Capcom plánuje další útok na Hollywood!
Capcom je jedna z mála tradičních videoherních společností, která se už delší dobu snaží své původní tituly udat jako výdělečné filmové licence a v této snaze hodlá i nadále pokračovat, jak v rozhovoru pro Bloomberg TV prozradil prezident Capcomu Haruhiro Tsujimoto.
„Právě dojednáváme kontrakty na základě několika nabídek, které jsme dostali během filmového festivalu v Cannes minulý týden a snad už brzy to budeme moci oficiálně oznámit. Pokud se tyto projekty podaří zrealizovat, bude to mít velký dopad na herní i filmový průmysl,“ vžil se do role naší Libuše Tsujimoto ačkoli vlastně jen znovu připomínal plán, který společnost Capcom rozjela už před několika lety.
No jen se podívejte na novinku z roku 2006, v níž bylo oznámeno ustavení nového licenčního orgánu v rámci Capcomu, který měl zajišťovat vyjednávání s Hollywoodem a prodej licenčních práv na Capcomácké značky Devil May Cry, Lost Planet, Onimusha, Street Fighter a další. Docela by nás tedy zajímalo, jestli tohle licenční oddělení v Capcomu ještě funguje? Každopádně jsme jen chtěli ukázat, že se Capcom s Hollywoodem chce kamarádit už delší dobu a není to jen horečka sobotní noci, kterou prezident Haruhiro Tsujimoto chytl v přímořském Cannes.
Je však třeba říci, že výroky Tsujimota v rozhovoru pro Bloomberg mírně horečkou zavání, respektive jsou vzhledem ke kontextu mírně úsměvné: „Rádi bychom s hrami dosáhli toho, co udělal Marvel s komiksem,“ čímž chtěl Tsujimoto naznačit, že by chtěl se značkami tipu Lost Planet, Street Fighter, Onimusha a Resident Evil dosáhnout ve světě filmu stejné komerční popularity, jaké se těší filmové adaptace komiksů X-Men, či Spider-Man.
Rádi bychom však Tsujimotovi připomněli, že komiksoví hrdinové a značky mají poněkud delší historii, než jsou hrdinové stále poměrně mladých her od Capcomu, které v šíři popularity a obecného povědomí nemohou s komiksáky v žádném případě soupeřit. Ale co není, může být, držíme Capcomu pěsti a tajně doufáme, že už připravované filmové adaptace několika Capcomáckých značek (Onimusha, Street Fighter) nedopadnou jako filmová trilogie Resident Evil… V tomto ohledu nás trošku straší fakt, že ambiciózní plány Capcomu ohledně spojení s filmovým průmyslem, jsou z velké části závislé na úspěchu filmu Street Fighter: The Legend of Chun-Li, v nějž zcela po pravdě ani trošku nevěříme.