Uncharted 4 obsahuje prvky The Last of Us
Technický art director Uncharted 4: A Thief's End Waylon Brinck prozradil, že se studio Naughty Dog při vývoji své novinky v určitých ohledech značně inspirovalo u svého předchozího projektu - The Last of Us z roku 2013.
Týkat se to má zejména stealth mechanismů. Ale hráči budou konfrontováni i s mnohem inteligentnějším druhem nepřátel, slibují autoři. “Nepřátelé jsou chytřejší. Vypůjčili jsme si také spoustu stealth prvků z The Last of Us, takže má hráč v soubojích mnohem více možností. Nepřátelům se můžete vyhnout, ztratit se jim z dohledu a prostě je obejít, aniž byste se s nimi vůbec setkali,” popsal přínos The Last of Us pro Uncharted 4 Waylon Brinck.
Vzhledem k tomu, jak survival horor od Naughty Dog v těchto situacích vynikal, se zřejmě můžeme těšit na mnohem pestřejší hratelnost Uncharted. Když už ale na akci dojde, schopnosti umělé inteligence se mají příznivě podepsat i na tom, jak zajímavá bude. Nepřátelé budou mnohem realističtěji sledovat pohyb hráče, který dokáží lépe vyhodnotit a podle toho na něj i reagovat.
Hlavní animátor Jeremy Yates slibuje, že Uncharted 4 hráče přiměje zůstat v pohybu i během přestřelek, což učiní hru taktičtější. Vývojáři podle jeho slov nechtěli titul, kde by se hráč jen krčil za překážkou. “Chtěli jsme, abyste se pohybovali prostředím a tím přelstili nepřátele, obešli je,” dodal. Zdá se tak, že nás akce v posledním díle bude nutit být mnohem víc v pohybu a nespoléhat se tolik na to, že se nám už nikdo nemůže dostat do zad.