Proč byl zrušen reboot Jaka & Daxtera?
Ještě před tím než se vývojáři z Naughty Dog vrhli na vývoj kritiky i hráči milovaného titulu The Last of Us, pracovali na rebootu ikonické série Jak & Daxter. Proč se od rebootu upustilo vysvětlit kreativní ředitel Neil Druckmann na konferenci Torronto IGDA 2013.
Po úspěchu s Uncharted 2 v roce 2009 se vedení rozhodlo vytvořit sekundární tým, který bude pracovat na něčem novém, zatímco "tým jedna" bude pokračovat v sérii Uncharted. Tento sekundární tým dostal za úkol zrebootovat Jaka & Daxtera: "Naším úkolem bylo vytvořit reboot, strávili jsme dlouhé hodiny prozkoumáváním světa Jaka & Daxtera a následně pak stejný čas přemýšlením, jak by to šlo udělat."
Tým dva dle jeho šéfa Druckmanna nakonec přišel s velmi zajímavými nápady, ovšem postupem času si uvědomil, že tyto nápady přesahují tvář značky Jak & Daxter. Jak tvrdí sám Druckmann, hra kterou měli na papíře, by měla s původní sérii společné jen jméno. Podřídit se marketingu - to Druckmann nechtěl a tak se rozhodl jednat.
"Jednoho dne jsem šel za šéfem a zeptal se, jestli to musíme dělat. Řekl mi, že ne, že jen chtěl abychom do začátku pracovali se známou věcí a ať klidně přijdeme s něčím novým," vypráví Druckmann.
Tím "něčím novým" bylo samozřejmě The Last of Us.
Pokud vás celý příběh zajímá víc, určitě zkouknětě záznam celého keynotu.