The Order: 1886 Článek The Order: 1886

The Order: 1886

Dan Kremser

Dan Kremser

14. 6. 2013 22:00
Reklama

Od letošní E3 se čekalo opravdu hodně a většina našich tajných snů dokonce byla naplněna. Ano, nedočkali jsme se již několik let vyhlíženého The Last Guardian a chyběl proklamovaný Fallout nebo Prey 2. Pravdou také je, že se většina nových oznámení se točila okolo pokračování již zaběhlých sérií a zase tolik překvapení jsme letos nezažili. Naštěstí se ale našly i světlé výjimky, přičemž nade všechny vyčníval nový černý kůň ze stáje Sony. Nebo vám snad přijde viktoriánský Londýn, alternativní minulost a strhující vizuální zpracování málo?

Podložený potenciál

Většina už určitě ví, že se samozřejmě bavíme o jednom z velkých překvapení, o The Order 1886, který vzniká ve studiu Ready At Dawn. Vývojáři sice trochu neznámí a s ostruhami maximálně z PSP, ale zato s pořádnými vizemi a podle prvních informací a zveřejněného traileru také ohromným potenciálem. Na celou tu srandu navíc dohlížejí zkušení harcovníci z prominentních studií Sony umístěných v Santa Monice, kteří mají na svědomí například sérii God of War.

A že to bude potřeba je jasné už nyní. Podle prvních informací je totiž The Order pouze jakousi první testovací vlaštovkou něčeho mnohem většího. Z toho, co původně vypadalo jako narychlo splácaný nápad pro účely tiskovky Sony, se totiž vyklubal do detailu promyšlený projekt, jehož kořeny sahají až deset let nazpět. První myšlenku na novou IP odehrávající se v alternativní minulosti dostali v Kalifornii už okolo roku 2000, ale vzhledem k tehdejším technologickým omezením šla idea také rychle k ledu. Znovuoživení se projekt dočkal až zhruba před 4 lety, kdy se poprvé v interních studiích Sony začalo spekulovat o možném nástupci PS3, a tedy i o dosti výkonné mašince pro ambice Ready At Dawn.

Proti realitě

A co že to vlastně The Order: 1886 ve skutečnosti je? Podle slov spoluzakladatele studia se bude jednat o střílečku viděnou pohledem třetí osoby zasazenou do alternativní minulosti, ve které přinesla průmyslová revoluce lidstvu mnohem více, než se dnes učíme v dějepise. Ohromující trailer ostatně poskytl pohled na Londýn, nad kterým se proháněly vzducholodě a jehož obyvatelé, respektive hlavní hrdinové, disponovali zbraněmi a nástroji pro druhou polovinu 19. století vskutku netypickými. Celý příběh se pak bude točit okolo Galahada a jeho čtyř parťáků, jež jsou všichni členy tajuplného řádu, který dal hře i samotný název.

"Order má být hlavně jakýmsi odrazovým můstkem, na který v případě úspěchu budou autoři moci navázat výdělečnou sérii."

Tento řád má za úkol chránit lidstvo před nebezpečím z venčí. Před magickými kreaturami a stvůrami, které mají na lidský druh tak trochu zálusk a nebo jen prostě neumějí žít s lidmi v míru. Z toho, co zatím víme, lze usuzovat, že se hra pustí do vod steampunku a bude míchat industriální dobu, viktoriánskou Anglii a velice pohledný reálný základ s prvky magie a nadpřirozena. Zkrátka je toho docela dost a ani není divu, když to, co uvidíme ve hře, bude jen pouhým střípkem velmi rozsáhlé mytologie a světa, který za poslední 4 roky autoři vytvořili. Všechno se ale nebude točit pouze okolo fiktivních postav. Docela velkou roli by měli hrát v příběhu i reálné osobnosti a to dokonce ani ne nutně ty, které skutečně žily v 19. století. Taky v tom trošku vidíte seriál Sanctuary?

Posouvání hranic

Ačkoli jsou prozatím vývojáři skoupí na slovo, už jsme se stačili dozvědět, že o celém námětu je už od začátku uvažováno především jakožto o sérii a nikoli pouze o jediné hře. Order má být hlavně jakýmsi odrazovým můstkem, na který v případě úspěchu budou autoři moci navázat výdělečnou sérii ne nepodobnou Dishonored a svým způsobem dokonce i Assassin´s Creed. A že mají čím navazovat, dokazuje například fakt, že základní myšlenka pochází z obsáhlých velšských pověstí a samotný trailer docela významně odkazuje přímo na legendárního Artuše a jeho rytíře kulatého stolu. Vývojáři nevylučují, že hra bude protkána celou řadou odkazů a na první pohled zcela nesouvisejících příběhů, aby nebylo pozadí tak průhledné a mohli jste se těšit na zajímavé rozuzlení. Inspirace u veleúspěšného Assassin´s Creed je tedy více než okatá, jen tím centrálním prvkem není Animus, ale řád chránící lidstvo před vlkodlaky a dalšími potvorami.

Ohromné plány a do detailu promyšlený svět okatě se podobající The Secret Worldu z pera Ragnara Tørnquista však nejsou jedinými megalomanskými vlastnostmi hry. Vedle zajímavého námětu je slibováno také naprosto neprůstřelné ztvárnění. Vývojáři se dušují, že předvedený trailer je celý vytvořený v enginu hry, a že nehodlají u výsledného díla v ničem slevit z nyní nastavené laťky. Zároveň dokonce slibují, že hodlají posunout filmový zážitek titulů jako je Uncharted na úplně novou úroveň. Máme se prý těšit na smazání hranice mezi cut scénami, respektive vyprávěním příběhu a samotným hraním. Prakticky by neměly existovat žádné otravné loadingy nebo okaté střihy. Samozřejmě však za cenu ztráty jakékoli svobody. Již nyní máme potvrzeno, že hra bude striktně lineární.

Naštěstí ale nemusíte začít smutnit. O konkurenci pro Dishonored nebo Thiefa pochopitelně v tomto ohledu zcela jistě nepůjde, ale to neznamená, že ještě nakonec nemůžeme být příjemně překvapeni. V zákulisí se totiž začíná mluvit o mixu mezi střílečkou a akční adventurou tak, aby bylo dosaženo co možná nejfilmovějšího a nejzajímavějšího zážitku. Vedle mixování žánrů pak Ready At Dawn experimentují také s filmovými technikami, jako jsou různé kamerové filtry nebo jemné zrnění obrazu. Možná tedy zpestření ve stylu druhého Kane & Lynch, kterému podobné detaily slušely.

Nový řád

Ať tak či onak, The Order: 1886 působí zajímavě. Rozhodně se nebude jednat o titul, který má v plánu držet se zkrátka nebo dokonce hrát druhé housle. Autoři už od začátku tvoří hit a zatím to vypadá, že tomu podřídili úplně všechno. Sliby o struhující grafice a všech těch filmových blbůstkách jsou zatím především v teoretické rovině a samotná hratelnost se tváří až příliš tajuplně na to, abychom mohli vynášet konečné soudy. Pokud se ale skutečně bude jednat o mix Dishonored, Assassin´s Creed a slušné střílečky, na který to momentálně vypadá, určitě si nebudeme stěžovat. Už vůbec si pak nebudeme stěžovat na maximálně zajímavý námět, propracovaný herní svět a především naprosto stylové zasazení do viktoriánské Anglie smíchané s prvky magie. My to nazýváme steampunk, autoři dávají přednost označení neo-viktoriánství a hráči si celou hru klidně mohou překřtít na neo-game. Právě tak se totiž The Order s celým svým potenciálem a ambicemi právě teď tváří.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama