BioWare: „Byli jsme příliš transparentní”
Novinka od studia BioWare prodělala náročný start. Recenzenti i samotní hráči mají k Anthemu celou řadu výhrad, přestože se většina shoduje, že v jádru jde o zábavnou hru. Někteří se dokonce nebojí označit titul za pouhý koncept, nikoliv hotový produkt. BioWare je vyčítáno, že v době, kdy byl Anthem představován veřejnosti, bylo hráčům přislíbeno daleko víc, než ve finále dostali. Do této diskuze na Redditu se nechal vtáhnout také vedoucí producent Ben Irving.
V diskuzi se snažil vyvrátit nařčení, podle něhož se BioWare záměrně snažilo hráče zmást klamavou marketingovou kampaní. Tvrdí, že studio udělalo opačnou chybu – během vývoje bylo příliš transparentní. „Udělali jsme všechno proto, abychom na naší cestě byli transparentní, věděli jsme však, že to bude v některých situacích těžké. Lidé budou občas nadšení, občas naštvaní. To je cena za otevřenost.”
„Vývoj her je plný změn. Původní nápad se zkrátka vyvíjí, existuje pro to milion důvodů. Toto je naprosto běžné v každé hře. Sdíleli jsme tolik, kolik jsme mohli. Některé věci se změnily. Co jsme původně řekli, už nebylo pravdivé, ale ne z důvodu neupřímnosti, jen se prostě změnil směr vývoje,” vysvětlil Irving.
Autoři mají nyní plné ruce práce. Do hry by měl v následujících měsících přijít další obsah, první akt nese název Echoes of Reality. Vývojáři se nechali slyšet, že budou naslouchat požadavkům ze strany komunity. Uvidíme, zda se jim podaří náročné hráče udržet.