Doom Eternal dnes vychází na Switchi
Necelých devět měsíců po vydání Doom Eternal se do likvidace démonů mohou pustit také majitelé konzole Nintendo Switch. Studio Panic Button pracovalo na portu tak dlouho, že se dokonce spekulovalo o možnosti, že hra na hybridní konzoli nikdy nevyjde. Vývojáři nyní prozradili, že si během přípravy verze pro Switch prošli malým peklem.
Producent Cody Nicewarner a vedoucí inženýr Travis Archer pro server NintendoEverything prozradili, že šlo zatím o největší výzvu, s jakou se při portování na Switch potkali. „Když jsme s projektem začínali, věděli jsme, že Doom Eternal bude velkým závazkem, který bude vyžadovat veškeré naše zkušenosti.“
Vývojáři připomněli, že už jsou na portování her od Bethesdy zvyklí, už dávno zjistili, jaké mají s enginem idTech možnosti. Na Switchi dokázali rozběhat například Doom z roku 2016, Wolfenstein 2: The New Colossus nebo Wolfenstein: Youngblood. „Ale Doom Eternal je úplně jiný level,“ shodují se autoři portu, podle nichž jde o jednu z nejambicióznějších her, jakou kdy studio id Software vytvořilo.
Port ďábelské akce byl zkrátka mnohem větší oříšek, než ve studiu Panic Button předpokládali, na jeho rozlousknutí nakonec potřebovali daleko více času. Je jasné, že bude produkce portů pro hybridní konzoli postupem času mnohem náročnější. Nintendo koneckonců pomalu přejíždí do pruhu cloudového hraní, což může být jedna z odpovědí na již nedostačující výkon. Cloudu využívá například Control, v příštím roce s ním počítá také Hitman 3.