MotorStorm Pacific Rift Článek MotorStorm Pacific Rift - dojmy z E3 dema

MotorStorm Pacific Rift - dojmy z E3 dema

sleepless.

sleepless.

30. 7. 2008 22:26 2
Reklama

Z MotorStormu se stala hvězda PS3 launche. Tři a půl milionu prodaných kopií není plácnutí do vody, to už na té hře zatraceně něco být muselo! Přesto se nedá popřít, že to bylo vlastně jen velké a odladěné technology demo a vývojáři sami se bez okolků přiznávají k řadě chyb - amatérský multiplayer bez moderní infrastruktury (server browser třeba), málo tratí, šílený loading, hře chyběla duše a podpora offline multiplayeru a tak dále. Přesto všechno je MotorStorm stále zábavná hra, slušné nakročení nové série, kterou snad o krok dále zavede pokračování Pacific Rift, které jsme podrobili malému hands-on testu. Škoda, že E3 dome obsahuje pouze 2 tratě.

Cascade Falls

Tento okruh patří do vodní skupiny závodních tratí, které se tematický i designově podřizují elementu vody a kromě vodopádů a poměrně husté vegetace přinesou spoustu zrádných jezírek, potůčků, kaluží a s tím spojených bahnitých břehů a převisů. Jde o malý a krátký okruh, který jde proti filozofii prvního dílu, jehož tratě se v převážné většině soustředily na otevřené úseky s dostatečným prostorem k manévrování. Tohle v Cascade Falls zcela chybí, ať už si zvolíte kteroukoli zhruba ze tří dostupných cest odpovídajících papírově trojici vozítek, které demo pro tuto trať nabízí – motorka, monster truck, racing truck.

Krátký úsek těsně po startu se sice chvilku otevírá a vybízí k použití boostu, ale je to klam, z něhož vás za krátko vyvede ostrá zatáčka. Na této trati se třeba s monster truckem opravdu nevyřádíte. Než se těžká a líně reagující potvora rozjede, už aby se brzdilo a zatáčelo. S racing truckem je to podobné a jediným vhodným vozítkem je tedy rychle reagující motorka. Cascade Falls tedy není nijak zvlášť zajímavá a zábavná trať, které navíc chybí variabilita a versatilita v použití vozidel. Několika různých cest, které jsou určené pro jednotlivé typy dopravních prostředků, to je základní koncept MotorStormu a tratě, které se toho nedrží, by možná ve hře být neměly. V Cascade Falls navíc hustá vegetace ve spolupráci s kamerou vytváří momenty, kdy vážně člověk netuší, kam se řítí, přinejmenším dokud danou trať nemá vypálenou do mozku.

Přesto však mučení na této trati přineslo své ovoce v podobě důležitých informací. Vozítka se ovládají stejně jako v prvním díle, stejně se i chovají. Dupnutí na brzdu těsně před zatáčkou už se nic nezachrání ani na suchém povrchu, nedej bože na blátě. Ostatně, už první díl nebyl co do ovládání a chování vozů naprostá arkáda. Další zajímavost se týká nových ofenzivních možností. S pomocí analogových páček můžete soupeře v boji stroj na stroj docela obstojně prudit a prudit až jej vypurdíte přímo proti stromu, či skály. Interakce tratí je rovněž na mnohem vyšším levelu než v prvním díle, když můžete soupeře nas*rat s pomocí vegetace. Když vám šlehne větev přímo do stroje a jedete na motorce, je to rovnou na šipku do louže.  Ale i voda může být občas užitečná. Motorky rybníček na Cascade Falls výrazně zpomalí, velké trucky se bát nemusí. Pro všechny stroje však platí, že najetí do vody je ochladí a umožní držet o chlup déle boost. To je solidní strategický prvek, stejně jako jiné nástrahy na trati.

Rain God Spires

Jako den a noc působí při srovnání tratě Cascade Falls a Rain God Spires. Ta první je nezajímavá projížďka zelenou džunglí s rybníčky, druhá člověka vynese skoro až k nebesům, kde jej nechá skákat po vysutých rampách a klidně i 8-10 sekund plachtit úžasně vzduchem. Rain God Spires patří do skupiny vzdušných tratí, které se budou soustředit na proradné skokánky a ještě proradnější dopady z obrovských výšek. Vozítka lze totiž ve vzduchu natáčet a připravovat na dopad, který kvůli působení fyziky rozhodně nebude automaticky vždy do telemarku. Když si k tomu připočtete drsné strkanice u nájezdových ramp, tak každý nádherný skok na této trati znamená buď  a nebo.  Buď soupeře na nájezdu přechytračíte a na dopadu (pokud se nezjančíte) naberete náskok, nebo vás odporný fousatý motorkář odstrčí a nájezd vás pošle do vzdušné vrtule či rovnou do skály.

Ani na Rain God Spires nechybí troška všudypřítomné džungle, v níž se ztratí zákeřné pařezy a kameny, ale už člověk nemusí bojovat s kamerou a listím, které tohle haraburdí zakrývá na Cascade Falls. Trať je samozřejmě protkána několika alternativními cestami, a tentokrát už každá z nich opravdu pasuje na přednosti a nedostatky jednoho v demu nabízených vozů – bugina, rallye auto, racing truck. Samotného závodu se pak účastní ještě motorky, jejichž řidiči mají nepříjemný zvyk „podlamovat“ buginám kolečka a tím je obracet na krunýř jako velké želvy. Ale k tomu jsou buginy náchylné tak jako tak, což je jedna ze základních nevýhod a předností zároveň u tohoto druhu vozítek. Právě na trati Rain God Spires jsme se Zdenkem vyzkoušeli novinku – splitscreen multiplayer pro 2 - 4 hráče. Pruhy pro každého z nich nejsou moc široké a znalost tratě je pro tento herní mód podmínkou, protože se není kam rozhlížet. Nicméně už v beta demu byl lokální multiplayer nesmírně zábavný. Není nad to si to se soupeřem vyřídit hned na místě, namísto bezcílného lamentování přes internet na bůhvíjakého anonymního darebáka.

Prague Showdown

Nemusím snad dodávat, že bylo demo obsahově i funkčně velmi omezené. Dvě tratě, pár vozítek, toť vše. Splnilo však svůj účel. Ukázalo, že větší interaktivita tratí a častější boje se soupeři hře propůjčují ono nepojmenovatelné kouzlo, které jedničce tak nějak chybělo. Lokální multiplayer je také rozhodně jednou z užitečných novinek, což se nedá říci o zařazení monster trucků. Ale to snad plná verze hry ospravedlní odpovídajícími tratěmi. Z těch dvou v demu byla jedna nudná, jedna skvělá. Obecně je vnímání kvality designu tratí založeno na subjektivních pocitech, tentokrát však  Cascade Falls neocením kladně hlavně kvůli chybám objektivním. Je moc malá, nerozumí si s kamerou a nepodporuje různé vozidla a tím pádem styl jízdy. Znovu, ale opakuji, tohle je beta demo. MotorStorm Pacific Rift vyjde někdy letos a než k tomu dojde, tak snad uvidíme více tratí, hlavně ze dvou zbývajících skupin, které jsou svým designem podřízeny elementu ohně a země. Úprk před stékající lávou mě vždycky lákal.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama