Game Builder Garage Recenze Recenze Game Builder Garage, aneb herním vývojářem snadno a rychle i z pohodlí vlastní toalety

Recenze Game Builder Garage, aneb herním vývojářem snadno a rychle i z pohodlí vlastní toalety | Kapitola 3

Aleš Tihlařík

Aleš Tihlařík

19. 10. 2021 16:55

1. OD KRUŠNÝCH ZAČÁTKŮ KE SVĚTLÝM ZÍTŘKŮM 2. KOMENSKÝ BY MĚL RADOST 3. SVĚTOVÝM HERNÍM VÝVOJÁŘEM SNADNO A RYCHLE?

Kdy jste se u hry naposled opravdu naštvali? Věřím, že to jistojistě nebude až tak dávno. Ať už to bylo u bosse, který byl oproti zbytku hry nesmyslně obtížný, chyby, které vám smazala uloženou pozici nebo hráči, jenž vás s pomocníkem při míření sejmul na několikasetmetrovou vzdálenost, pravděpodobně vám v hlavě alespoň na chvíli probleskla myšlenka ve stylu „To bych snad naprogramoval líp i já!“

Kdo do cílové skupiny naopak jednoznačně patří jsou děti rozumějící základům angličtiny (ideálně s rodičem za zády), či rovnou puberťáci. Dovedu si dokonce představit, že Game Builder Garage může pomoci vychovat celou další generaci (ne nutně herních) vývojářů. Svou snadnou uchopitelností, přehlednými tutoriály a postupně stoupající obtížností totiž dovede nejen zabavit, ale i naučit. Ovšem rodiče, kteří již spěchají do obchodu v naději, že jim Switch z dítěte stvoří nového Romera, Meiera nebo Robertse, mohou zase směle zastavit. Game Builder Garage je více než čímkoliv jiným hlavně odrazovým můstkem do světa programování. Nic víc, nic míň.

Během „šmrdlání“ po obrazovce totiž velice rychle zjistíte, zdali máte vy, či vaše dítko, spíše sklony k tvorbě herního světa, mozkovnu k programování jednoduché umělé inteligence, nebo jste ukázkovým případem člověka, který se u her chce jenom bavit. To, že v průběhu vytvoříte několik zábavných hříček (a jedné k uzoufání nudné logické adventury), které navíc hýří klasickou Nintendo aurou, je spíše jen příjemným bonusem. A jestli se po skončení jednotlivých tutoriálů vydáte do volného režimu, kde dále rozvinete svůj talent či nápady, nebo do komerčního enginu, ve kterém začnete pracovat na opravdovém projektu, je v podstatě jedno. I totální anti talent, který ambici tvořit hry nikdy neměl, pak díky Game Builder Garage na chvíli vstoupí do nitra průmyslu, který denně baví stovky milionů lidí po celém světě. A to je za necelých osm stovek opravdu férová nabídka.

Je to trochu podvádění, protože modely autíček vám vývojáři dodají v kompletním stavu - ale kde jinde zvládnete za pár desítek minut naprogramovat takto dobře vypadající závodní hru?

Ani Game Builder Garage samozřejmě není dokonalým produktem – nejde o plnohodnotný herní engine, vaši hru nikdy neuvidí více lidí než pár kamarádů se stejnou konzolí (bohužel neexistuje ani komunitní hub, ve kterém byste si bez sdílení kódů mohli zahrát cizí výtvory) a jakmile chce člověk tvořit něco složitějšího, brzy narazí na limity poměrně malého dotykového displeje a absenci pohodlného ovládání za pomocí klávesnice a myši. Jinak ovšem jde o vskutku unikátní interaktivní výukový program, který svými kvalitami zachází daleko za hranici běžné školní výuky či internetových tutoriálů. A to vůbec není špatná vizitka…

Game Builder Garage

Pokud vás láká vývoj interaktivních zážitků, ale bojíte se běžného herního enginu, Game Builder Garage je přesně produktem pro vás. Při troše snahy se u něj zabaví a poučí celá rodina, a kdo ví – třeba právě on bude tím prvním impulsem pro budoucí kariéru v herním průmyslu.

Unikátní koncept
Výukový potenciál
Vytvořené hry působí překvapivě kvalitním dojmem