můžeš. Otázka zní, jestli ti to za to stojí. Můžeš naprosto nezišně poslat peníze kamkoliv chceš, ale taky za to můžeš chtít protislužbu. Svět je bohužel nastaven spíš tou druhou cestou. Za vše se očekává odměna. Ty nebo já s tím nic neuděláme.

Add.: Vem si třeba sportovci. Taky mají na dresech loga firem, leteckých společností apod. Taky jim ta firma nedala peníze jen tak. V každým sportu, ne jenom ve fotbale nebo v hokeji. Dají jim vybavení zadarmo, ale očekávají protislužbu, v tomto případě reklamu. Lidi přispějí a očekávají odměnu, třeba ten skin nebo obsah navíc.

Editováno: 17. 12. 2018 v 19.22

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 17. 12. 2018 v 17.59

hans999: pokud neco davas abys neco dostal tak je to obchod, a ne donate. Za druhy nikdo donate neposila protoze misto donate sou mikrotransakce, kdyby nebyly (a misto nich tam bylo velke tlacitko na donate), vic lidi by posilalo jen tak. A i kdyby nahodou ne (o cemz pochybuju protoze je daleko lehci kliknout nez hledat jejich ucet apod.) tak by se aspon ukazalo kdo skutecne chce autorum poslat neco na provoz, a kdo jenom loudi unikatni veci/privilegia a snazi se to ospravedlnit odpustkem.

Vyvojari her kteri skutecne potrebuji donate aby mohli zivit servery zpravidla maji i ukazatel jak dlouho jeste muzou server nechat bezet nez dojdou penize a clovek skoro nikdy neodmitne, kdyz vyvojari jeho oblibeny hry reknou "prosim prispejte nebo budeme muset vypnout servery".

Problem je v tom, ze to o cem mluvis neni zadnej donate, ale normalni obchod, a to ne kvuli udrzbe (tzn vyrovnana bilance), nybrz k vytvoreni zisku.

Editováno: 17. 12. 2018 v 18.15

Nahlásit nevhodný obsah

20871756
hans999 napsal 17. 12. 2018 v 17.54

JabJab21: Najít číslo účtu a poslat tam donate můžeš prakticky kamkoliv. Ale kdo to udělá? Pár lidí. Lidi prostě chtějí odměnu. Ne všichni, ale většina. Stejně jako třeba na Twitchi. Když si předplatíš kanál, taky dostaneš zvláštní symbol vedle jména, díky kterému máš větší jistotu, že ti streamer odpoví, dostaneš emoty, který neplatící uživatel nemá, máš možnost se zapojit do nějakých soutěží, které streamer pořádá. Taky se najdou lidi, co tam jen tak pošlou peníze a ani se nepodepíšou, nenapíšou ani vzkaz. Ale je to drtivé minimum lidí.
Tím, že dostaneš skin, tak máš něco navíc za to že jsi zaplatil a zároveň ukazuješ i jiným hráčům, že jsi něco přispěl a nějak je k tomu můžeš motivovat. Je to cesta, jak se donatorům nějak odvděčit a poděkovat. Na tomhle webu taky vypisují jména donátorů, stejně tak tu prodávájí trička. Tudiž mají taky defacto mikrotransakce. Nesnášíš to a přesto sem chodíš. ;-)

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 17. 12. 2018 v 17.14

hans999: A proc si mas skiny kupovat extra kdyz uz sis koupil celou hru? Krome toho nakupovani hernich penez je vyhoda jako prase. Co se tyce bezplatnych DLC, to je hezky, ale ve vysledku stejne vyvojari slouzi jenom sami sobe. Proc? Protoze placeny DLC stepi komunitu, ktera se kvuli fragmentaci zacina nudit (neni s kym hrat) a prestava hru hrat = prestava platit. No a na podporeni vyvojaru nemusis prodavat skiny, staci si dat donate cudlik a kdo chce, prispeje.

Mikrotransakce nejsou zadnej prinos, jenom pohodlnost vyvojaru, ze misto poradnyho pocitani kolik co bude stat tam proste nacpou neco co se prodava porad. Jako zpusob financovani serveru bych to chapal v pripade ze by 100% potencialnich zakazniku na planete GTA online vlastnilo. Do ty doby servery lze financovat lepsim prodejem hry jako celku a mikrotransakce sou jenom a pouze alternativou.

Editováno: 17. 12. 2018 v 17.21

Nahlásit nevhodný obsah

20871756
hans999 napsal 17. 12. 2018 v 16.05

JabJab21: Ono jak se to veme. Nevadí mi nákup herní měny, případně nějaký skiny. To jsou věci, které absolutně nemají vliv na hratelnost. Ve Wowku šli taky koupit speciální mounti. Ale byl to pouze vzhled, nelétali rychleji než ostatní volně dostupný mounti ve hře, takže jsi se bez nich bez problémů obešel.
Samozřejmně mi vadí, když hra prodává itemy, které ve hře nenajdete a ty itemy mají vliv na hratelnost, mají vylepšený atributy. Jsou zkrátka mnohem lepší než itemy, které padají přímo ve hře. Tyhle hry nehraju. S kamarády často hrajeme Dead by Daylight a před nedávnem tam taky spustili store, kde si můžeš koupit skiny na postavy. Některé jsou čistě za peníze. A nevadí mi to, zase to beru jako příležitost podpořit vývojáře a nějak se odlišit od většiny hráčů tím, že všichni nevypadáme jak přes kopírák. Většina z těch skinů je hodně barevných, takže určitě nemají maskující efekt před killerem, tudíž díky nim nezískáváš výhody.Někdy to má spíš opačný efekt.
Ber to tak, že ty hry jsou online a musí někde běžet, což stojí peníze, někdo na tom musí neustále pracovat, vymýšlet nový DLC, opravovat bugy, vydávat opravný updaty, podporu pro hráče a plno dalšího. Je to běh na dlouhou trať a stojí to čas a peníze. Ty DLC v GTA: Online nestojí vůbec nic, ten obsah je zdarma. Na rozdíl od jiných her. Tímhle si to kompenzují.

Twice: Já to nehraju od roku cca. 2016, takže netuším, jak to je teď. Tu hru už vůbec nesleduju. V tý době jsem si dokázal na vše, co jsem chtěl, vydělat in-game. Věřím, že dneska už to může být všechno dražší.

Editováno: 17. 12. 2018 v 16.11

Nahlásit nevhodný obsah

20880283
Twice napsal 17. 12. 2018 v 14.39

hans999: Hele v zásadě stebou souhlasím, ale není to tak černobílé jak si to zde nastínil. V gta mám za ty roky už hodně přes 2000 hodin, takže do tajů hry a jejího designu už jsem ponořil docela dost. Co se týče dostupnosti endgame obsahu, tak je to asi nejbenevolentnejši mmo na trhu. Tam kde ve wow farmíš dny až měsíce, v gta farmíš v rámci hodin, to ale ještě neznamená že se tam nezačíná dít přesně to očem ti psali kolegové níže, kdy za stejnou kvalitu a kvantitu obsahu musíš platit víc, což chtě nechtě zhoršuje prožitek ze hry. Tam kde ti před 2 lety stačilo na dlc 15milionu, seš dneska klidně na 30 a že by se zároveň i zdvojnásobil možný hodinový výdělek to se říct nedá, takže nakonec farmíš déle na hračky které ani ve valné většině nemají žádnou přidanou hodnotu oproti tomu co už máš. Ve wow si vyfarmíš výbavu aby si mohl objevovat další obsah, v gta farmíš na věci s kterými budeš dělat to samé co předtím.

A to je moment, kdy se už nemůžu podepsat pod to, že mikrotransakce negativně neovlivňují hratelnost. Všechno je to o míře, ale bohužel v dnešním světě to vždycky dopadne hůř pro běžného hráče.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 17. 12. 2018 v 13.30

hans999: Takze tobe nevadi koupit si hru za plnou cenu a jeste v ni mit mikrotransakce? Jenom se ptam, ale me osobne to teda vadi hodne.

Editováno: 17. 12. 2018 v 13.34

Nahlásit nevhodný obsah

20871756
hans999 napsal 16. 12. 2018 v 22.28

JabJab21: Jelikož nejsem závistivý člověk, tak by mi to bylo úplně jedno. Ať si to auto klidně koupí. Měl bych dobrý pocit z toho, že jsem si na to auto vydělal sám. Myslíš si, že neznám lidi, kteří něco dostali úplně jen tak?
V 18 letech jsem dostal peníze na řidičák a můj spolužák a kamarád dostal úplně nové BMW, který po roce rozstřelil a dostal Volvo, který bylo ještě lepší. Když mu bylo 25 let, tak mu spadla do klína celá rodinná firma. Mnoho lidí by ho nenávidělo, a taky že ano. Lidi na něj nadavají. Ale já v něm vidím to, že je to dobrý kamarád. A jelikož jsem nikdy nebyl závistivý, tak je mi to jedno a přeji mu to. A takových lidí znám víc. Plno čechů tohle nezkousne, holt česká povaha. To jenom taková menší odbočka.
Já Free2Play tituly nehraju, taky mi vadí, když někdo může koupit věc, kterou nemůžu normálně najít ve hře. Jenom kvůli tomu, že zaplatil. Ale ty peníze, který s v GTA můžu koupit, tak si je můžu i normalně vydělat. A je pouze na mě, jak se rozhodnu. Žádný jiný výhody mi to nedává. Čas jsou peníze, tak proč si ten čas nekoupit.

PS.: Četl jsem tu upravenou verzi. Já osobně taky radši koupím hru za plnou, než abych hrál freetoplay. Platil jsem si i WoWko, kde musíš koupit základní hru a pak platit měsíčně poplatek. Většina F2P her funguje na ojebavání, holt se musí vývojáři živit. Ale pokud mám zkousnout mikrotransakce, tak jsou to ty v GTA, i když je sám nevyužívám, tak je přesto schvaluji. Protože to zážitek ze hry nemění, nepřidá to skill nebo nějakou schopnost navíc, není ten člověk ve výhodě oproti jiným. Pouze si zkrátil čas tím, že si koupil herní peníze, ale jinak je na tom stejně jako ostatní. Hlavně o GTA Online se starají, neustále přidávají obsah, takže si ty peníze navíc zaslouží.

Editováno: 17. 12. 2018 v 01.09

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 16. 12. 2018 v 22.14

hans999: No mel sem pripravenej supr odstavec jako reakci na tvuj striptyz a vesteni z krystalove koule ohledne my zivotni filosofie, ale myslim ze bude uplne stacit mluvit vecne.

Znam spoustu lidi, co hrajou free to play MMO a schvalne neplatej, aby hrali dyl a meli tu hru tezsi, chapu to a respektuju. To ale nic nemeni na tom, ze to je zas vojebavacka vyvojaru a ne normalni stav. To je oc mi jde, ze maj normalni stav hry, kterej pak nafouknou o mikrotransakce a tim neumerne hru ztezuji/prodluzuji pro neplatice. Pouze kdyz platis budes mit tu hru takovou, jaka mela puvodne byt a bez (obcasneho) placeni mas zazitek horsi (s vyjimkou lidi co maj radi grind, pro ktery to je zase lepsi).

Zalezi na uhlu pohledu, jestli je pro tebe dulezitej ten cil, respektive veci co muzes delat po tom cili, kdyz nebudes ztracet cas s priblblym grindem, nebo cesta (grind) k tomu cili. Ja tady nepropaguju ani jeden pristup, jde mi o to, aby meli vsichni stejny podminky a hra nebyla deformovana mikrotransakcema.

PS No tak vidim ze si stihnul zareagovat driv nez sem prispevek dopsal, ale bohuzel ten odstavec uz vratit nemuzu. Pardon, me se proste lip opravuje/vylepsuje kdyz vidim jak to vypada v realu. Ale mas u me plus za aktivitu a odpoved. Doufam ze si prectes i tuhle verzi, ktera je snad pochopitelnejsi.

Editováno: 16. 12. 2018 v 22.56

Nahlásit nevhodný obsah

20871756
hans999 napsal 16. 12. 2018 v 20.44

JabJab21: Teď si ze mě děláš srandu? Ano, je to rozdíl. Ale mě ta hra bavila hrát. Na co mít všechno během vteřiny. Pak nemáš důvod hrát ani ty mise a heisty, když máš na účtu miliardy. To bych to nehrál rok, ale hrál bych to týden. Protože bych během toho jednoho týdne vyčerpal všechny možnosti a ta hra by mě už nebavila. To můžu udělat v singleplayeru, nacheatovat si miliardu a koupit si během pár minut všechno. Ale když to hraješ s kamarády, tak si navzájem ukazujete auta, jachty, atd. a víte, že za tím byla nějaká práce. Nehrál jsem s člověkem, který by si dokupoval peníze.

V životě chceš taky všechno hned? Byt, auto, práci. Vlastně k čemu práci, když máš peníze, tak nemusíš pracovat, a nebo naopak pracuješ ještě mnohem víc. O čem by pak byl život, kdyby jsi měl všechno hned, stejně tak to beru i ve hře. Chci se ke všemu dopracovat, tak jako v životě. Taky nečekám, že mi spadne dobrá práce do klína nebo že podědím milióny, proto mě tvůj způsob uvažovaní docela udivuje.
Já nehraju žádnou online hru bez party lidí se kterými můžu pokecat. Asi pro takový lidi holt ty karty jsou, co chtějí všechno hned a nemají kamarády.

Ber to tak, že každý máme trochu jiný priority, někdo chce mít to nejlepší auto za 3 miliony a víc, nejdražší dům, jachtu za 10 mega a plno dalších věcí, co ta hra nabízí. Takže buď tomu ten čas obětuje, a nebo obětuje peníze, které si vydělal v reálném životě. Má na výběr.
A někdo si koupí auto za 50 tisíc, dalších 50 dá do tuningu, jachtu nepotřebuje vůbec a dům má jenom na přespání s garáží pro 3 auta za 80 tisíc. Tak v tý hře stráví mnohem méně času a taky je spokojenej, že za pár hodin hraní má všechno a nemusel si žádnou kartu kupovat.

Editováno: 16. 12. 2018 v 21.20

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 16. 12. 2018 v 19.50

hans999: No jestli pro tebe neni nijak divnej rozdil 3 dnu versus 1 vteriny, tak se asi nemame o cem bavit. Taky si sam ted rek, ze musis mit nakou partu lidi atd., proste nemuze si to dovolit kdokoliv, kdo treba hraje solo nebo s nahodnejma lidma.

Nahlásit nevhodný obsah

20871756
hans999 napsal 16. 12. 2018 v 19.43

JabJab21: Tak ono koukat na videa a hrát to je docela rozdíl. Záleží jak to ten člověk hrál. Pokud hrál závody aut, módy jako deatmatch apod., tak ty sumy jsou hodně malé, i když to celý vyhraješ, pokud prohraješ, tak nevyděláš nic.

Ale pokud máš partu lidí, tak jdete heisty, plníte mise (za takovou menší misi na pár minut může být i 40 tisíc, za heist je to několik stovek tisíc), hrajte si na organizaci a peníze se jenom hrnou. Nehledě na to, že každý týden jsou mise, kde je 2x víc peněz, to uděláš během chvilky hromadu peněz.
Když jsem to po roce přestal hrát, protože mě konzole už nebavila a bohužel na PC si postavu už nepřevedu, tak jsem měl věci za skoro 100 miliónů dollarů. Desítky aut, včetně těch nejdražších, nejdražší nemovitosti, jachtu, office, bar. Bunkr bohužel už ne, v té době jsem to už nehrál, ale věřím, že bych ho měl taky. Pro příklad, tak nejdražší auto stálo 3 miliony a trvalo mi na něj vydělat cca. 3 dny.

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 16. 12. 2018 v 10.10

Luk83: Já s tím problém mám... Dobrá hra by měla mít odladěnou hratelnost... Tak abys neměl všechno hned a současně se zbytečně netrápil s tím, že to nebudeš mít nikdy... Mikrotransakce tohle narušují a vyvolávají pochybnosti, do jaké míry byla autorem navržená obtížnost záměrem pro vydělávání peněz => Kazí hratelnost = Kazí hru...

Další věc je, že budou-li mikrotransakce tolerovány, pak logicky budou vycházet hry, do kterých je možné je zakomponovat... Tzn. velké OW a MP hry... Do 8-12h SP lineární hry je jaksi nedostaneš => Postupně vymřou...

A v neposlední řadě je to věc morální... Jsem úplně v pohodě s tím, když někdo vyrobí něco navíc (Nějaký spec. skin apod) a zpeněží ho... Co ale absolutně odmítám je, když se ti snaží za peníze prodat běžnou součást hry jen s tím, že jí budeš mít rychleji... Takový ty kecy od EA, že někdo má čas a někdo peníze... To je naprostá katastrofa...Buď budeš tady x hodin grindit a nebo si to koupíš... To mi přijde jako jistá forma vydírání...

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 16. 12. 2018 v 08.49

hans999: Fakt nechci nijak falsifikovat tvuj nazor, beru ho. Nicmene pred mesicem sem se koukal na par videi jak to v GTA Online vlastne je reseny, a hlavne, kolik penez kazda kravina stoji. A tam bylo hezky videt, ze sou ty penize nastaveny tak moc vysoko, ze za tu vec bud musis dat svoji dusi, nebo si ji koupit (tzn daleko delsi grind nez by mel byt).

A to ani nemluvim o tom ze to je hra za plnou cenu a ne free to play titul, takze tam mikrotransakce nemaj vubec co delat.

Editováno: 16. 12. 2018 v 09.02

Nahlásit nevhodný obsah

20871756
hans999 napsal 16. 12. 2018 v 00.29

Řekl bych, že zrovna Rockstar to má dobře pořešený. Hrál jsem GTA Online asi rok a nikdy jsem neměl potřebu dokupovat herní peníze. Vždycky jsem si to vydělal hraním. Potřebu dát 50€ za balík peněz, který si normálně vydělám za pár hodin hraní, to jsem nikdy nepotřeboval. Bavilo mě si na všechno vydělat hraním a plněním různých misí. Na druhou stranu jsou lidi (streameři, youtubeři, apod.), kteří ten obsah poskytovali publiku, tak si ty peníze dokupovali a díky tomu mohli prezentovat nejnovější obsah třeba i v den vydaní. Což taky oceňuji, že jsem se mohl podívat na něco, než jsem si to sám koupil.

Nahlásit nevhodný obsah

20922308
zaty napsal 15. 12. 2018 v 23.35

Čas hájení skončil, začíná lovecká, respektive dojící sezóna :-)

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 15. 12. 2018 v 19.25

"pokud chce nekdo utracet penize navic, jeho vec" - no to bych nerek a je spousta pripadu na kterych ti to muzu dokazat - napriklad gambling a koureni. To je jejich vec za co utraci coz? Si rekneme az te nekdo podrizne kvuli dvacetikorune nebo az budes marne cekat na transplantaci plic kvuli tisicum kurakum pred tebou.

Vzdycky se musi posuzovat pripad od pripadu. Rozhodne nejde rict ze clovek ma pravo si delat se svym X co chce nebo naopak ze nesmi nic. Jinak tady bude bud divokej zapad nebo tvrda totalita.

Stejne je to i u mikrotransakci, nekdy to treba nikomu jinymu neskodi, kdyz do toho nekdo hazi prachy, jindy je to ale cistokrevny gambling, leckdy radne ziveny vydavatelem, ktery zpoplatnuje to co se platit vubec nemusi (nebo se uz zaplatilo koupi hry).

Kazdopadne souhlasim s tim, ze kdyz uz mikrotransakce, tak jedine takovy, kde si ty veci musi clovek nejdriv odemknout hranim hry (levelovanim).

Editováno: 15. 12. 2018 v 19.37

Nahlásit nevhodný obsah

20921825
KnedlikCZ napsal 15. 12. 2018 v 18.49

Luk83: To je naprosto v pořádku ať si každý utrácí svoje peníze jak se mu zlíbí problém je u toho že velké studia se toho chytí a budou nám cpát ty mikrotransakce i do single playerů jako ten poslední Assassins Creed.

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 15. 12. 2018 v 12.05

Recenze a pozitivní ohlasy už máme, jde se na druhou část plánu. :))))))))

Nahlásit nevhodný obsah