ps-move-mix-vanoce-v-pohybu
Time Crisis 4 Článek PS Move mix: Vánoce v pohybu

PS Move mix: Vánoce v pohybu

Jiří Bigas

Jiří Bigas

16. 12. 2010 23:54 3
Reklama

Kinect i Move jsou na trhu už nějaký ten čas, a tak konečně dochází na lámání chleba. Namísto papírového trumfování, která technologie dál „dočurá“, už Microsoftu a Sony nezbývá než měřit vzájemné síly tím nejdůležitějším, tedy samotnými hrami. A nemá smysl chodit dlouho kolem horké kaše, řekneme vám, že to není úplně pěkný pohled. Launchové tituly už pomalu odvál čas a s nimi i pozlátko veškeré revoluce. Namísto toho, aby Sony využila svůj drobný náskok a do boje o předvánoční trh poslala druhou generaci o poznání vyspělejších her, ale čeká majitele Move pořádný šok.

Na paškál jsme si vzali čtveřici aktuálních titulů, které se ucházejí o přízeň zákazníků jakožto potenciální vánoční dárky. Velice bychom se ale divili, kdyby některý z nich přesvědčil náruživého hráče, že se mu investice do pohybového ovládání vyplatí. Podobné nemastné a neslané pokusy totiž odpůrce pohybových novinek spíše utvrdí v jejich přesvědčení, že jde jen o kratochvíli pro sváteční pařany. A přitom by byla velká škoda úžasný potenciál technologie Move nevyužít. Nicméně v tuto chvíli její hry bohužel připomínají nejisté přešlapování vývojářů pro Wii, kde se rovněž hráči jen výjimečně dočkají her, které by vybředly ze zavedených letitých škatulek.

The Shoot

Střílečky patří odjakživa mezi nejoblíbenější hry vůbec. The Shoot je zástupcem vymírajících kolejnicových akcí, které všichni dobře známe z automatů. Na rozdíl třeba od série Virtua Cop, ale The Shoot není původem hra z coin-opu a titul vznikl výhradně pro potřeby Move. Jeho název je v podstatě slovní hříčkou a neodkazuje jen na prostý fakt, že prst skoro nesundáte ze spouště, ale i méně zřejmou skutečnost, že vás hra postaví před filmovou kameru. Veškerá akce se tak odehrává na place, kdy jako neohrožený kaskadér plníte pokyny vzteklého režiséra. Neobvyklému prostředí odpovídá i mírně originální vizuální stylizace, kdy častěji než skutečné nepřátele kosíte nejrůznější kulisy a papundeklové panáky. Titul je tak jako stvořený pro menší hráče, čemuž odpovídá i nižší obtížnost, než je u tohoto typu her obvykle zvykem.

Jakkoli výjimečně se ale The Shoot snaží tvářit, v jádru jde o primitivní a nijak atraktivní akci. Když si odmyslíte svět stříbrného plátna, zbude vám jen laciná technická stránka, několik málo speciálních akcí a pár hodin času, než ze hry vytěžíte první poslední. Pokud máte po ruce parťáka a druhý ovladač, lze už hovořit o slušné legraci, ale jakkoli jsou nejrůznější filmová prostředí pestrá – podle toho, jaký snímek zrovna „točíte“ – pouhá pětice kulis vás nadlouho k obrazovce nepřitáhne. Pochválit lze autory alespoň za to, že všechny úrovně na vás skutečně dýchnou atmosférou dobových hollywoodských bijáků, ať už se musíte prostřílet saloonem na divokém západě, porazit robotická monstra v béčkovém sci-fi, nebo rozpoutat peklo jako nelítostný gangster ve variaci na Kmotra.

Hodnocení: 5/10

Time Crisis: Razing Storm

Důkazem nevelké variability současných pohybových her je i jejich další zástupce. Time Crisis: Razing Storm má pochopitelně rovněž kořeny na coin-opech, kde získal popularitu díky prosté chytlavé hratelnosti a samozřejmě i elementárnímu faktu, že člověk mohl třímat v rukou originální plastovou bambitku. Série Time Crisis je na konzolích od Sony už dlouho jako doma a její pokračování se poměrně pravidelně s nějakým tím odstupem času po automatech dostávají i na konzole. Až donedávna ale byl nákup podobné hry spojen s nutností investovat do už zmíněné pistole. A tu, přiznejme si, člověk opravdu využil jen v pár titulech. S příchodem Move má šanci propadnout kouzlu Time Crisis každý. Budete o to ale stát?

Zatímco ještě před pár lety šlo o relativně originální a zajímavý koncept, jenž těžil i z přesvědčivého vizuálního zpracování, dnes Time Crisis připomíná nějaký v čase ztracený artefakt. Základem hry je klasický arkádový mód, ve kterém střílíte na vše, co se pohne, tu a tam přebijete zbraň, nebo se skryjete za překážkou a zase dál vesele rozséváte smrt. Pohyb nemůžete nijak ovlivnit a za pár desítek minut koukáte na závěrečné titulky. Prostě hra z automatu. Vývojáři si ale zřejmě svůj žánrový hendikep uvědomili, a tak hru trochu napumpovali steroidy. Předně přidali příběhový mód, který jednak přináší dalších pár hodin zábavy, ale hlavně se z Time Crisis snaží udělat klasickou FPS. Pokud je mi známo, prvně se tak v této sérii budete moci relativně svobodně vypravit, kam se vám zachce – pokud ovšem máte doma i navigační ovladač. Hra pak nejvíce připomíná FPS z Wii, jako je Metroid, hraje se ale naneštěstí mnohem hůře.

Je vám to málo? Nevadí, v Time Crisis: Razing Storm na váš totiž ještě čeká, a to se podržte, multiplayer v podobě klasického deathmatche. Co na tom, že je naprosto k ničemu a působí spíš jako špatný vtip. Ani to ale autorům nestačilo, a tak vám na disk s hrou přihodili ještě rovné dva tituly navrch – postarší Time Crisis 4 a bukanýrskou akci Deadstorm Pirates, která je i přes skromnou délku díky originálnímu prostředí docela milým bonusem. Kolem a kolem vzato, člověk dostane vrchovatou porci střílení, kterou snad ani nemuseli vývojáři přifukovat trochu neohrabaným pokusem o japonskou variaci na evropské FPS. Pokud máte tento typ her rádi, udělá vám i díky zajímavějšímu technickému zpracování určitě větší radost než komorní The Shoot.

Hodnocení: 6/10

The Fight: Lights Out

A další pán na holení. Bojovky se zdají rovněž patřit mezi nejfrekventovanější žánr nových pohybových platforem. Chraňte nás ale bohové, jestli všechny dopadnou tak, jako právě The Fight. Pokud se vám líbil film Klub rváčů, mohou ve vás obrázky ze hry vzbudit dojem, že tady na vás čeká ta pravá porce pouličního zápasení. Ve skutečnosti se ale dočkáte titulu, který neměl v této podobě vůbec spatřit světlo světa. Na jedné straně nabízí poměrně solidní audiovizuální zpracování a může se pochlubit i hodně stylovým úvodem, jímž vás provede největší mexický borec Danny Trejo. Bez něj by ze hry nezbylo skoro nic, protože zdlouhavý tutoriál dokážete absolvovat jen díky jeho charismatické osobnosti. Veškerá pozitiva ale blednou ve stínu příšerného ovládání, které má do nějaké pohybové revoluce na míle daleko. Kdo nemá dva Move ovladače, bude muset v levačce třímat klasický DualShock a věřte, že zasadit s ním jedinou ránu znamená koledovat si o duševní zdraví. Pravačka s Movem se zdá být na první pohled přesvědčivější, ale bůhvíjaké přesnosti se nedočkáte. Veškeré vaše pachtění navíc neustále sabotuje děsivá kamera. Ruce pryč.

Hodnocení: 4/10

TV Superstars

Ohodnotit nějak nezaujatě TV Superstars je úkol hodný mistra. Co dobrého si koneckonců pomyslet o hře, v níž se máte stát televizní celebritou? Pokud podobné rodinné minihry mají představovat dalšího tradičního zástupce pohybových titulů, pak nezbývá než se hrozit toho, zda-li už jsme v případě TV Superstars dopadli na pomyslné žánrové dno, anebo nás čekají ještě šílenější pokusy. Osobně proti tomuto druhu her nic nemám, ale způsob, kterým se prezentuje TV Superstars, je opravdu bizarní. Avatar s vaší vlastní tváří a hláškou absolvuje stupidní televizní show, módní přehlídky i kuchařské pořady s jediným cílem – stát se slavným. Pokud vám to přijde jako zábava, budete ze vší té obskurní zábavy zřejmě unesení. Pokud ne, většinu času budete na televizní obrazovku zírat s otevřenou pusou. Tu a tam vás nějaká disciplína i pobaví a natáčení televizních reklam je vyloženě zajímavým nápadem, vesměs ale TV Superstars hráče jen mučí. Titul je navíc z technického hlediska naprosto odbytý a prošpikovaný neuvěřitelným počtem nahrávacích obrazovek. Ale ano, pokud se před hraním pořádně ztřískáte, čeká vás skoro nirvána.

Hodnocení: 4/10

Možná si teď kladete logickou otázku, proč o takových hrách vůbec psát, když jsou tak slabé. A snad máte i pravdu. Na druhou stranu se ale jedná o poměrně reprezentativní vzorek titulů, které jsou na Move momentálně k dispozici. Pokud si od této technologie slibujete víc, alespoň víte, že není od věci ještě alespoň pár měsíců počkat, co se z její nabídky vlastně vyklube. My stále věříme, že když si vývojáři sáhnou hlouběji do svědomí, určitě sami s odstupem času uznají, že mají mnohem větší možnosti. A brzo tak na Move začnou vycházet i pořádné velké hry.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama