God of War: Ascension Článek God of War: Ascension

God of War: Ascension

Maggot

Maggot

29. 4. 2012 22:00 4
Reklama

Kratos se vrací! Hrdina akční série God of War, která patří k jedněm z nejzvučnějších jmén značky PlayStation, se v novém díle s podtitulem Ascension vrací na samotné počátky, do dob, kdy jej Ares, bůh války, navždy přijmul za svou oběť, výměnou za vítězství v bitvě. Tyto události jej stály celou rodinu a tak se Kratos vydává na cestu pomsty, během níž hledá způsob, jak zpřetrhat svá pouta s brutálním bohem války.

Jaký otec, taková bestie

Hratelnosti neustoupil ani fakt, že Ascension bude první God of War hrou, která bude obsahovat režim více hráčů. Kratos je stále onen holohlavý týpek, kterého byste se báli poprosit o zapalovač. Charakteristické čepele, zamračený výraz a všudypřítomná chuť trhat všechno ostatní na kusy – klasický recept pro kvalitní God of War hru zůstává. Ačkoliv je dle vedoucího vývoje Todda Papyho příběhová kampaň kratší jak v případě předešlých her – které se řadí k překvapivě dlouhohrajícím kusům – co se týká intenzity zážitku, nebudete o nic ochuzeni.

Ten největší tahák ovšem číhá ve stínu, s čepelí nabroušenou tak dokonale, že by rozpůlila 8 lidí zároveň. Multiplayer je dle očekávání vývojářů nesmírně atraktivní a dokonale vyváženou položkou, která nehraje vedlejší housličky, naopak. Hrát můžete až v osmi lidech, jak na jedné televizi, tak po síti, přičemž hra obsahuje klasický koncept dřiny a odměny. Začínáte totiž s bezejmenným hrdinou, který, podobně jako sám Kratos, poctivým zabíjením pozvolna roste až v boha samotného.

V průběhu tvorby postavy si navíc musíte vybrat mezi čtyřmi bohy, které budete uctívat, díky čemuž získáte určité pasivní výhody a speciální vybavení. K dispozici je všemocný Zeus, nekompromisní Ares, lstivý Poseidon či vládce duší, Hades. Postupným levelováním začnete otevírat lepší a lepší výbavu, nové schopnosti a kouzla či nespočet dekoračních věciček, které dokonale odliší vaši postavu. V akci se pak můžete těšit na klasickou formu týmových zápasů, kde jedna strana válčí s druhou, za podpory brutální, rychlé, až vulkanické hratelnosti, tolik typické pro sérii God of War.

Ve vyobrazené aréně jde například o to, který z týmů získá nadvládu nad místním titánem. Čím více zásahů mu tým uštědří, tím větší šance, že monstrum padne k nohám zrovna této strany. V podstatě se jedná o formu dominance, každý z týmů se samozřejmě snaží pro sebe urvat co nejvíce bodů. Aby byl týmový duch hry podpořen co nejvíce, hráč si může vybírat mezi jednotlivými třídami, které odliší jednotlivé atributy postav a samozřejmě další spektrum unikátních dovedností.

Týmový pokřik

Typický útočník v přední linii sám neobstojí, šikovný mág je pak více než solidní podpora, jejíž účinnost exponenciálně roste s léčitelem v zádech. Jádro bojového systému je pak postaveno na principech, které všichni dobře znáte. Počet komb a použitých tlačítek se nijak výrazně nezměnil, obranných mechanismů naopak přibylo dost natolik, aby se byl zkušený hráč schopen ubránit třeba i třem útočníkům najednou.

Hraní by se navíc nemělo omrzet už jen z důvodu toho, že arény s přibývajícím časem mění svou podobu, s čímž roste i počet možných způsobů interakce, mezi něž se řadí i pokládání obrovského titána na kolena. Navzdory obřím ambicím v segmentu her pro více hráčů na novince nijak neutrpí příběhová kampaň, což byla jedna z prvních věcí, o které se nás snažili vývojáři ujistit.

God of War: Ascension
i Zdroj: Hrej.cz

Už první půl hodinka příběhu vás přesvědčí o tom, že mistři ve studiu Santa Monica umějí pracovat s dramatickými vstupy. Chřtán otevírající bitvy jsou podpořeny nesmírně čistou a detailní grafikou, která své kouzlo neztratila ani v multiplayeru, jehož vývoj byl, dle slov tvůrců, nejobtížnější z hlediska uchování technických kvalit. I přesto se mohou hráči těšit na detailnější animace postav a nový kolizní systém, díky němuž bude porcování nadpřirozených postav vypadat přirozeněji než kdykoliv předtím.

Sony má tedy v rukávu další eso, které se chystá vymačkat jako citrón. Žádný z dílů série God of War nebyl nikdy slabý, nemůže ovšem nastat ta situace, kdy scénáristi vyhoří nejenom po stránce příběhových témat, ale také tvůrčích myšlenek? Může, ale v případě God of War: Ascension k tomu nejspíše nedojde. Oficiální datum vydání bude teprve odhaleno.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama