Vývoj Dying Light 2 se potýká s problémy

7. květen 2020 12:22 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (0)

Jakýkoliv kontroverzní příběh má většinou vždy dvě tváře, jednu mu dávají aktéři, většinou ti, kteří se cítí být jednáním poškození nejvíce, a druhou naopak ti, kteří jsou v takovém příběhu označeni za viníky a brání se nařčení a senzaci mírní. Přesně to se teď děje okolo druhého dílu Dying Light, podle jedné části je jeho vývoj noční můrou, zatímco vedení studia samozřejmě jakékoliv pochybení odmítá. Kde je ale pravda?

Kauzu rozpoutal polský magazín Polski Game Dev, který údajně hovořil s několika zaměstnanci Techlandu. Právě nejmenovaní vývojáři měli údajně v rozhovoru tvrdit, že vývoj Dying Lightu 2 neprobíhá zrovna úplně jako na drátkách. Vedení se údajně pře nejenom o rozsahu hry, směru jejího vedení, ale i o základních prvcích hratelnosti.

A problémy podle webu nejsou jen v rámci posledních týdnů nebo měsíců. Ve své retrospektivě se reportéři vrací zpět až na předloňskou E3, kde na konferenci Microsoftu vystoupil Chris Avellone, známá tvář herního průmyslu a v Techlandu člověk, který napsal příběh a scénář. Tehdy hovořil nadšeně nejen o spolupráci s polským studiem, ale pochopitelně i o hře jako takové. Pro veřejnost měl být garantem kvality. Ale údajně jen představil pěknou tvář špatné hry.

Za špatně probíhající vývoj může údajně jak on, tak kreativní ředitel Adrian Ciszewski, který produkoval Dead Island a později se podílel i na Dying Light. Jeho vliv údajně ve společnosti stále roste, někteří mu dali přezdívku „evangelista“, protože chodí po studiu a neustále káže, jak by měl projekt vypadat. Právě on se s Avellonem dostával do křížku nejčastěji, a to do takové míry, že Avellone prakticky ztratil rozhodující vliv ještě před tím, než vystoupil na vzpomínané konferenci.

Pravdou je, že někteří vývojáři říkají, že se ani Avellone vyloženě nevyznamenal. Údajně psal pro hru nevhodné questy, „jako by je psal pro New Vegas“, jak říká jeden z vývojářů. Když se ale zeptáte, kdo za konflikty stojí, v rámci studia nepadalo jeho jméno, nýbrž jméno Adriana Ciszewského. „Pro Techland toho udělal poměrně dost dobrého. Ale brzy dostal pozici, která se pro něj nehodí, která požaduje specifické myšlení, dovednosti, které on nemá. Není hloupý, jen toho má na svých bedrech hodně,“ říká další, nejmenovaný člen týmu. Kvůli němu už ve studiu není několik vývojářů, jiní si stěžují na jeho workoholickou náturu. Telefonáty v deset hodin večer s tím, že je něco potřeba předělat, nebyly výjimečné. Navíc nedokáže nastavit směr a držet jej. Jeho filosofie, kdy se něco zkouší, vypadá to slibně, a pak se udělaná práce vyhodí do koše způsobila, že se na projektu nestíhá. Někteří dokonce soudí, že hra nemůže vyjít ani příští rok.

I pojem „nestíhá“ je ale v případě Dying Light potřeba rozvést. Není to totiž tak zlé, zatím. Studio dostává velice solidní podporu od týmu ve Wroclawi, do jehož čela se postavil Eugen Harton původně z tuzemské firmy Bohemia Interactive. Jeho pravou rukou je Marc Albinet, který kdysi pracoval na Assassin's Creed: Unity. Především druhý jmenovaný si údajně zaslouží jenom slova chvály a uznání. A projekt se pomalu začíná rýsovat. Engine funguje, technologie je připravená, souboje jsou hotové, gameplay drží. Graficky hra také rozhodně nestrádá. Jenže ďábel tkví v detailech – a v Ciszewském. Vývojáři se bojí, že neustálé změny hru rozbijí, mění se totiž i některé fundamentální věci. „Nikdo nemyslí na následky, všechno se rozbije jen proto, že Ciszewski sní a bez jakékoliv konzultace provádí změny,“ říkají nejmenovaní autoři. „Jsme možná rok před vydáním a nemáme jasně daný směr, ve kterém bychom směřovali k cíli,“ dodává druhý. Když se někoho zeptáte, v jakém je hra tedy stavu, každý odpoví jinak. Někdo říká, že má Techland pět, možná sedm bloků, ale rozhodně ne komplexní hru. „Ve skutečnosti žádný z těchto bloků ale neodráží skutečný stav hry. Hra se neustále mění.“

To je část příběhu.

Ta druhá souvisí s tím, jakým způsobem o hře referují zahraniční média a jak na ně reaguje samotný Techland. Všechny texty by se daly shrnout se slovy, že jde o totální anarchii a hovorově řečeno o bordel. Takovému nařčení se ale Techland brání. Ola Sondejová, PR manažerka hry, říká, že překlad článku, který koluje internetem, je velice nepřesný. Na druhou stranu originál hovoří dost jasně, a je zvláštní, že se Techland nevymezil i proti němu. Ostatně určité zkratkovitosti zahraničních médií se nedivíme, ve výsledku bychom stejným označením častovali Techland možná i my. Podle Sondejové je vývoj pokračuje, hra je v dobrém stavu („a dobrých rukou“), takže se není čeho bát.

Ta se zároveň vyjádřila i ke spekulacím, že si na Techland brousí zuby Microsoft. Dying Light 2 vyvíjí a vydává zároveň polská společnost sama a hodlá jej přivést na PC, PS4 a Xbox One. O nových konzolích ve zmíněné zprávě řeč nebyla, divili bychom se ale, kdyby se na nich hra neobjevila.

Zdroj: Polski Game Dev

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!