Alan Wake 2 byl skutečně ve vývoji

4. duben 2019 11:29 / Marek Selinger / Novinky / Diskuze (3)

To, že vývoj videoher není často procházkou růžovou zahradou, jste se mohli sami přesvědčit včera, kdy David vydal skutečně monstrózní článek o pozadí vzniku Anthemu od Bioware. Původním textem z pera Jasona Schreiera žil v uplynulých hodinách snad celý herní internet, ono není divu, věci v něm popsané se vymykají našim (často idylickým) představám o tom, jak se v dnešní době vytváří hry.

S trochu jiným vývojářským příběhem dnes přišlo finské studio Remedy Entertainment stojící za původními dvěma díly Maxe Payna nebo hororem Alan Wake z roku 2010. Právě o příběhu spisovatele, jehož provází noční můry, bude dnes řeč. Konkrétně o jeho možném pokračování. Během nedávno skončené konference PAX EAST v americkém Bostonu promluvil Thomas Pucha z helsinského týmu o možném druhém dílu, po kterém fanoušci často volají.

„Na pokračování Alana Wakea jsme pracovali dva roky, ale prostě to nevyšlo. Hlavními problémy byly čas, peníze a nedostatek vývojářů,“ vykopává celé povídání Pucha. „V současnosti děláme na jiných projektech, které nás vytíží na několik dalších let,“ snižuje šanci na druhý díl ředitel komunikace Remedy. Ten se vyjádřil i k tomu, komu vlastně patří samotná značka Alan Wake, zdali studiu, nebo Microsoftu, jenž hru vydával. Z rozhovoru pro IGN z léta minulého roku vyplývalo, že druhá varianta je ta správná, ale Pucha nyní toto koriguje: „IP vlastníme my, byť to není tak jednoduché, ale ano, ve své podstatě jsme majiteli značky.“

Vývojáři aktuálně již pomalu dokončují aktuální projekt Control, jehož vydání je naplánováno na konec srpna. V jeho názvu se odráží i vlastní správa nad celým vývojem, kterou chtělo po spolupráci s Microsoftem Remedy získat. „Spousta z věcí, které jsme během posledních pěti let udělali, byla o tom, že jsme chtěli získat větší kontrolu nad našimi hrami,“ komentuje záběry autorů Pucha. Navíc hráčům dodává naději, že Control bude po Alanu Wakeovi a Quantum Break právě tím titulem, který dostane pokračování: „Vytvářením světa strávíme spoustu času, takže pokud to vše děláte pouze pro jednu hru, je to škoda. Control je určitě něčím, na čem bychom rádi pracovali i v budoucnu. Ale samozřejmě první díl musí zaznamenat úspěch, na kterém můžeme později stavět." „Konečně jsme to my sami, kdo dělá konečná rozhodnutí,“ uzavírá celé povídání s vyhlídkami na lepší časy zástupce finského studia.

Zdroj: VG24/7

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20838584
RomanK47 napsal 4. 4. 2019 v 14.27

mulky: Ha, Mrtvé město je jedna z těch freeware her, které si pamatuji a které se mi líbily, takže zkusím.

Nahlásit nevhodný obsah

20824851
mulky napsal 4. 4. 2019 v 13.44

Protože Tu nikdo nedal návod jak vytvořit novinku tak jsem to napsal sem: Mrtvé Město 2 obnovej vývoj .. omlouvam se všem že jsem to tehdy nedodělal ale měl jsem starosti a ted mam znovu čas tvořit takže zde máte ukázkový screenshot ze hry Mrtvé Město 2 bude freeware Nekomerční adventura zdarma pro všechny! a zde přikládám screenshot ze hry - http://jyxo.info/uploads/DC/dc374b27957…

Nahlásit nevhodný obsah

20921836
oleg.rusov napsal 4. 4. 2019 v 11.57

Kdyby to v MS nebyl samej debil, tak uz mohla byt dvojka davno na svete, jenomze v MS nez neco pochopi, tak uz je vzdy pozde.

Nahlásit nevhodný obsah