Control je oficiálně dokončen
Jsme si naprosto jistí, že stejně jako my i vy jistě přejete vývojářům vámi vyhlížených her úspěch a především klidný spánek, jehož kvalita může někdy kvůli stresům a zdánlivě všudypřítomných crunchům trpět. To ale naštěstí není případ vývojářů chystané sci-fi střílečky Control , kteří si nyní mohou do určité míry přeci jen oddechnout a očekávat, jak jejich snaha posledních tří let v recenzích a hlavně v prodejích dopadne. Bylo totiž oficiálně potvrzeno, že hra úspěšně doběhla do finiše svého vývoje a tým na ní dokončil veškeré nutné práce, které byly potřebné k jejímu úspěšnému vypuštění mezi hráče na konci příštího měsíce.
O tuto potěšující zprávu se s námi podělil na svém twitteru game director Mikael Kasurinen. Ten nejen, že projevil radost nad samotným dokončením, ale zejména pochválil svůj tým zkušených vývojářů z Remedy, kteří mu byli velkou oporou a bez kterých by Control nikdy nemohl vzniknout. Kasurin ale nakonec nebyl sám, kdo situaci okomentoval. Přidal se k němu i jeho týmový kolega Ville Ruusutie, který zastává roli vrchního programátora animací. Ve svém vlastním tweetu Ruusutie prozradil, že tým v průběhu vývoje přišel o velkou část animací, které tak bylo nutno narychlo vytvořit znovu od píky. Přiznává, že se jednalo o obrovský risk, jež mohlo případně vyústit v kolosální neúspěch a skončit tak katastrofou pro samotné studio. To se díky bohu nestalo a my tak můžeme pouze jásat, že si nyní nemusíme povídat například o tom, že Control vyjde až za několik let, nebo vůbec.
It’s been quite a ride. Big tech challenges. We lost animation middleware and wrote new from scratch which depends heavily on Motion Matching. It was big risk but I think we nailed it. Proud of our team. Ex and current ones. @remedygames@505_Games. https://t.co/KG8tjrph4d
— Ville Ruusutie (@villeruusutie) July 24, 2019
Doufejme však, že i přes oficiálně ukončené práce, tým neusne na vavřínech a dodá titul v precizním technickém stavu a snad i s adekvátní vizuální prezentací. Snad se autorům z Remedy podaří opodstatnit krvavé hardwarové nároky, nad kterými protočil oči nejeden čtenář. To se ale koneckonců dozvíme již 27. srpna, kdy hra vyjde. A jak už bylo mnohokrát řečeno, Control si užijete ať už preferujete hraní na PlayStationu 4, Xboxu One nebo PC, kam však k nelibosti mnoha dorazí Control s roční exkluzivitou pro Epic Game Store. Na Steam se tak podívá nejdříve v srpnu příštího roku.