Ve Falloutu 76 se kradlo vybavení

30. prosinec 2019 12:15 / Tadeáš Pepř / Novinky / Diskuze (9)

Vánoční období pochopitelně spousta hráčů využila k nerušenému vychutnávání svých oblíbených titulů, některým ale jiní hráči pod pomyslný stromeček nadělili nepříliš veselý dárek. Kontroverzním titulem Fallout 76 konkrétně hýbala vlna cheaterských útoků během kterých mazaní hráči využívali chyby a přivlastňovali si cizí inventáře.

Jen “na kameru” tak o své předměty přišlo více než 500 hráčů, jeden z nepoctivců s přezdívkou vonwieclehoffer totiž proces publikoval na internetu. Krádeže mu umožnil hack zvřejněný na webu Unknowncheats.me. Díky zneužití velké technické chyby se mu povedlo dotčené hráče “otevřít” jako bednu s lootem a ukrást jim všechno nesené vybavení. Studio Bethesda na to pochopitelně reagovalo a přišlo s aktualizací, která chybu napravila. 

Autor videa se později pochlubil momentem, kde mladému hráči postupně odcizil většinu těžce vydobytého vybavení. To v příspěvku na sociální síti Reddit (kde bylo na exploity původně upozorněno) členové komunity odsoudili a vyzvali k aktům solidarity. 

Na stejném kanále se nicméně včera objevil příspěvek, který upozorňuje na další tvrzení neoblíbeného hráče. Hack je prý stále funkční a vonwieclehoffer slíbil, že to ostatním brzy dokáže.

Zdroj: Polygon

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
8530612
Superman25 napsal 2. 1. 2020 v 02.27

Nikdykde: dobře napsáno souhlas

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 31. 12. 2019 v 01.13

JabJab21: no, to pak ale nejsme ve sporu.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 30. 12. 2019 v 23.50

Nikdykde: Byl bych rad, kdybys aspon cet co jsem napsal (a co jsi napsal ty). Nema cenu se s tebou o nicem bavit kdyz ty rikas ze za kradez jde clovek automaticky do vezeni. Je to proste nesmysl a nevim jak ti to mam vysvetlit.

Ani za loupez nejdes automaticky do vezeni. Chapes instituty jako podmineny trest nebo alternativni tresty (pokuta, propadnuti veci, obecne prospesne prace apod.)? Nebo jsi se zasek ve stredoveku ze to neznas? Muzu ti garantovat, ze pokud spachas trestny cin a nikdy predtim jsi nebyl trestan, tak ti potrva nekolik let a nekolik pravomocnych rozsudku s alternativnimi tresty nez se dostanes do vezeni. Vyjimku tvori pripady jako vrazdy apod., tam uz to jde velmi rychle. A proc to tak je? Protoze ve vezeni se v soucasne dobe ze spatnych lidi delaji horsi lidi, kteri se tam o to casteji vraci. Stat se chce odneti svobody vyvarovat co to jen jde, aby se clovek zapojil do spolecnosti a nestal se z nej vyskolenej profesionalni kriminalnik.

Jedina dalsi moznost proc pises co pises je, ze "spachat trestny cin" pro tebe znamena "jit do vezeni", ale to jsou uplne dve jiny veci, takze i kdybys to myslel takhle, nema se s tebou cenu bavit, protoze je to zavadejici.

Editováno: 31. 12. 2019 v 00.02

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 30. 12. 2019 v 19.11

a mimochodem, onlajnovka na "sing engine" je nesmysl - RDR2 i GTA V. jedou na stejným enginu jako singl i onlajn a na nějak si to všehovědoucí youtuběři do huby neberou - tady prostě jde o starou dobrou osobní nenávist, kde z nějakých důvodů se Bethesda stala prostě cílem všech možných ubožáků.
A dal bych si na to pozor, protože příští rok už to může být jiná firma, třeba i R* nebo časem CD red. Nebo SONY.
jakmile si někdo nechá ovlivňovat svůj názor i vkus lidma co maj zlý úmysly, a bude se to dít v takovém rozmachu, bude z toho jen samý neštěstí. Ti youtubeři vydělávají na hate videích majlant, je zcela jasně nemotivuje starost o kvalitu něčích her. A nikdy to nenahradí osobní zkušenost a taky si uvědomit, zda nějaký titul co mi nesedí - zda to třeba není žánrem, který nehraji.

Nahlásit nevhodný obsah

20922308
zaty napsal 30. 12. 2019 v 19.07

{$Nikdykde:556868$ A platí, že pokud znáš nějakou chybu v kodu a vědomně ji užiješ ve svůj prospěch, je to trestný čin}:

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 30. 12. 2019 v 18.30

JabJab21: tak s tím naprosto nesouhlasím, a k argumentaci používáš věci jako "Online hra proste nemuze pouzivat single player engine bez dalsiho" což je jen teorie (spíš výmysl) kritických youtuberů a samozřejmě to nemá s realitou nic společnýho. F76 funguje naprosto jinak, než než ti tvrdí ve videích.

A krádež je krádež a v mnoha zemích je nabourání se do kodu za pomoci software třetí strany trestné. Poškozování, šikana, útoky, to vše je trestné i ve virtuálním prostoru, jen ti co to provádějí si myslí, že když se to zatím tolik netrestá, že se jim nic nestane (a ne, není to jen věcí smlouvy o užívání). A normální nejsou lidi, co to považují za normální. Samozřejmě je brzo čeká překvapení stejné, jako v případech hejtrů a rasistů na internetových diskuzích, že se jim najednou ozvaly úřady a už se museli zodpovídat a v některých případech už to mělo pro ně i vážné následky.

Na konzolích se tyhle věci řeší velice tvrdě už ze strany SONY i MS, které mají i jasné zásady za jakých se můžou a mají chovat jejich uživatelé a přesně definované co ještě je součást veřejného prostoru (a to je důležitá právní definice). Díky tomu, že tam snadno najdou kdo je ten danej člověk a fyzicky majitel účtu, se tam tyhle věci hodně rychle omezili. Na PC je to ale vážný problém, který řeší jen někdo (Ubisoft má už tvrdé zásady, Bungie umí být hodně přísné, Digital Extremis rychle a efektivně zasahují - kašlou na to jen společnosti jako Rockstar, který spíš nějak neví jak to řešit), nicméně ti co se tím rádi baví budou brzo velice nemile překvapeni zásahy jak ze stran provozovatelů, tak i v některých případech orgánů činných v trestním řízení.

V českém trestním řádu a práci Policie se čoveče tak trochu orientuju a loupeže se fakt nepromíjejí. Stejně jako třeba napadání nebo vyhrožování na sociálních sítích (velice časté schvalování trestných činů) a platí to samozřejmě i u her, a podobně.

A platí, že pokud znáš nějakou chybu v kodu a vědomně ji užiješ ve svůj prospěch, je to trestný čin (nemusíš se přímo obohatit v daný okamžik, nicméně danej konkrétní uživatel na to natočil video a rozšířuje jej a jsou na něj navázané reklamy a využívá to ve své proslavení - tady je naprosto zjevné, že na tom přímo vědomně vydělává a funguje to v jeho prospěch). Ty kecy o tom, jak hackeři přece pomáhají větší bezpečnosti jsou jen romantické blbosti z CP románů 80´let.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 30. 12. 2019 v 16.49

Nikdykde: No tak jasne ze delali neco zakazanyho co delat nemeli, ale trestny to neni ani nahodou, ledaze jsou jedni z tech co to prodaji za skutecny penize nebo ukradli nekomu veci co ten clovek koupil za skutecny penize. Ale samozrejme kazda zeme to ma jinak, treba v nektery zemi to je trestny i tak, tezko rict. Obecny konsezus ale je, ze hacky a cheatovani trestny neni, je to poruseni smlouvy s vyvojarem/provozovatelem hry a jako trest je ban, smazani uctu apod.

Srovnavat nenasilnou kradez virtualnich veci ve hre a loupez (tzn. nasilnou kradez) skutecnych veci ve skutecnym svete, je fakt mimo misu. A jestli si myslis, ze za kradez pujdes hned do vezeni, tak nemas ani paru minimalne o ceskym pravnim radu. Ani ta tvoje loupez to nema zas tak jisty, byt ses daleko bliz pravde.

Logiku, ze clovek co si nezamknul auto si muze sam za to, ze mu ho vykradli samozrejme nepodporuju, ale uvedomujes si jak priserna je FO76 hra a kolik si uctuje za neco "nezamcenyho"? Ne, fakt neni normalni mit takhle deravou online hru. Kdo to hraje je bud hodne odvaznej nebo blbej a nebo mu na vecech nezalezi a staci ze hraje s kamarady. Online hra proste nemuze pouzivat single player engine bez dalsiho. A uz vubec ne, kdyz k tomu samymu enginu vyvojari uz davno poskytli hracum modovaci nastroje.

Je to asi jako zavrit zraloka do klece z masa a divit se, ze utek. Nebo jako si dat na luxusni auto zamek na kolo za stovku, ke kterymu si verejnosti davno dal klice.

Editováno: 30. 12. 2019 v 17.04

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 30. 12. 2019 v 16.07

"mazaní hráči využívali chyby a přivlastňovali si cizí inventáře"

Tak se dneska říká útokům hackerů a jejich kriminální činosti? Bydlím v Holešovicích - představa že bych v noci, pod pláštíkem tmy přepadl někoho z redakce hrej.cz a okradl jej a ono by to bylo "Mazaný Nikdykde využil chyby člena redakce a sebral mu peníze a svačinu". Zenužil velké chyby napadeného, zrovna se koukal do telefonu a komunikoval se svojí přítelkyní.

Myslím, že fakt ne, bylo by to normálně násilný napadení a správně bych měl skončit okamžitě ve vězení.

Používají k tomu mod a software třetí strany, což je normálně už čin i kterej postihujou zákony. A tad dostávaj parchanti i možnost být vyslyšeni a dokonce za hrdiny a věří se jejich verzi, kde samozřejmě stejně jako kapsáři nebo vykradači bytů - to je chyba majitele, má mít lepší zámek.

Mimochodem, tohle se dělo docela dlouho u rockstar celých účtů, taky mne to potkalo, a těžce jsem to dostával zpět, ale tolik článků o tom nikdo nevydával a R* opakovaně nikdo nehanil. Nebo Valve a CSko a jeho nefungující anticheat a kolik lidí přišlo o spoustu věcí a zde i finančně cenných. u WOW fungují celé pirátské servery (tam ukradli celou hru).
Zpráva je to přejatá a tak samozřejmě je tohle otázka na zahraniční servery, jestli se cítí být normální - ale oni to budou dělat kvůli čtemnosti a příjmům z reklamy - ovšem vydělávají pak vlastně na honorování někoho, kdo patří do vězení a kopou do obětí.

Editováno: 30. 12. 2019 v 16.09

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 30. 12. 2019 v 13.58

To jste si teda dali na cas, dokonce i Bethesda stihla uz zareagovat a to je co rict.

K clanku:
No jo, Bethesda proste chtela stihnout jeste neco velkyho do konce roku a jen tak tak ji to vyslo. Bravo. Co se tyce videa, asi se na nej budu muset nekdy podivat, ale matematicky mi proste nevychazi, ze by behem tech par minut zvladnul 500 hracu.

Smutny je, ze Bethesda hracum veci asi nevrati, minimalne ne uplne, dost mozna jim da ty priblbly atomy. Jo a krome toho ty cheateri nedostali bany (alespon zatim).

Editováno: 30. 12. 2019 v 16.42

Nahlásit nevhodný obsah