Battlefield V čekají razantní změny
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Battlefield V čekají razantní změny

Battlefield V čekají razantní změny

Marek Selinger

Marek Selinger

18. 11. 2019 09:39 7
Reklama

Byť v prosinci vládne ve Švédsku pevnou rukou tuhá zima, tamější studio DICE evidentně touží po tom, aby právě poslední měsíc každého roku byl pořádně horkým. Jinak si totiž nedokážeme vysvětlit změny, které vývojáři dělají s Battlefieldem V. Již minulý rok, jen pár týdnů od vydání hry, tým změnil jednu z nejdůležitějších hodnot ve hře, TTK (time to kill). Po lavině negativních reakcích fanoušků se vše vrátilo ke starému, avšak pro letošní prosincový update s označením 5.2 se DICE k tomuto kroku částečně vrací.

A nejen k němu, krom TTK mění vývojáři v rámci druhoválečného titulu další spoustu funkcí a vlastně tak razantně hýbají s elementárními základy hratelnosti. A jak se dalo tušit, komunita hráčů je opět proti. Ono se není čemu divit, s příchodem Pacifiku před třemi týdny a vychytáním většiny bugů se hra konečně dostala do stavu, který si fanoušci pochvalují. Švédi však dělají vše pro to, aby celý multiplayer předělali. A co konkrétně by tedy měla kritizovaná aktualizace 5.2 přinést?

Tak předně se jedná o již zmíněnou hodnotu TTK, jež je klíčová v každém souboji. Určuje totiž, za jak dlouho a na jaký počet kulek nepřítel zemře. V Battlefieldu V je o něco kratší než v předchozích dílech, což se však změní. Pomocí dílčích změn u většiny zbraní, respektive jejich účinnosti, tak dojde k tomu, že hráčům bude trvat déle, než nepřítele zabije. Bolt-action rifles, sniper rifles a anti-material rifles budou jedinými typy zbraní, kterých se tyto novinky nedotknou. DICE si od tohoto kroku slibují, že dojde k celkové proměně myšlení hráčů s ohledem na situaci, ve které se hráč nachází. Tedy jinými slovy, že bude do situací, které už zná z dřívějšího hraní, nucen používat jiné zbraně než doteď. Nemáme však za to, že by něco takového bylo za potřebí, ale nezbývá nic jiného než týmu a jeho datům věřit.

Patch však přinese další a další novinky. Částečně se vrací 3D spotting, kdy do vzdálenosti do 15 metrů se nad nepřítel objeví malá ikonka, která signalizuje, že se jedná o nepřítele, a ne o parťáka ve zbrani. Tato značka se naštěstí zobrazí pouze vám, nikoliv i ostatním hráčům. Pokud soupeře s touto ikonou zasáhneme, objeví se ještě lišta s množstvím jeho zdravím. Opět se budeme opakovat a byť uznáváme, že Battlefield V má problémy s viditelností ostatních vojáků na bojišti, úplně si nemyslíme, že zrovna tento systém je něco, k čemu by se titul měl vracet.

Nově taktéž přibyde k minimapě informace, jakýsi žlutý rámeček, jenž nás bude informovat, že jsme byli „spotnuti“ jiným hráčem, například pomocí jeho světlice. Ty mimochodem v prosincovém updatu budou oslabeny, což kvitujeme, jelikož s příchodem Pacifiku se staly až příliš silné. Také dojde k oslabení hlavní gagdetu vůči letadlům, Fliegerfaustu, který piloti v posledních týdnech proklínali.

Novinku však zakončíme na pozitivní notě. S aktualizací 5.2 dorazí funkce pronajímání serveru, konečně si tak fanoušci budou moci vytvářet hry dle svého gusta. A pravděpodobně jen týden po uveřejnění patche DICE uvolní třetí tichomořskou mapu, Wake Island.

Jak vidno, Battlefield V čekají výrazné změny a novinky, otázkou zůstává, jak citelný bude jejich zásah do hratelnosti. Na odpověď nebudeme muset čekat dlouho, tipujeme, že update dorazí v prvním prosincovém týdnu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama