PS4 Pro se učí aktivně zrychlit starší hry
V průběhu tohoto víkendu jste si mohli povšimnout vydání betaverze nového firmwaru pro PlayStation 4. Páteční představení novinek (mezi nimiž vyčnívá zejména možnost použití externích úložišť) mělo zajímavý dovětek o takzvaném Boost režimu konzole, který nadále Sony potvrzuje a jehož dopad na hry má být reálný.
Jak bylo již dříve naznačeno, tento mód upravuje funkcionalitu postarších titulů běžících na novém PlayStationu 4 Pro, není však povinný a lze jej vypínat. Standardně hrám nabízí vyšší výpočetní výkon jak ze strany procesoru, tak i od grafického jádra konzole, ne každý titul se ale s takovýmto nášupem steroidů umí korektně poprat, a proto lze tuto položku v menu konzole libovolně vypínat. Těžit by z této funkcionality měly zejména tituly, jež nemají nastavený pevný zámek na snímkovací frekvenci a které třeba mají příliš dlouhé načítací časy. Takové hry by mohly běžet rychleji a rovněž jejich načítání by mohlo být svižnější.
Důkazy se během těch pár dní od vydání začaly ve velkém objevovat například na fórech NeoGAF, kde uživatelé sdílí videa z her, kterým tento sílu propůjčující režim prospěl. Podívat se díky tomu můžete například na seznam, do kterého hráči vepisují vylepšení, a na seznam druhý, ve kterém jsou k dispozici i videa. Jako jeden příklad za všechny vybíráme záběry z Until Dawn, což je hra, jež měla na původní konzoli drobné potíže s udržením frameratu.
Samozřejmě nelze čekat ostřejší textury ani plnohodnotný upscaling na vyšší rozlišení, i tyto představené změny jsou však rozhodně vítané a mnozí hráči jimi zavděk jistě vezmou. Ve finále by se mohlo jednat o další dobré argumenty pro samotnou koupi konzole, jejíž recenzi jsme vám přinesli již v prosinci. Připomenout si pak můžete i dřívější pohled na to, jakým způsobem si PS4 Pro poradí s některými z her. Jak vidno, tento pohled však bude již brzy dost neaktuální.