Cataclysm pro Anthem klepe na dveře

22. červenec 2019 12:30 / Patrik Jelínek / Novinky / Diskuze (9)

Anthem je mnohými považován za zklamání a kolosální promrhání obrovského potenciálu. Negativním pocitům navíc nepomohla ani téměř neexistující a převázně neurčitá komunikace ze strany vývojářů samotného Bioware. Ti koneckonců od vydání téměř nekomentovali, jak s Anthemem hodlají nadále nakládat a co se nových informací týče, tak byli opravdu nespecifičtí a spíše mlžili. Na tom se sice zatím nic nezměnilo a možná se už ani nezmění. Jedna změna tu ale přesto je a tou je blížící se datum příchodu očekávaného a několikrát odloženého rozšíření Cataclysm. Před jeho samotným startem, od kterého nás dělí přibližně dva týdny, si pro nás však Bioware připravilo sérii několika výzev, jež nás mají na budoucí hrozbu připravit. 

Jak již samotný název "The Oncoming Storm" naznačuje, ve světě Anthem zanedlouho započnou citelné změny, které by možná stály za to, abyste hře dali ještě jednu šanci předtím, než na ni zanevřete nadobro. Ale než se dočkáme slíbených nových zbraní, dosud neviděné oblasti a spousty dalších věcí, tak se musíme spokojit s tím, co máme k dispozici nyní.

Pakliže jste doufali, že výše zmíněné výzvy budou díky provázanosti s obsahem napěchovaným Cataclysmem také nabízet zajímavý a neotřelý obsah, tak vás musíme bohužel zklamat. Ukazuje se totiž, že se jedná o pouhé prachsprosté sbírání krystalů, které je doplněno o boj s krystalickými nepřáteli. Nic více zde nehledejte. To se sice může ukázat jako zábava pro úzkou skupinu hráčů, ale většina ostatních z této náplně asi příliš nadšená nebude. Není tedy asi těžké si představit, jaké zklamání a frustraci právě teď pociťují fanoušci, kteří měsíce netrpělivě vyhlíželi nový obsah. A aby také ne, když The Oncoming Storm je jedním z mála čeho se dosud dočkali. Mnozí tak již po měsících stagnace a i nadále přetrvávajících nedostatků na titul zanevřeli a je asi nepravděpodobné, že by se ani při sebelepších kvalitách blížícího se Cataclysmu hodlali k Anthemu vrátit.

Bohužel to tedy nakonec vypadá, že povstání z popela jako v případě bájného fénixe se zde konat nebude. Ale nepředbíhejme, jak se říká, naděje umírá poslední. Je tedy stále možné, že se vše v dobré obrátí a Bioware nakonec vyrukuje s obsahem, který nejen, že překvapí fanoušky, ale udělá Anthem tou hrou, která nám byla již od počátku slibována.

Zdroj: PCGamesN

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20922607
butka1998 napsal 24. 7. 2019 v 01.46

Zerosekai: No tak to tě musím zklamat. D2 bylo v hrozném stavu (a nadával na to kde kdo dodnes se na to dá najít miliony článků a videí co základní hře vytýkají a) nedostatečný příběh b) špatnou optimalizaci (to opravili rychle naštěstí snad během týdne) c) nedostatek lootu (především exotik). Musíš si uvědomit, že do Destiny vždy přijde jedno menší rozšíření zdarma a další si musíš zaplatit (na střídačku) a pak jsou tu samozřejmě DLC která jsou placená (brzy to bude free to play vše tedy). A kritizována byla i DLC pro malý obsah.

Co se Warframu týče hraji ho od roku 2013 (přesněji koncem prosince jsem začal). A vím tedy naprosto přesně jak hra vypadala. Příběh? Neexistuje mimo pár dialogů co pronesou bosové nebo lotus. Animované mluvící okno? Ne proč. Fragmenty s příběhem k naskenování? Nee. Cinematic? Joo to si počkejme 2 roky. Počet typů misí? Cože jen 6 pořád dokola bosse nepočítaje? Bosové mají ve směs health bar, že je zabiju za 5 sekund? Aha ok. Počet framů? 8 na začátku a během 1-ního roku dalších 12 (to byl taky důvod proč jsem začal hrát já osobně -> bylo očividný, že se tomu věnujou). A počet zbraní? Těch bylo I po té době asi 40 (počítaje jak primary tak secondary tak melee). Bosové taky nebyli na každé planetě (nehledě na to, že než dostali rework tak to byli jen obyčejní mobové s trochu boostnutými staty a jednou nebo dvěma schopnostmi jako neviditelnost). A celkově se hra pokud člověk nechtěl mít všechny Framy dala dohrát asi za 20 hodin (ano po roce co přešla z open bety do closed bety). Takže on Warframe tak slavně jak bys tomu asi chtěl věřit nevypadal. To kde je dnes je zásluhou toho, že to s ním DE a hráči nevzdali, protože viděli potenciál. A je pravda, že to byla a je F2P hra, ale ten ekonomickej model, kterej má dneska (a ano je bezesporu výbornej) tak taky na začátku nevypadal a drali z tebe peníze skrze sloty -> TRADING NEEXISTOVAL V TÉ DOBĚ! A max dosažitelnej rank byl okolo 10 takže jsi buďto musel prodat zbraně nebo prostě koupit sloty (to byla prostě nutnost aby jsi mohl hrát svým způsobem 20 hodin dlouhou hru bez příběhu).

Tím netvrdím, že nutně Anthem uspěje, že je to nutně skvělá hra a ani, že bude bavit hodně lidí. Jen tím chci ukázat, že dnes tak vychvalované hry tohoto žánru měli taky dost těžké a nepěkné začátky. Warframe je dnes legendou a to nikdo popřít nemůže, ale ani nikdo nemůže popřít, že rozdíl mezi tím, kdy vyšel a jak vypadá po 7 letech je jako den a noc. A to samé se dá říci o D2 na níž si také mnoho hráčů stěžovalo a doufalo, že Forsaken hru vykoupí. A hele ono se to stalo a brzo dost možná získá ještě na větší popularitě až bude F2P na Steamu. A to díky tomu, že se Bungie oddělilo od Activision. Modlím se, aby Bioware dostal rozum a udělal to samé s EA. Na Steamu je místa dost a přeci jen série Mass Effect a Dragon Age (až na ten díl o němž se nemluví - Andr...) jsou dost známé a kvalitní. Uznávám, že Anthem byl uspěchaný, ale co tak koukám na updaty na jejich stránce tak se hodně věnují hotfixům a podobně a pokud dostanou hru do dobrého stavu k hraní pak mohou začít přidávat nový kontent a kdo ví možná se Anthem za nějaký čas taky rozjede.

Editováno: 24. 07. 2019 v 13.09

Nahlásit nevhodný obsah

20919665
Zerosekai napsal 23. 7. 2019 v 11.19

butka1998: promin, ale fakt si nemyslím, že D2 první rok po vydání rozbíjel konzole, rozhodně D2 nemělo tolik problémů jako Anthem, ani tak málo obsahu, ani tak málo no víš lootu, v looter-shooter hře a warframe s jedním z nejlepších free to play modelů je světelný roky vzdálenej od anthemu, kterej po tobě chce 60 éček a pak všechno zamkne za mikrotranskakce a dokonce i toho placenýho obsahu tam je málo. Nakonec je tady potom fakt, že jak DE tak Bungie dostaly tu možnost na svejch hrách makat, zatímco já fakt nevím kolik ještě EA dá bioware na opravu Anthemu, dokonce i roadmapu si ze stránek smazaly, asi jim došlo, že ji nikdy nemůžou dodržet.

Nahlásit nevhodný obsah

20922607
butka1998 napsal 23. 7. 2019 v 09.50

Zajímavý, že tu čtu komenty o D2, který na tom rok po vydání bylo stejně a změnu přinesl až Forsaken. A Warframu, který také první rok nebo 2 hráli jen blázni jako já (a že vypadal dost špatně s dneškem nesrovnatelně). Netvrdím, že se to nutně stane, ale šance je, že ano (nebylo by to poprvé v tomto žánru). Takže jsem možná trochu optimista, ale ještě bych Anthem úplně neodepisoval.

Nahlásit nevhodný obsah

20922607
butka1998 napsal 23. 7. 2019 v 09.50

Zajímavý, že tu čtu komenty o D2, který na tom rok po vydání bylo stejně a změnu přinesl až Forsaken. A Warframu, který také první rok nebo 2 hráli jen blázni jako já (a že vypadal dost špatně s dneškem nesrovnatelně). Netvrdím, že se to nutně stane, ale šance je, že ano (nebylo by to poprvé v tomto žánru). Takže jsem možná trochu optimista, ale ještě bych Anthem úplně neodepisoval.

Nahlásit nevhodný obsah

20919665
Zerosekai napsal 22. 7. 2019 v 16.34

Nikdykde: no jasně o to mi jde, to že, ten kdo hru vlastní si do ní zaskočí prolítnout se iron man style si dokážu představit, ale kdo by do té hry investoval nějaký peníze a řekněme si to narovinu looter shooter hry prakticky žijou z mikrotransakcí, proto taky EA chtělo mít svoji vlastní dojnou krávu, akorát no je to EA a všichni víme jak to dopadlo.

Nahlásit nevhodný obsah

20925107
bluetomcat napsal 22. 7. 2019 v 15.21

Ten poslední odstavec to naprosto vystihuje. Jestli ta hra byla 6 let ve vývoji tak jsem čínský bůh srandy. Hádám že to celou dobu byl vedlejší projekt ale po průseru Andromedy a Battlefrontu II se v panickém módu mrkli do šuplíku a tam našli kostru Anthemu a dalo se za úkol aby do roku byla hotová hra. Bez nápadu, bez jakékoliv inspirace a námětu a s manažery co vám funěli za krkem a každou chvíli připomínali že máte přidat. No co z toho mohlo asi tak vzniknout? Recenze to vystihli naprosto dokonale, je to zkrátka ranná beta co měla být ještě několik let ve vývoji. Ta hra je mrtvá, měli by to konečně pochopit a začít dělat kvalitní hry hned od začátku a ne slibovat že ta hra po roce nebude taková debilita jako v době uvedení. Začínám mít pocit že se blíží další videoherní krize jako v osmdesátých letech.

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 22. 7. 2019 v 14.57

Já jen doplním Zerosekai, že to nakonec dopadlo tak, a vidím to i u našeho klanu v D2, že Anthem vlastně hrají ve "volném čase" právě hlavně hráči Warframe a Destiny. Prostě když je chuť nebo je člověk zvědavej, skočí se kouknout do Anthem.

Nicméně takhle si to asi BioWare ani EA nepředstavovali. Sice jim to zajišťje nějaký ten mumraj hráčů, ale současně vlastně hrají druhé housle a jsou závislí na komunitách jiných titulů.

Nahlásit nevhodný obsah

8088
celoush napsal 22. 7. 2019 v 14.31

Anthem je tak v .... že by ho ani Prchal neprodal.

Nahlásit nevhodný obsah

20919665
Zerosekai napsal 22. 7. 2019 v 13.17

já bohužel myslím, že jakoukoliv šanci anthem mělo na vzpamatování, ikdyž ta šance sama o sobě byla fakt malá, tak ta zmizela v okamžiku kdy Destiny oznámilo přechod na free to play, kdo by v tenhle moment cpal peníze do Anthemu, když si může zdarma zahrát nejen warframe ale už i Destiny 2.

Nahlásit nevhodný obsah