GoW mohlo být bez Krata
Není zrovna zvykem, že by v již léty zaběhlé sérii došlo k přejmenování hlavního protagonisty. Protože ale víme, že výjimka potvrzuje pravidlo, tak čas od času k podobným událostem přeci jen dojde. Podobnou výjimku tvoří i Kratos z loňského God of War.
Na jméno tohoto spartského, věčně naštvaného válečníka, jsme si v rámci jeho krví brázděných cest již poměrně zvykli. O to více je překvapující, že současný hrdina GoW mohl, vedle své nové sekyry Leviathan, třímat i zcela odlišné jméno. Původním návrhem vývojářského týmu byl Dominus. Tento návrh se podle slov Stiga Asmussena, jednoho z tehdy působících vývojářů ve studiu Santa Monica, ale nesetkal s podporou ze strany marketingového oddělení, které požadovalo náhradu.
Došlo tedy k dalším jednáním a podání návrhů jednotlivých vývojářů, mezi kterými byl přítomen i Stig Amussen. Po nespecifikované době tým obdržel odpověď, ve které se skutečně objevilo preferované jméno. Problémem bylo, že se nejednalo o žádný z vytvořených návrhů, ale šlo o jméno Stig, křestní jméno samotného Asmussena. Tato poměrně kuriózní situace pramenila z faktu, že jeden z odevzdaných papírů nesl Asmussenovo jméno. Ne však jako návrh, ale jako podpis papíru, který sloužil k rozpoznání autora návrhu. Sám Asmussen byl značně zaskočen, ale dále dodává, že byl do jisté míry i potěšen. "Neměl bych s tím vůbec žádný problém," dodal s úsměvem Asmussen.
Nakonec ale zůstalo vše při starém a rozhodlo se, že hrdina nakonec bude Kratos. Musíme říct, že jsme za to poměrně rádi, protože přiznejme si, Stig nebudí srovnatelné emoce s Kratem. A co vy, jak byste se cítili ohledně toho, kdyby loňský GoW nebyl již svázán s nám dobře známým bohobijcem, ale se zcela odlišným charakterem?