Blizzcon 2023 - shrnutí a komentář
i Zdroj: Blizzard Entertainment
Témata Článek Blizzcon 2023 - shrnutí a komentář

Blizzcon 2023 - shrnutí a komentář

Lukáš Černohorský

Lukáš Černohorský

9. 11. 2023 19:30 2

Po dlouhých čtyřech letech se v kalifornském Anaheimu spolu opět mohli setkat fanoušci her od Blizzard Entertaiment.

Reklama

Asi neexistuje herní firma, která by mě ovlivnila svými hrami více než samotný Blizzard. Podívat se jako fanoušek na samotný veletrh, kde se oslavují tyto hry, je pro mě zatím pouze zbožným přáním - nicméně tisíce fanoušků pravidelně odhodlají a cestují klidně přes půlku světa. Samotné detaily ohledně odhalených nebo současných her popsali moji kolegové už v rámci novinek, takže se spíše rozepíšu, jak probíhal samotný Blizzcon a co bylo zcela nejpodstatnější. 

V mé herní sociální bublině je to samozřejmě velká událost. V rámci guildovního fóra na Discordu jela diskuze celé dny i skrze noc. A dík nejmenovanému kolegovi warriorovi, který chtěl zůstat v anonymitě, jsme dokonce získali i nějaké info, které nešlo oficiálními kanály. On se totiž „Radeghost“ (můj holandský kamarád) rozhodl cestovat se svojí přítelkyní za velkou louži, aby si tento svátek užil na vlastní kůži. Ups!

Akce začala již v pátek 3.11. a v podvečer začínal samotný ceremoniál. Zahájil ho samotný Mike Ybarra, jeden z prezidentů firmy. Poděkoval všem za účast, i hráčům u obrazovek a velmi dojatě mluvil o tom, jak je tento svátek důležitý i pro samotné vývojáře. Potkat se s hráči, prodiskutovat hry, a hlavně představit budoucnost oněch her. Následně pozval na pódium Phila Spencera, který vede herní divizi u Microsoftu, aby řekl několik slov. Nejednalo se o nějak výrazné překvapení, vzhledem k tomu, že před několika týdny konečně proběhla dlouho oznámená akvizice. 

A pak jsme se konečně dočkali oněch her.

Overwatch 2

Budoucnost Overwatche leží ve hvězdách. Je vidět, že studio chce posouvat hru určitým směrem a díky mikrotransakcím mohou přidávat pravidelné sezóny a hrnout stále nový obsah. Největším překvapením bylo představení nového hrdiny, který jakoby z oka vypadl postavě Mauiho z Disney filmu Moana, kterého nadaboval Dwayne „The Rock“ Johnson. Postava je tank a jmenuje se Mauga. Sice bude hratelná až v další sezóně, ale všichni jsme si ji mohli otestovat po skončení ceremoniálu až do konce Blizzconu. Nový tank disponuje dvěma těžkými kulomety, velkým býkovským rozběhem a samozřejmě několika drsnými hláškami. 

Mohu potvrdit, že se za něj za hraje zase trošku jinak, i když v mnohém připomíná již známé tanky. Celý víkend ostatně byl viděn v téměř každé hře. Nevím, jestli bude mojí stálicí, to ukáže čas a hlavně taky to, až si ho vyzkouším trošku více než jen na několik her. Rozhodně se ale stal zajímavým osvěžením stávajícího ansámblu postav. 

Dále má Overwatch plány na několik sezón dopředu a tvůrci tak mohli trošičku poodhalit závoj tajemna ohledně dalších postav. Vypadá to, že v následujícím roce dostaneme opravdu mnoho nových hrdinů. O příběhovém zážitku či kampani pro jednoho hráče bohužel nepadlo během ceremoniálu ani slovo. 

Diablo IV

Hned po Overwatchi dorazili ředitel vývoje Diabla – Rod Fergusson. Fanoušci ho opět přivítali velkým potleskem a dostali jsme další velké oznámení. První (všichni jsme si všimli, že tvůrci zdůraznili slovo první, takže očekávám že v příběhových přídavcích bude Blizzard ještě pokračovat) příběhový přídavek pro Diablo IV s podtitulem Vessel of Hatred. Červená se změnila na zelenou, protože se vrátíme do staré dobré Torajanské džungle a Kurastu, které známe z druhého dílu. Navíc se dočkáme i zcela nové herní třídy, která v sérii ještě dosud nebyla. Můžeme tedy pouze spekulovat která to bude. Přídavek by měl přijít ke konci příštího roku a přinese i zcela novou herní oblast. Příběh bude navazovat na konec Diabla IV, a půjdeme tedy po stopách Pána Nenávisti Mephista.

Taky tvůrci zdůraznili, že naslouchají komunitě a pracují na několika „Quality of Life“. 

Heartstone

Po Diablu přišla další velká značka na scénu a byl to Warcraft, který bude slavit za chvíli výročí (bohužel už teď mohu prozradit, že Starcraftu jsme se nedočkali). Franšízu odpálili karetní hrou Heartstone, kterou taky čeká nové rozšíření. Tentokrát z divokého západu a vývojáři všem navrátivším se hráčům dají speciální balíček, aby mohli po hlavě vpadnut zpátky do hry, i když ji delší dobu třeba nehráli. 

Warcraft Rumble

Během ceremoniálu mohli hráči začít stahovat a hrát novou mobilní hru. Pro lidi, kteří si vytvořili registraci u hry, ji mohli hrát od pár dní dříve. Jedná se o strategickou hru podobnou Tower defense. Díky roztomilé grafice a dabingu tak snadno poznáte známý svět Azerothu a díky velmi jednoduchému ovládání se snažíte překvapit či přebít soupeře v nikterak velkých arénách. Během hry se potkáte i s několika velmi ikonickými bossy. 

Za sebe mohu říct (a nejsem v žádném případě mobilní hráč), že hra je zábavná až téměř návyková. Byl jsem schopný jí hrát i dvě hodiny v kuse a prokousával se stále k novým postavičkám. Optimalizace na mém telefonu je perfektní a na verzi iOS 17.1. hra nemá žádné technické problémy ani dlouhé načítání. Mikrotransakce tu samozřejmě najdete, ale nejsou nijak nutné. Prozatím jsem během pár dní během Blizzconu se dostal ke konci třetí lokace z celkových osmi. 

WoW Classic

Toho nejpodivnějšího oznámení jsme se dočkali u World of Warcraft Classic. Classic rozšíří tzv. Season of Discovery, kdy budou hráči prozkoumávat Azeroth z cela jiné perspektivy. Maximální level bude 25, kdy se hned po dokončení hráči potkají s dalšími 25 levely nového obsahu. Nejpodivnější na celé věci bude, že mnohé herní třídy budou zastávat zcela nové schopnosti či talenty. Jako příklad uvedli Warlocka, který bude tankovat a mága, který bude léčit. Na hráče čeká zcela nový raid pro deset lidí a taky noví bossové, mechaniky i odměny. Start tohoto experimentu je plánován na konec listopadu. 

Ta druhá nepříliš překvapivá informace je, že Classic hráče čeká nový datadisk. A to starý dobrý Cataclysm. Ehm „dobrý“. Jednalo se o expanzi, která během let, kdy byla aktivní, způsobila největší odliv hráčů. Studio si to však dle svých slov uvědomuje a svoje kroky konzultují s tzv. Community Council. Datadisk by tedy měl přinést mnohem lepší herní zážitek a tvůrci se snaží vyvarovat chyb, které dříve udělali. Uvidíme, jak jim tento krok vyjde.

WoW Retail

To nejlepší si však Blizzcon nechal na konec. V momentě, kdy dorazil na pódium Chris Metzen, tak sklidil i ovace vestoje a celým sálem se nesl jekot a tleskání rukou. Tatíček všech velkých značek, náš Warchief, se vrátil a měl slzy v očích. Bylo vidět, že na něj všichni čekali. Je to zkrátka jedna z ikon této firmy a jeho energie se nesla celým plným sálem. Mohli jsme si na něm sice všimnout, že díky zdravotním problémům za ty roky zestárl, ale že mu tohle chybělo a nyní byl doma. 

Jakmile rozproudil dav, tak jsme se dočkali oznámení nejen jednoho, nejen dvou, ale rovnou třech nových expanzí pro World of Warcraft. Tzv. Worldsoul Saga bude tvořena třemi expanzemi v následujících letech, přičemž první ponese název The War Within a bude startovat na podzim příštího roku. Další se budou jmenovat Midnight a The Last Titan. 

Bylo řečeno, že by Blizzard chtěl vydávat expanze častěji… ale další informace ohledně vydání jsme se nedočkali. Ale vzhledem k tomu, že takovéto sliby už tu jednou padly (eeechm Warlords of Draenor), tak si nejsem jistý, jak přesně tento lineup dodrží. Každopádně oznámení proběhlo i s novým trailerem ve kterém se ukazuje (M)Anduin, který se vrací z dělání daily Questů v Shadowlands, aby se popral s novou hrozbou sužující Azeroth a ve videu ho doprovází i Thrall. 

Informací během celého víkendu bylo nakonec ohledně nových expanzí bezpočet, takže vypíchnu pouze ty nejdůležitější. Tedy to, že budeme mít nové Hero talenty, čtyři nové zóny, novou Allied race, rozšířený Dragonriding, Cross-realm guildy a Mythic progressy v raidu a nový systém pro alt postavy tzv. Warbands. Tvůrci se hodně zaměřují také na nové „Quality of Life“ a tedy zlepšování hraní. Hraní by tedy mělo být mnohem pohodlnější pro lidi, kteří hrají s více postavami. 

Shrnutí

Je pravda, že na nový Blizzcon se čekalo velmi dlouho díky firemním problémům i celosvětové pandemii – ale přesto se Blizzcon vrátil s plnou parádou. Jistě zamrzí mlčení o nových IP hrách či oblíbených značek jako Starcraft… ale nyní se již mohou začít jednání mezi Blizzardem a Microsoftem a uvidíme, jakých dalších nových oznámení se dočkáme. Z pohledu fanouška to byl skutečný třídenní svátek, který splnil, co mohl. Dle mnohých se jednalo o jeden z nejlepších Blizzconů vůbec. 

Kolega z discordu doplnil, že fronty byly obrovské, a i s dražší verzí lístků musel někdy čekat déle, než bylo slibováno. Přestože celkově se jednalo o zážitek, tak občas organizace pokulhávala. Nicméně si vystál i frontu k podpisu od tvůrců a i když se zdála nekonečná, tak ve výsledku byli všichni ochotní a prohodil s nimi pár slov. Nechyběla cosplay soutěž, různé další soutěže, a velké či malé suvenýry na každém rohu. 

Ve výsledku si myslím, že každý fanoušek těchto franšíz bude spokojen a v další roce se dočkáme hodně nového obsahu. Jen škoda těch nových neoznámených her. Tak třeba příště. Anebo jindy. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama