BioWare: „Byli jsme příliš transparentní”

7. březen 2019 09:11 / Jakub Štěpánek / Novinky / Diskuze (9)

Novinka od studia BioWare prodělala náročný start. Recenzenti i samotní hráči mají k Anthemu celou řadu výhrad, přestože se většina shoduje, že v jádru jde o zábavnou hru. Někteří se dokonce nebojí označit titul za pouhý koncept, nikoliv hotový produkt. BioWare je vyčítáno, že v době, kdy byl Anthem představován veřejnosti, bylo hráčům přislíbeno daleko víc, než ve finále dostali. Do této diskuze na Redditu se nechal vtáhnout také vedoucí producent Ben Irving.

V diskuzi se snažil vyvrátit nařčení, podle něhož se BioWare záměrně snažilo hráče zmást klamavou marketingovou kampaní. Tvrdí, že studio udělalo opačnou chybu – během vývoje bylo příliš transparentní. „Udělali jsme všechno proto, abychom na naší cestě byli transparentní, věděli jsme však, že to bude v některých situacích těžké. Lidé budou občas nadšení, občas naštvaní. To je cena za otevřenost.”

„Vývoj her je plný změn. Původní nápad se zkrátka vyvíjí, existuje pro to milion důvodů. Toto je naprosto běžné v každé hře. Sdíleli jsme tolik, kolik jsme mohli. Některé věci se změnily. Co jsme původně řekli, už nebylo pravdivé, ale ne z důvodu neupřímnosti, jen se prostě změnil směr vývoje,” vysvětlil Irving.

Autoři mají nyní plné ruce práce. Do hry by měl v následujících měsících přijít další obsah, první akt nese název Echoes of Reality. Vývojáři se nechali slyšet, že budou naslouchat požadavkům ze strany komunity. Uvidíme, zda se jim podaří náročné hráče udržet.

Zdroj: Gaming Bolt

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20865015
Kubaxx napsal 8. 3. 2019 v 07.38

Editováno: 8. 03. 2019 v 07.39

Nahlásit nevhodný obsah

20865015
Kubaxx napsal 8. 3. 2019 v 07.38

Nigfire: Souhlas proto jsem psal že je to dobrá hra a né skvělá. A ještě ty zbytečně zdlouhavé animace v galaktické mapě a trochu nepřehledné menu.

Editováno: 8. 03. 2019 v 07.40

Nahlásit nevhodný obsah

20841962
Nigfire napsal 7. 3. 2019 v 22.17

Kubaxx: ME:A je v podstatě parádní hra. Má hodně dobře udělaných RPG prvků, strom schopností je bohatý, craft systém je taky docela obsáhlý, rozhovory jsou na tom taky docela dobře, akční část je zábavná a na vyšší obtížnosti je zejména ze začátku celkem výzva. Celej problém je, že někdo odfláknul animace, které se během hry objevují poměrně často.

Nahlásit nevhodný obsah

20865015
Kubaxx napsal 7. 3. 2019 v 19.35

Ted hraju poprvé ME:A a neskutečně si to užívám takže Bioware umí udělat dobrou/zábavnou hru.

Nahlásit nevhodný obsah

20864710
Tyros napsal 7. 3. 2019 v 12.53

Botonek: Jenže ono kdyby to bylo aspoň jako destiny, tak je to zábava. Takhle ta hra je ve stádiu, jako bylo Destiny 1 na začátku, do doby než přišel Taken King, tak ta hra byla průser a nebylo tam moc co dělat. Počítám že Anthem za pul roku vydá masivní expanzi, update, cokoliv a tím si hráče přitáhne. Za mě hold čekám na The Division 2

Nahlásit nevhodný obsah

20877398
Jay7485 napsal 7. 3. 2019 v 12.49

Žádný rasisti. BioWare, jako kanadská firma musela holt splnit kanadský multi-kulti kvóty a museli nabírat na základě barvy kůže, místo výběru na základě zkušeností.

Nahlásit nevhodný obsah

7739207
spoock napsal 7. 3. 2019 v 10.13

Botonek: Otazkou je, zde je jeste Bioware to studio, ktere dela dobre hry? Fluktuace lidi muze s kvalitou dost zamavat. EA chce cpat lidem multak, nic proti, ale musi mit na to lidi, kteri tehle branzi rozumi, navic je videt, ze krom toho vseho to vypustili mnohem driv, nez meli.

Nahlásit nevhodný obsah

20841704
Botonek napsal 7. 3. 2019 v 09.33

Bioware mám strašně rád, hlavně díky starší produkci. I ten poslední Dragon age byl za mě v pohodě. Už když jsem ale viděl první hratelnou ukázku Anthem, počáteční myšlenka, která mi běžela hlavou byla...tohle bude strašný průser. A další zveřejňované informace tento dojem jen dál přiživovaly. Z velké části to bylo i tím, že jsem strávil stovky hodin v obou dílech Destiny (konstantní love hate relationship) a to poslední, co jsem od Bioware chtěl, byla právě kopírka Destiny. Já chápu, že EA chtělo mít taky svůj kus koláče, ale proč zrovna Bioware? V tomhle případě by se švec opravdu měl držet svého kopyta.

Editováno: 7. 03. 2019 v 09.34

Nahlásit nevhodný obsah