Heavy Rain

Recenzovaná verze: PlayStation 3
10. únor 2010 00:31 / Martin Bach / Recenze / Diskuze (55)

Související hra

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
16582606
epiral napsal 2. 5. 2010 v 21.12

Konečně pořádná hra u které musí člověk i přemýšlet. hodně hustá atmosféra. fakt luxusní kousek :)

Nahlásit nevhodný obsah

3178036
Joseph napsal 22. 3. 2010 v 19.58

Opravdu hustota,parádní hra skvělý příběh a v několika pasážích přímo infarktové chvilky:-)Pro mě kandidát na hru roku.

Nahlásit nevhodný obsah

14487339
souza napsal 22. 3. 2010 v 19.09

Mě hra naprosto dostala i přesto,že jsem musel v jedné části použít k aktivaci tlačítka jazyk,protože jsem neměl volný prst:-)

Nahlásit nevhodný obsah

11007919
McJabbo napsal 28. 2. 2010 v 10.47

Tak jsem včera zkoukl asi tak třetinu Heavy Rain a jako sice grafika parádní, akční scény dost dobrý, ale příběh je jednak strašně klišoidní, spíš jak nějakej případ z Kriminálky z Las Vegas a hlavně je strašně děravej, plno nelogičností a nesmyslů. A ještě ke všemu mi to hrozně připomíná SAW, má to podobnej koncept a když tam máš pak úkol si uštípnout štípačkama prst tak to mě docela znechutilo. Takže nevim, nevim.

Jo, a ještě to taky hrozně vykrádá Fahrenheita - hlavní hrdina má výpadky paměti a jde po něm nejen twen zlej, ale i ti hodní, tedy policie a samozřejmě se objeví záhadná žena, která mu pomáhá. Mno, jako bych tu už někde viděl ...

A další věc, autoři se dušovali, že tam tentokrát nebude nic nadpřirozenýho ani sci-fy, ale detektivovy brejle a tajemná droga kterou bere ... to je hodně mim o realitu.

To red-icus: těch 50% možná v ČR, venku je to ale HODNĚ jinak.

Editováno: 28. 02. 2010 v 10.48

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 26. 2. 2010 v 17.36

vubec nevim, proc by mel nekdo zohlednovat PC hrace, kteri z 50ti procent (ano, ubiram nam) hraji piratsky kopie. Ve svete je bezny, ze maji lidi konzoli. Jediny vzteky pripustim ze strany xboxaku, kteri si ale kupodivu nikde (?) neztezuji... :D

Pcckari jako potencialni kupci, to tezko, uz ovladani je staveny na gamepage, viz peripetie, kdy sem fahrenheita chtel hrat na notebooku a proste chybela klavesnice ...

Nahlásit nevhodný obsah

20787546
FastIkarus napsal 15. 2. 2010 v 10.05

GlaDOS: No jo, potenciálně možná na pc pár kupců je, reálně prachy od Sony za exkluzivitu dostali hned. A pro Sony to jsou "jen" náklady na propagaci Plastationu jako takovýho.
Prachy světu prostě vládnou...

Nahlásit nevhodný obsah

11007919
McJabbo napsal 14. 2. 2010 v 16.21

GlaDOS: kvalitní!

Nahlásit nevhodný obsah

20834573
GlaDOS napsal 13. 2. 2010 v 21.06

A ten plyvanec jsem myslel tak, že se prostě na PCčkáře vys****, a přitom je mezi nimi spousta potenciálních kupců. Ano, je to jejich věc, ale mě tak přijde.

Nahlásit nevhodný obsah

20834573
GlaDOS napsal 13. 2. 2010 v 20.59

Já osobně nemám tolik peněz na konzoli. Ano, někdo ji preferuje před PC a já jim to neberu, ale já už nějakou dobu šetřím na nové PC, kde vychází skoro všechny tituly co na konzole a plno her je dobrých. Je tu prostě velký výběr. A už mě prostě nezbývají peníze na konzoli, nehledě na to, že bych ji potom asi neprodával, protože pokud je hra dobrá, rád si ji zahraji i více než 2x. Také máme malou CRT televizi, takže já si hry daleko více užiji na PC. Sice je fakt, že konzoli můžu připojit i na obrazovku (silverback: ano jde to), ale ztrácí se tím výhoda, že se u toho můžu vyvalit na pohovku. Výhoda je, že si zahraji dobrou hru, ale ta investice do konzole za to asi nestojí. Tím chci říct, že lepší by bylo hru vydat i na PC (jako to udělali i u Fahrenheita) a spokojení by byly všichni. Někteří (co mají peníze a chuť) si koupí tu konzoli jsou spokojeni taky. Ale ostatní (jako například já) co nechtějí jen kvůli nechuti autorů kupovat další elektroniku jsou prostě nespokojení a budou si stěžovat (jako já). Protože to je to jediné, co se dá dělat...

Nahlásit nevhodný obsah

20787546
FastIkarus napsal 12. 2. 2010 v 17.41

silverback: Ok, beru

Nahlásit nevhodný obsah

11007919
McJabbo napsal 12. 2. 2010 v 15.13

FastIkarus: já jsem nebrečel, já jsem konstatoval. Vím, že mě do ničeho nenutíš, ale děláš tady ze mě pako, protože nejsem ochoten investovat čas a peníze do koupi konzole kvůli jedné hře. Nejde jen o peníze, ale taky o čas a ten já nemám. Rozhodně ne na to abych sháněl po bazarech nebo an aukru jetou konzoli. Opekuji - nebrečím, jenom ten přístup dost dobře nechápu. To je celé. Nemluvě o dalších věcech - já například doma nemám vůbec televizi, nevím jestli jde konzole napojit na monitor, ale budiž. Dále jsem nikdy nedržel v ruce ovladač na konzoli - ok, asi jde o zvyk, ale proč bych měl proboha kvůli jedné hře 1. koupit pořádnou televizi, když už, ať to stojí za to 2. shánět a koupit novou konzoli 3. učit se ovládat na zcela jiném ovladači než jsem zvyklý (tzn.myš + klávesnice) 4. Shánět potom kupce až si hru zahraju. Nepřijde ti to trochu mimo? Můžeš namítat - "nojo, tak pak ti za to ta hra nestojí". Ne nestojí - ale stála by mi za to si ji koupit legálně na PC. To je celé.

Nahlásit nevhodný obsah

20828568
Ursus napsal 12. 2. 2010 v 14.51

Tak s tím hypem taky nesouhlasím. Dobrá reklama je dneska základ úspěšného prodeje v téhle branži (Mirror's Edge nebo Dead Space by mohli vyprávět). Vůbec bych řekl, že opravdu vyhypovaných her dneska moc není. Spíše standardní reklamní kampaň + potom to, co dělají fanoušci hry. Vyhypované je dneska podle mě dost Gran Turismo 5 a začínám mít pocit, že už se začíná dost hypovat Halo: Reach.

Nahlásit nevhodný obsah

20828568
Ursus napsal 12. 2. 2010 v 14.48

FastIkarus: Já když už koupím, tak nemám potom ani sílu tu hru prodat. :)

Nahlásit nevhodný obsah

20814279
Bob_Saint-Clair napsal 12. 2. 2010 v 14.10

Mě zkrátka přijde, že se tohleto děje u každé velké hry. Dneska to beru jako standart.
Žádný projekt Heavy Rain před vydáním PS3 neexistoval. NA E3 2006 se objevilo čistě technologické demo "The Casting" které bylo předehrou k mnohem později oznámené hře Heavy Rain.

Nahlásit nevhodný obsah

12225352
Ocelot_ napsal 12. 2. 2010 v 13.50

FastIkarus: Navíc první video lákájicí na projekt Heavy Rain bylo ještě před vydáním ps3

Nahlásit nevhodný obsah

20787546
FastIkarus napsal 12. 2. 2010 v 12.46

Collins: No já nevim, ale už třeba když se podívám kolik je venku různejch videí, to fakt nemá každá hra

Nahlásit nevhodný obsah

20814279
Bob_Saint-Clair napsal 12. 2. 2010 v 12.18

Obrovskej hype? Kdy a kde? :D Jsem si nějak nevšiml.
Navíc Cage si osobně stěžoval že SONY pro něj nepochopitelně propaguje třeba Dante's Inferno, místo toho aby rozjela maximální propagaci Heavy Rain.
To že Cage dostal prostor na každé výstavě, a celkově se o HR hodně mluvilo má být jako obrovskej hype? No, nevím ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20787546
FastIkarus napsal 12. 2. 2010 v 11.24

Collins: Jak víš, že za to můžou recenze a ne ten obrovskej hype, kterej ze Sony rozjeli prakticky v den oznámení?

Nahlásit nevhodný obsah

20814279
Bob_Saint-Clair napsal 12. 2. 2010 v 11.15

Koukám že Martin dal 8, a Jirka v Levelu 9. To je teda divný:D
Mě osobně jsou hodnocení skutečně u zadku, ale přece jen když se člověk podívá že se Heavy Rain po dobrých hodnoceních např. na Amazonu vyšplhala na první místo mezi videohramy, tak přece jen recenzenti maj velkou moc. Minimálně tedy pro prodejnost:D

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 11. 2. 2010 v 23.50

zda se mi to, nebo ted dostal pres vanoce xbox poradne na prdel a nakladacka stale jeste pokracuje ?
jako majitel xboxu sem koupil za poslednich 5 mesicu jen ted MassEffekt, zato na Ps3 sem toho nakoupil "pozehnane" :)

Nahlásit nevhodný obsah

20787546
FastIkarus napsal 11. 2. 2010 v 23.06

Ursus: Tak já se před pár lety dostal k MGS1 a od tý doby už mě ta série nepustila :)
Demon's Souls není problém koupit na eBayi, znám pár lidí, co to tak udělali. Ono vůbec kupovat hry u nás se moc nevyplatí, ideální řetězec je koupit novou hru v Anglii a za stejnou cenu ji prodat na Aukru.

Nahlásit nevhodný obsah

20828568
Ursus napsal 11. 2. 2010 v 22.22

FastIkarus: Nebo ještě lépe - koupit tu konzoli za 5 000 už použitou, a pokud to mám jenom na tu jednu, dvě hry, tak ji zase v podstatě za 5 000 prodat. I to se dá.
Ovšem je tady to riziko, které zmiňuješ - nezbavíš se už ani jedné. :) My takhle doma máme DS, PS2, Xbox, Xbox360 a Wii. Ale vždycky jsem nakonec šel do dané konzole až tehdy, když tam byla více než jedna hra, kterou jsem chtěl. Na PS3 je zatím jenom jedna - Heavy Rain. I když bych určitě zkusil i Metal Gear Solid 4, dokážu bez něj v pohodě žít. Čekám, co se urodí dál. Skvěle vypadá Demon's Souls, ale ten k nám ne a ne dovést. No, uvidíme. Ceny PS3 jsou už docela nízko (na Aukru jsem je viděl funkční i za 4 700,- a podobně).

Editováno: 11. 02. 2010 v 22.22

Nahlásit nevhodný obsah

20787546
FastIkarus napsal 11. 2. 2010 v 20.05

silverback: Tak jestli máš 35 tisíc na PC, ale pak už nemáš ve svém, nebo v rodinném, rozpočtu žádné rezervní peníze ze kterých můžeš čerpat a žiješ od výplaty k výplatě, tak je to těžké.
Nikoho nikam netlačím, ať si každý hraje co chce a na čem chce, jen mi přijde zbytečné tady brečet, jak si "nemůžu" zahrát nějakou hru, když je to otázka toho vzít 7 tisíc, koupit konzoli, zahrát si ty 2-3 vysněné hry a pak ji bez problému za půl roku za 6000 prodat.

Nahlásit nevhodný obsah

11007919
McJabbo napsal 11. 2. 2010 v 19.05

FastIkarus: V tom případě na to máš peníze, neživíš asi rodinu a jak sám říkáš - herní pc nemáš. Když já před rokem investoval 35tis. do herního PC nečekal jsem, že opravdu skvělé hry na moji platformu vycházet nebudou. Taky bych přímo neřekl plyvanec, je to jejich věc, ale každopádně přišli o zákazníka. Protože já rozhodně jako ty postupovat nemůžu - koupit si konzoli kvůli jedné, ani dvoum, ani třem hrám nemůžu.

Hurá! Funguje editace příspěvků! No jen jsem chtěl říct, že s GlaDOS naprosto souhlasím a psal jsem něco podobného o pár postů níže :).

Editováno: 11. 02. 2010 v 19.06

Nahlásit nevhodný obsah

20787546
FastIkarus napsal 11. 2. 2010 v 18.09

GlaDOS: Proč plyvanec? Já když chtěl hrát nějakou specifickou hru, tak jsem si řikal, že její platformu koupím, zahraju si ji a pokud nenajdu další zajímavou hru, tak zase prodám. V porovnání s pc je cena znatelně nižší a tak rychle neklesá, takže se dá snadno zase prodat...
Já si takhle koupil PS2 (kvůli MGS, abych zkusil FF a pak Ico/Shadow of Colossus), PSP (Patapon), Wii (nic konkrétního, jen že zkusím a uvidím) a letos po Vánocích PS3 (MGS4, LBP a obecně hry z posledních dvou let, herní pc nemám) a zatím jsem žádnou neprodal :)

Nahlásit nevhodný obsah

20834573
GlaDOS napsal 11. 2. 2010 v 16.30

Recenze dobrá, zbytečně moc nevyzrazuje z děje a dozvěděl jsem se zde přesně to, jak hra funguje. Jen mě štve, že si hru nezahraji. Konzoli nevlastním a svoje peníze hodlám radši investovat do pořádného PC, navíc si konzoli kvůli jednomu titulu kupovat nebudu. Fahrenheit považuju za jednu z těch nejlepších her (z mého hlediska), a o to víc mě mrzí exkluzivita pro konzole. Fuj, tohle se nedělá, je to jak plyvanec do tváře. Snad se po čase dočkáme pořádného portu.

Nahlásit nevhodný obsah

20786887
Blixa napsal 11. 2. 2010 v 02.11

da-a: Určitě je pravda, že ke konci hry jsou rozhodnutí fatálnější, to je vlastně i logické. Ze začátku toho moc pokazit nemůžete. Ale nemluvil bych ani o poslední čtvrtině, spíš mi připadlo, že chleba se začíná lámat už tak v polovině.

Nahlásit nevhodný obsah

20808476
GameEs napsal 11. 2. 2010 v 00.54

Moc povedená recenze, už se nemůžu dočkat až mi příjde speciálka z hmv :).

Nahlásit nevhodný obsah

3140505
AngryGirl napsal 11. 2. 2010 v 00.47

silverback: Super stranka! Diky :).

Nahlásit nevhodný obsah

20824379
da-a napsal 10. 2. 2010 v 23.38

Otázka: v recenzi na Eurogameru se hovoří o tom, že příběh je do tří čtvrtin striktně lineární a jakékoliv volby v něm jsou pro další rozvoj příběhu irelevantní. V téhle recenzi na hrej se naopak M. Bach zmiňuje o variabilitě příběhu a nic se nepíše o tom, že to platí jen pro poslední čtvrtinu hry. Tak jak to tedy je? Jak moc je hráči dovoleno v něm zapojovat se do plynutí příběhu? Zná někdo už teď odpověď (třeba i z jiných recenzí)?

Nahlásit nevhodný obsah

Heavy Rain

  • Vydavatel:
  • Žánr: Akční adventura
  • Datum vydání: 23. 02. 2010
  • Platformy: PC, PS3, PS4