Diablo IV nabídne po vzoru Far Cry tábory
i Zdroj: Blizzard Entertainment
Novinka Diablo IV nabídne po vzoru Far Cry tábory

Diablo IV nabídne po vzoru Far Cry tábory

David Plecháček

David Plecháček

26. 6. 2020 13:01 2
Reklama

Že tak nějak víte, jak se bude Diablo hrát? Zdá se, že se čtvrtým dílem do hry dorazí některé novinky. Některé z nich pramení z faktu, že hra pokročila, jiné zkrátka mají oživit jinak veskrze tradiční hratelnost. O obojím hovoří nejnovější vývojářský update na stránkách samotného Blizzardu.

Věcí, které se změní, je více, jmenuje tak jen ty nezajímavější. Změní se například vyprávění příběhu. Jmenovitě rozhovory. Ty v rámci třetího dílu byly prezentovány skrze panely s jménem zpovídané postavy a jeho portrétem. Tento přístup je již minulostí. Pokud půjde o nějakou základní interakci s NPC postavami, většinou se jen přiblíží kamera a postava prostřednictvím několika předpřipravených animací řekne to, co chce. Pokud jde ale komplexnější konverzace, ty budou vypadat sice podobně, ale budou mnohem promyšlenější a budou využívat speciálních, ručně udělaných animací, které budou spíše vypovídat o kontextu.

Není to ale jediný způsob, jak vyprávět příběh. Druhou metodou, kterou hra využívá, jsou real-time cutscény. V takovém případě jde o klasické vyprávění, které více méně připomíná film, a tak tímto způsobem budou zpracovány ty nejdůležitější herní momenty. Fakt, že jde o real-time cutscénu, bude vidět například na tom, že vaše postavy budou mít zbroj, kterou mají i v rámci hry. Částečně jsme něco podobného mohli vidět v rámci dema z lonského Blizzconu.

Jak jsme řekli už v úvodu, mění se i to, jak Blizzard přistupuje k hernímu světu. V základu jde o open-world, a tak si některé prvky vývojáři půjčují od dalších vývojářů typicky open-world her. Například od Ubisoftu. Těšit se tak můžeme například na osvobozování táborů po vzoru Far Cry. Vedlejší aktivity dokáží herní čas dvojnásobně prodloužit. „Myslíme, že možnost přistoupit ke hře s různým poměrem mezi příběhem a vedlejším obsahem podle vašeho herního stylu udělá hru a případné opakovanější hraní mnohem zábavnějším,“ říkají vývojáři.

Kromě nepřátelských kempů ale Diablu nechybí ani typické věci jako crafting, eventy, PvP, jiné tradiční vedlejší úkoly a další. Osvobozování táborů je ale přínosné i v tom, že hráči uvidí, jak se svět Sanctuary díky vlastnímu přičinění. Pro snadnější pohyb po mapě Blizzard neopomenul přidat mounty, tedy tvory, které je možné osedlat.

Posledním bodem je multiplayer. K němu bylo potřeba přistupovat opatrně, neboť kdybychom naráželi na lidské postavy příliš často, svět Sanctuary by nepůsobil tak temně a strašidelně. Z toho důvodu jsou příběhové momenty a dungeony vždy privátní, zúčastnit se tak může jen hráč a jeho družina. Větší počet hráčů bude k vidění ve městech, případně v rámci eventů. Během vašeho putování kdesi v pustině ale na někoho narazíme jen tu a tam. „Je dobré zmínit, že i když je kooperace v rámci eventů vítaná, nikdy nebudete tlačení do toho vstoupit do nějaké party,“ podotýká Blizzard. V tomto smyslu se tak hráči nemusí ničeho obávat.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama