S Control se Remedy vrací ke kořenům

29. březen 2019 14:00 / Jakub Štěpánek / Novinky / Diskuze (3)

Studio Remedy Entertainment má bohatou historii a především talent na zajímavé hry. Kultovního Maxe Payna vystřídal Alan Wake, který je u fanoušků neméně oblíben. To už studio spolupracovalo s Microsoftem. Pod jeho dohledem vzniklo také Quantum Break. Jack Joyce už ale takový úspěch neměl.

I to je důvod, proč se autoři rozhodli jít trochu jiným směrem. Control již nebude exkluzivní pro platformy Microsoftu. Možná i tato skutečnost pro autory v důsledku znamená, že si nyní mohou dopřát větší kreativní svobodu. Ostatně sám Mikael Kasurinen v rozhovoru pro Eurogamer potvrzuje, že Quantum Break byl především sázkou na jistotu. S Control se chtějí vrátit zpět ke kořenům

„Buďme upřímní, nepatříme mezi obrovská světová studia, jsme stále nezávislí. Toto je naše nová IP, my rozhodujeme, co se s ní bude dít. Věříme, že to nejlepší, co teď můžeme udělat, je nebát se být trochu zvláštní, kontroverzní,” řekl Kasurinen. V Control dle jeho slov chtějí vyjádřit to, co v sobě museli držet během vývoje Quantum Break. Neskrývá, že příběh Jacka Joyce měl být především mainstreamový titul. „Opatrně jsme vybírali jednotlivé prvky a možná jsme se občas vyhnuli jistým věcem, které máme rádi. Báli jsme se být příliš zvláštní. S Quantum Break jsme v mnoha ohledech hráli na jistotu,” prohlásil Kasurinen a dodal, že po dokončení hry dostali chuť udělat něco jiného, něco zase trochu divného.

V rozhovoru se zmínil, že vývoj Quantum Break byl velmi náročný. Poukazuje na extrémně dlouhé a komplikované cutscény, složitý proces animace obličejů a v neposlední řadě také nutnost kombinace s hranými pasážemi. Co se vizuálního hlediska týče, zašli nejdál, kam jen to šlo. U Control se zase soustředí především na gameplay mechanismy a unikátní zážitek v komplikovaném světě.

Zda bude chystaná novinka skutečně tím správným způsobem divná, se dozvíme 27. srpna, kdy vyjde na PC, PlayStation 4 a Xbox One.     

Zdroj: Eurogamer

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr NN napsal 1. 4. 2019 v 15.29

marian.bencat: Neobjevná či spíše nudná, nepřekvapivá, rutinní, 10x jsme viděli to samý, by bylo přesnější. Máš recht. Prodeje ovšem nenaplnili očekávání Microsoftu a v srovnáníé s PS4 exkluzivitamí je to srajda.

Nahlásit nevhodný obsah

7519761
MaxLaMage napsal 30. 3. 2019 v 15.34

marian.bencat: Souhlas, u mě je Quantum Break skvělý a originální počin, který nebyl tak úplně pochopený. Navíc na PC měl krvavý HW nároky. Ale hratelně to bylo skvělý. Na Control se těším.

Nahlásit nevhodný obsah

20925258
marian.bencat napsal 29. 3. 2019 v 21.38

Já opravdu nechápu, jak herní weby neustále označují Quantum Break za průměrnou, né-li neúspěšnou hru... Jako podle jakých měřítek? Na steamu má z 10 tisíc recenzí hodnocení 85% ... Jak je tedy neúspěšná?

Nahlásit nevhodný obsah